اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۸۳۵۱۷
تیم ملی هندبال بانوان ایران بعد از حضور در قرعه‌کشی مسابقات قهرمانی آسیا انصراف داد و جریمه سنگینی از سوی کنفدراسیون آسیا متحمل شد.
۰۳:۱۲ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶
وانانیوز| هندبال بانوان ایران در این یکی دو سال اخیر و بعد از تغییراتی که در رأس ریاست و در نهایت نایب‌رئیسی پیش آمد، سیر نزولی داشته به طوری که دیگر خبری از اردوها و حضور در میادین بین‌المللی نیست.

کنفدراسیون هندبال آسیا مسابقات نوجوانان و جوانان آسیا را قرار است امسال در تابستان برگزار کند، اما فدراسیون هندبال ایران در رده سنی نوجوانان اعلام آمادگی نکرد و در رده سنی جوانان نیز بعد از اعلام آمادگی و حضور در قرعه‌کشی، از حضور در مسابقات انصراف داد.

نگاهی کوتاه به فعالیت‌های هندبال بانوان در این مدت نشان می‌دهد نداشتن تیم ملی و به دنبال آن اردوهای منظم و البته نبود کادر فنی چاره‌ای برای فدراسیون نگذاشته تا از حضور در مسابقات قهرمانی آسیا انصراف دهد، اما سوال اینجاست که تقویم کنفدراسیون هندبال آسیا از ابتدای سال مشخص است و اگر ایران می‌داند تیمی برای اعزام ندارد، چطور برای جوانان اعلام آمادگی کرده است.

حضور در قرعه‌کشی و پس از آن اعلام انصراف جریمه سنگینی را برای کشورها خواهد داشت که بر اساس قوانین، فدراسیون هندبال ایران از سوی آسیا 20 هزار دلار جریمه شده است.

معصومه مشتزن نایب‌رئیس بانوان فدراسیون هندبال با تایید این خبر به فارس گفت: ما در رده سنی نوجوانان اعلام آمادگی نکردیم چرا که صحبت‌ها بر این مبنا بود که برای رده‌های پایه برنامه‌ریزی کنیم تا در آینده تیم قدرتمندی اعزام شود.


وی افزود: در رده سنی جوانان اعلام آمادگی کردیم، اما قرار است تصمیم نهایی برای اعزام امروز (دوشنبه) گرفته شود. من اطلاعی از انصراف ایران ندارم، اما اگر این اتفاق رخ داده باشد، از سوی هندبال آسیا جریمه خواهیم شد.

تیم ملی بزرگسالان تنها تیمی بود که به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام شد، اما نتایج ضعیفی که این تیم داشت، قابل تامل است. یکی از مشکلاتی که تیم ملی هندبال بانوان ایران در این مدت داشته، این است که تمامی تمرینات در ایران برگزار شده و هیچ اردوی برون‌مرزی و دیدار تدارکاتی برای آنها در نظر گرفته نشد، بنابراین تا زمانی که بازیکن در جریان مسابقه نباشد، شناختی از حریفان نخواهد داشت.

مشتزن در این باره گفت: یکی از اشکالات ما در این فدراسیون این است که 9 ماه قبل از اعزام تیم برایش اردوی تدارکاتی در نظر می‌گیرند. باشگاه‌ها هم خیلی پویا نیستند بنابراین با برگزاری 10 اردو نمی‌توان یک تیم موفق داشت. اعتقاد من این است تیم‌ها را نباید رها کنیم. باید برای تیم‌هایمان مسابقات تدارکاتی در نظر بگیریم تا نتیجه‌ای که برای یک مسابقه مهم مثل قهرمانی آسیا نیاز داریم حاصل شود. وقتی اردوی برون‌مرزی و یا دیدار دوستانه نباشد بازیکن چطور باید محک بخورد؟ این مشکلات همیشه در بخش بانوان وجود داشته است.

انتخابات فدراسیون هندبال اخیراً برگزار شده و علیرضا رحیمی به عنوان رئیس فدراسیون فعالیتش را آغاز کرده است. وی پیش از این نیز در هندبال فعال بود و سابقه درخشانی داشت، باید دید در مدت 4 سال ریاستش می‌تواند دوباره بخش بانوان را در رده‌های مختلف ملی فعال کند؟

انتهای پیام/س
منبع: فارس
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
تبلیغات
رپرتاژ تریبون
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین