اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۸۳۵۱۳
سرمربی اسبق تیم ملی تکواندو گفت: مسابقات یونان تنها برای جوانان یک دیدار تدارکاتی محسوب می‌شود، امیدوارم که مبارزه کردن در این رویداد تجربه بزرگی برای آنها باشد تا در مسابقات بعدی، بازخورد آن را نشان دهند.
۰۳:۰۳ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶
وانانیوز| حسن ملکی در گفت‌وگویی، در مورد نتایجی که تیم ملی تکواندو در مسابقات جام ریاست فدراسیون جهانی کسب کرده است، گفت:‌ به مربیان و تکواندوکارانی که در مسابقات یونان مدال کسب کرده‌اند تبریک می‌گویم و به آن دسته از ملی‌پوشانی که تلاش کردند، اما نتوانستند به مدال برسند نیز به خاطر تلاشی که کردند خسته نباشید می‌گویم. 

وی در ادامه صحبت‌های خود گفت: مربیان تیم ملی پیش از اعزام به مسابقات در مصاحبه‌های خود مدعی شده بودند که آنها به تورنمنت یونان یک نگاه تدارکاتی دارند، اما باید به این نکته توجه کنیم که مسابقاتی که به میزبانی یونان برگزار شد یک رویداد بین‌المللی بود و ما به عنوان تیمی که قهرمان جهان است به این مسابقات اعزام شدیم. وقتی می‌توانیم بگویم که نگاه ما به این مسابقات یک نگاه تدارکاتی است که بازیکنان بی‌تجربه‌ای را در اختیار داشته باشیم، اما وقتی ما 18 نفر به این مسابقات اعزام می‌کنیم و تعدادی از آنها باتجربه هستند، نباید بگوییم که این رقابت‌ها یک دیدار تدارکاتی است. مسابقات یونان تنها برای جوانان یک دیدار تدارکاتی محسوب می‌شود، امیدوارم که مبارزه کردن در این رویداد تجربه بزرگی برای آنها باشد تا در مسابقات بعدی، بازخورد آن را نشان دهند. 

ملکی در ادامه صحبت‌های خود عنوان کرد: آنچه که برای ما حائز اهمیت است، اینکه ما مسابقات بازی‌های کشورهای اسلامی و قهرمانی جهان را در آینده‌ای نزدیک پیش رو داریم و کسب نتیجه در آن رقابت ها خیلی برای کشور ما و جامعه تکواندو حائز اهمیت است. امیدوارم ملی‌پوشان ما در هر دو تیم نتایج درخور شأن تکواندوی ایران کسب کنند. 

وی در مورد انتخاب رئیس جدید سازمان تیم‌های ملی، گفت: اگر غیر از فردی که انتخاب شده و امثال او کسی دیگر انتخاب می‌شد ما باید تعجب می‌کردیم، چرا که  همه چیز در فدراسیون تکواندو برحسب میل و رغبت یک نفر است. فرد منتخب به اندازه کافی از رئیس فدراسیون تعریف و تمجید کرده و حالا باید رئیس فدراسیون نیز محبت او را به این شکل جبران می‌کرد. در واقع اینگونه رفتارها یک نوع الگو سازی است، کسانی می‌توانند در فدراسیون تکواندو پست تصاحب نمایند که شامل این گزینه باشند. مورد دوم اینکه اگر ما بخواهیم واقعا به این موضوع نگاه کنیم که چه کسی صلاحیت رئیس سازمان تیم‌های ملی را دارد، باید به دو مسئله توجه کنیم.

ملکی در پایان صحبت های خود عنوان کرد: ابتدا اینکه باید فرد مورد نظر تحصیلات آکادمیک داشته باشد و در زمینه ورزش و تربیت بدنی تحصیل کرده باشد،‌ دوم اینکه فردی که رئیس سازمان تیم‌های ملی می‌شود باید از بدنه تیم‌های ملی عبور کرده باشد. او باید قهرمان بین‌المللی باشد و یا در عرصه مربیگری در تیم‌های ملی تجربه داشته باشد تا بتواند با شرایط و جو تیم‌های ملی آشنا باشد که متأسفانه فرد منتخب هیچ کدام از معیارهای رئیس سازمان تیم‌های ملی شدن را در کارنامه خود ندارد و به همین دلیل صلاحیت این پست را ندارد.

انتهای پیام/ک
منبع: فارس
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
برچسب ها: تیم ملی تکواندو
ارسال نظر
تبلیغات
رپرتاژ تریبون
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین