اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۸۳۰۷۳
معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در مورد استعفای میرسپاسی گفت: گاهی اوقات اختلاف سلیقه است اما باید بگویم ما باید برداشت اشتباه از حوزه مسئولیت را با موارد دیگر تفکیک کنیم.
۱۴:۵۱ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶
وانانیوز| محمدرضا داورزنیمعاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان و سرپرست فدراسیون والیبال در مورد شرایط بانوان والیبالیست و همینطور اعتصاب بازیکنان پرسپولیس صحبت‌هایی را انجام داد که در زیر متن کامل این گفت‌وگو را می‌خوانید.

پرسپولیس و استقلال این روزها در خصوص هیأت مدیره‌هایشان شرایط خاصی دارند.جهانیان از هیات مدیره استقلال استعفا کرده و پرسپولیس هم با سرپرست اداره می‌شود. برنامه‌تان در این باره چیست؟

اجازه دهید لیگ تمام شود بعد از اتمام لیگ درباره ترمیم هیأت مدیره با توجه به سیاست‌های وزیر ورزش تصمیم می‌گیریم. برخی از اعضای هیأت مدیره رفته‌اند و در جلسات شرکت نمی‌کنند. این اصلا زیبنده نیست که ما در ساختار هیأت مدیره دو باشگاه چنین شرایطی را ببینیم. انتظاری که مردم دارند این است که اعضایی که در هیأت مدیره این دو باشگاه کار می‌کنند فعالیت‌شان به صورت بهترین نحو ممکن باشد. البته این دو باشگاه تا الان خوب اداره شدند و توانسته‌اند انتظاراتی که وجود داشته را انجام دهند. استقلال، پرسپولیس و تراکتورسازی با وجود مشکلاتی که در جذب بازیکن و احکام فیفا داشتند و با وجود اینکه شرایط برایشان سخت بود اما با تدابیری که اندیشیده شد حضور خوبی در لیگ داشتند. فصل جدید هم می‌توانند با خیال راحت کار کنند چرا که هیأت مدیره باید فعال‌تر باشد و وزارت ورزش هم در این خصوص ترمیم خواهد کرد.

 در یکی دو روز گذشته خبر اعتصاب بازیکنان پرسپولیس به دلیل مسائل مالی مطرح شد و اینکه بازیکنان استقلال بیشتر از پرسپولیسی‌ها مبلغ قراردادشان را گرفتند.

جلسه‌ای را با آقای طاهری برگزار کردیم. آنها در تلاش هستند تعهدات‌شان را انجام دهند. پرسپولیس ارقام مناسب‌تری را به بازیکنانش داده و به تعهداتش عمل کرده است. درصدی که باقی مانده هر دو باشگاه تلاش می‌کنند این مبلغ را پرداخت کنند.

پس یعنی استقلالی‌ها بیشتر از پرسپولیسی‌ها نگرفته‌اند؟

پرسپولیس و استقلال از محل باشگاه هواداران حمایت می‌شوند. تعداد هواداران نیز متفاوت است. از سوی دولت نیز براساس قوانین ریالی به باشگاه‌های دولتی پرداخت نمی‌شود و مبنای کمک هر دو باشگاه با ارسال پیامک از طریق سامانه هواداری تامین می‌شود. هر ماه پرداختی‌ها جمع شده و بعد به بازیکن و مربی تزریق می‌شود. ممکن است بازیکن و مربی بگویند باشگاه به آنها پولی نداده است، اما هواداران توجه کنند منبع تامین کننده مالی آنها هستند. آنها عضو باشگاه هواداری هستند که ممکن است برخی روزها تعدادشان کمتر و با بیشتر شود.

 برنامه‌ها برای فصل جدید به چه صورت خواهد بود؟

در فصل جدید اعضا بیشتر شود، پرداخت‌ها هم منظم‌تر و راحت‌تر صورت می‌گیرد. ممکن است گاهی اوقات بازیکنان و مربیان گله کنند، اما دولت نمی‌تواند ریالی کمک کند و اسپانسرها و سامانه‌های هواداری به این دو باشگاه کمک می‌کنند. اینکه پرسپولیسی که قهرمان لیگ شده و حتی استقلالی‌ها نسبت به پرداختی‌ها گله دارند و تمرینات منظم‌شان بهم بخورد درست نیست. هواداران انتظار دارند همان طور که از این باشگاه‌ها حمایت می‌کنند، تمرینات نیز منظم برگزار شود و تیم‌ها نیز باید بهتر رعایت کنند.

در مورد بازنشسته‌ها و دو تابعیتی‌ها در باشگاه‌های سرخابی برنامه‌تان چیست؟

ما طبق قوانین عمل می‌کنیم. کسانی که می‌خواهند به عضویت این دو باشگاه درآیند باید شرایط‌شان فراهم شود، حتی مدیران عامل.

 در روزهای گذشته شایعه شده بود شما صحبتی با آقای فتح‌الله زاده برای حضور در استقلال داشته‌اید؟

خیر صحبتی با او نداشته‌ام. ما درباره افراد صحبت نمی‌کنیم. اخیراً گمانه‌زنی‌هایی را دیده‌ام که باید بگویم صحت ندارد.

این روزها حاشیه‌های والیبال بانوان هم زیاد شده است. نائب رئیس بانوان استعفا کرد و از طرفی مطرح شده شما قرار نیست با مایدا چیچیچ تمدید کنید.

ما در حال بررسی وضعیت عمومی مربی، کادر فنی و نائب رئیس هستیم. باید بگویم برخی درک‌شان از ساختار مدیریتی اشتباه است؛ رئیس فدراسیون در همه موضوعات مشورت کرده و اوست که تصمیم نهایی را می‌گیرد. اگر این انتظار وجود دارد که رئیس تصمیم نگیرد غلط است. من باید پاسخگوی همه موارد باشم و اگر مشکلی وجود دارد من باید جواب بدهم. پس این حرف غلط است که می‌گویند رئیس فدراسیون همه کاره است. شما داخل فدراسیون والیبال را بررسی کنید و ببینید در حوزه آموزش، داوری، سازمان لیگ و غیره رئیس فدراسیون چقدر دخالت می‌کند. طبیعتا در حوزه بانوان هم همین است. ما در این حوزه حساسیت بیشتری داریم اگرچه من سعی می‌کنم از مشورت دوستان استفاده کنم باز هم تصمیم نهایی را رئیس فدراسیون می‌گیرد. شما ببینید برای انتخاب کولاکوویچ چند گروه تشکیل شد تا تصمیم نهایی گرفته شود.

منظورتان این است شما روی سیاست‌های کلان نقش دارید.

بله همین طور است. رئیس فدراسیون اجازه دخالت فنی ندارد. ما به کادر فنی نمی‌گوییم فلان بازیکن، مربی، بدنساز یا آنالیزور را انتخاب کنید. به عنوان مثال سازمان لیگ در برنامه‌ریزی مسابقات را انجام می‌دهد و کمیته داوران نیز تصمیم می‌گیرد کدام داور در کدام مسابقه حضور داشته باشد. در ورزش به صورت کلی هم همین طور است؛ فدراسیون‌ها و ادارات کل استان‌ها کارشان را انجام می‌دهند، اما در نهایت وزیر ورزش پاسخگوی همه مسائل است.

گاهی اوقات اختلاف سلیقه است اما باید بگویم ما باید برداشت اشتباه از حوزه مسئولیت را با موارد دیگر تفکیک کنیم. امیدوارم که خانم میرسپاسی هم در هر جایی که قرار است کار کند منشا خیر باشد و موفقیت باشد.

با مایدا چطور؟ قراردادش را تمدید نمی‌کنید؟

قرارداد مایدا تمام شده است. او یک سال در والیبال بانوان کار کرد و ما باید وضعیت بانوان را بررسی کنیم.

از کار او راضی بودید؟

باید مجموعه عوامل را کنار هم گذاشت. نقاط ضعف و قوت را مشخص کرد و با قطعیت نظر داد. ما دنبال شرایط مطلوب هستیم. مربیان داخلی زحمت می‌کشند، مایدا هم زحمت کشید اما وقتی همه ارزیابی‌ها را انجام دادیم تصمیم می‌گیریم کدام تیم بهتر می‌تواند کار کند. توقع مردم از والیبال بالاست بنابراین به صرف اینکه در 3 رده در بخش بانوان تیم داریم ما را راضی نمی‌کند.

انتهای پیام/

منبع: فارس
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین