اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۸۳۴۷۹
تیم ملی تکواندوی ایران سرانجام در پایان مسابقات جام ریاست فدراسیون جهانی با کسب 5 مدال رنگارنگ به کار خود پایان داد.
۱۷:۰۹ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶
وانانیوز| روز پایانی دومین دوره مسابقات جام ریاست فدراسیون جهانی(G2) امروز با حضور 2163 تکواندوکار از 54 کشور در دو بخش پومسه و کیوروگی و سه رده‌سنی نونهالان، نوجوانان و بزرگسالان در سالن «آنولیوسیو المپیک» شهر آتن پیگیری شد که نمایندگان کشورمان تنها در رده‌سنی بزرگسالان و در گروه مردان در این رقابت‌ها به مصاف رقیبانشان می‌روند.

امروز (یکشنبه) و در آخرین روز این مسابقات،‌ تکواندوکاران دو وزن 74- و 87+ کیلوگرم بر روی شیاپ‌چانگ رفتند. مسعود حجی زواره، امیرحسین ساسان و بهنام اسبقی (وزن 74- کیلوگرم)، سیاوش فخرایی و سجاد مردانی (وزن 87+ کیلوگرم) به عنوان نمایندگان کشورمان بودند.

در وزن پنجم(74- کیلوگرم) و در مرحله مقدماتی
امیرحسین ساسان  در راند طلایی ماگمد ممدوف از روسیه را شکست داد. ساسان در دومین دیدار با نتیجه 11 بر 26 مقابل ماکسیم خرامتکوف شکست خورد و از گردونه رقابت‌ها حذف شد.

در ادامه این رقابت‌ها مسعود حجی‌زواره با نتیجه 9 بر 8 گووخان کوثر از ترکیه را شکست داد.

حجی زواره در مرحله یک‌هشتم نهایی در دیدار با مارکو موتاک از کرواسی به دلیل آسیب دیدگی از ادامه رقابت‌ها انصراف داد.
بهنام اسبقی دیگر نماینده کشورمان در نخستین دیدار به مصاف خوزه فرناندز از اسپانیا رفت و با نتیجه 3 بر بر 4 شکست خورد و از گردونه رقابت‌ها کنار رفت.


در وزن هشتم (87+ کیلوگرم) سیاوش فخرایی با نتیجه  7 بر 5 فلوریان مایر  از کشور آلمان را شکست داد و به مرحله یک‌هشتم نهایی راه یافت. وی در این مرحله با اختلاف امتیاز مقابل دیمیتری شوکین از ازبکستان شکست خورد و از گردونه رقابت‌ها کنار رفت. 

سجاد مردانی آخرین نماینده کشورمان نیز دور اول با قرعه استراحت روبرو شد و در مرحله یک هشتم نهایی تیموهینو از فلاند را با نتیجه 12 بر 6 شکست داد و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. 

مردانی در این مرحله به مصاف یوری کریچنکو از روسیه رفت و بعد از تساوی 7بر7 در پایان وقت سوم مبازه، در راند چهارم با امتیاز طلایی پیروز شد و به نیمه نهایی رفت.

وی در این مرحله رادیک عیس اف شاگرد رضا مهماندوست در تیم آذربایجان را پیش رو داشت که باوجود برتری در وقت های اول و دوم مبارزه، موفق نشد با برتری 9بر3 خود در این دیدار استفاده کند. نمیانده آذربایجان نیز امتیازات عقب افتاده را جبران کرد و در نهایت 12بر10 بازنده شد و به نشان برنز بسنده کرد.

هدایت این تیم برعهده «مهدی بی باک» به عنوان سرمربی و «علیرضا نصرآزادانی» و «هادی افشار» به عنوان مربی است.

گفتنی است؛ مسابقات جام ریاست فدراسیون جهانی (G2) است و به دارندگان مدال طلا، نقره و برنز به ترتیب 20، 12 و 7.20 امتیاز در راستای افزایش رنکینگ المپیکی تکواندوکاران تعلق می‌گیرد.

کامران مردانی‌پور (وزن 54- کیلوگرم)، هادی تیران ولی‌پور، محمد کاظمی، آرمین هادی‌پور، فرزان عاشورزاده (وزن 58- کیلوگرم)، سروش احمدی، میرهاشم حسینی (وزن 63- کیلوگرم)، سالار وحیدی، ابوالفضل یعقوبی - علیرضا علیاری (وزن 68- کیلوگرم)، امیرحسین ساسان، مسعود حجی‌زواره، بهنام اسبقی (وزن 74- کیلوگرم)، پوریا عرفانیان (وزن 80- کیوگرم)، مهدی خدابخشی، سعید رجبی (وزن 87- کیلوگرم)، سیاوش فخرایی و سجاد مردانی (وزن 87+ کیلوگرم) تکواندوکارن حاضر در این رقابت‌ها بودند.

انتهای پیام/
منبع: فارس
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
برچسب ها: تیم ملی تکواندو
ارسال نظر
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین
خبر فوری