اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۸۳۵۲۰
رئیس فدراسیون وزنه‌برداری گفت: انوشیروانی و همکارانش هر قدر جلوتر می‌روند از نظر متدولوژی علم تمرین و تاکتیک انتخاب وزنه‌ها در پشت صحنه پخته‌تر می‌شوند.
۱۰:۰۱ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶
وانانیوز| علی مرادی در گفت‌وگویی، درباره کسب عنوان قهرمانی در مسابقات وزنه‌برداری آسیا بعد از 5 سال گفت:باوجود رقابت سخت و فشرده‌ای که وجود داشت، با توجه به رویکرد جوانگرایی و اعتمادی که به جوانان شد؛ آنها پاسخ خوبی به این اعتماد دادند و نتایج قابل قبولی که از نظر ما و شورای فنی رضایتبخش بود حاصل شد.

وی ادامه داد: همین رویکرد را نیز در بازی‌های کشورهای اسلامی مدنظر داریم و تقریبا با ترکیبی جوان در آن مسابقات نیز ظاهر خواهیم شد. با توجه به شناختی که از وزنه‌برداری کشورهای مسلمان اروپایی داریم، آنها نیز مانند سایر قاره‌ها فعالیت خوبی در این مسابقات دارند و انتظار داریم سطح آن رقابت‌ها نیز قابل قبول باشد.

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری تصریح کرد: اولین رویدادبعد از المپیک مسابقات نوجوانان جهان بود که بیش از 50 کشور در آن حضور داشتند که نشان می‌دهد تمام قاره‌ها توجه ویژه‌ای به رده‌های سنی پایه دارند. خوشبختانه در 2 سالی که در فدراسیون حضور داریم، روی این موضوع توجه ویژه‌ای شده است به طوری که امروز 14 نفر از نوجوانان به فدراسیون معرفی شده‌اند تا برای برنامه‌های آینده و موفقیت در رده‌های پایه از آنها حمایت کنیم.

مرادی با بیان اینکه با وجود محدودیت‌های منابع مالی در هر سه رده سنی 2 تیم ملی را تحت پوشش قرار می‌دهیم، گفت: در رده سنی پیشکسوتان نیز توفیقات خوبی کسب شده است؛ با وجود تمام محدودیت‌ها سعی می‌کنیم کار تعطیل نشود و این روند رو به رشد بهتر از قبل ادامه پیدا کند.

وی در پاسخ به این سؤال که به نظر می‌رسد وزنه‌برداری ما همچنان در اوزان سبک مشکل دارد و آیا در رده‌های پایه برای استعدادیابی در این اوزان فکری شده است یا نه، گفت: وزنه‌برداری رشته‌ای زمان‌بر است؛ حمایت و پشتیبانی ما از همه اوزان و رده‌های سنی در دستور کار است. در مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان حتی از یکی از روستاهای استان اصفهان یک نوجوان را در گروه سنی زیر 17 سال از اوزان پایین به مدت 2 سال حمایت کردیم که متاسفانه نتیجه قابل قبولی حاصل نشد. بسیاری از نوجوانان را آورده‌ایم و در اوزان سبک ارزیابی کرده‌ایم و همچنان این استعدادیابی ادامه خواهد داشت.

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری در خصوص اینکه برخی معتقدند انوشیروانی هنوز از تجربه لازم برای انتخاب وزنه‌ها در مواقع حساس برخوردار نیست و شاید در برخی موارد با انتخاب وزنه‌های مناسب وزنه‌برداران ما می‌توانستند صاحب مدال‌های خوشرنگ‌تری شوند، گفت: این موارد باید در شورای عالی فنی مطرح شود و کادر فنی پاسخگو باشد، اما اگر از من به عنوان یک کارشناس که در آنجا حضور داشت سؤال شود، می‌گویم انوشیروانی و همکارانش هر قدر جلوتر می‌روند از نظر متدولوژی علم تمرین و تاکتیک انتخاب وزنه‌ها در پشت صحنه پخته‌تر می‌شوند.

مرادی افزود: بیشتر عزیزانی که در این رقابت‌ها به میدان رفتند، بار اول‌شان بود و برخی از آنها با از دست دادن وزنه‌های خوبی که انتخاب شده بود در یک قدمی مدال متوقف شدند. کم‌تجربگی آنها باعث شد چند مدال را از دست بدهیم، اما باید به این جوانان اعتماد کرده و از آنها حمایت کنیم. باید به کادر فنی‌ هم زمان بدهیم و اعتماد کنیم تا در مسابقات جهانی پیش رو موفق باشند.

وی درباره شرایط سعید علی‌حسینی و اینکه او چه زمانی می‌تواند در اردوهای تیم ملی حضور پیدا کند، گفت: پیگیر شرایط او هستیم و کادر فنی نیز علی‌حسینی را زیر نظر دارد و می‌دانیم تمریناتش را به خوبی دنبال می‌کند. مسائل مربوط به حضور او در اردوها را نیز پیگیری می‌کنیم. خوشبختانه با حضور نفراتی مانند مولایی، علی‌حسینی، سهراب مرادی، رستمی و بسیاری از این جوانان تیم قدرتمندی را مرکب از جوانان و باتجربه‌ها عازم مسابقات جهانی خواهیم کرد. خط قرمز ما مبارزه با دوپینگ است که خوشبختانه در سال‌های اخیر ورزشکاران پاکی را روی صحنه‌های آسیایی و جهانی فرستادیم.

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری درباره شرایط سهراب مرادی نیز عنوان کرد: همه باید در بدنه تیم ملی مانند سرباز خدمت کنند و همه ما سرباز ایران هستیم. به هر حال در این مسیر فراز و فرودهایی وجود دارد، اما ما هم باید به نیازهای قهرمانان خود توجه داشته باشیم.

منبع: فارس
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین
خبر فوری