اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۸۳۰۲۴
خبرهای رسیده از باشگاه پرسپولیس حکایت از آن دارد که علیرضا بیرانوند به دنبال جدایی از جمع قرمزهای تهرانی است.
۱۳:۰۰ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶
وانانیوز| خبری كه امروز می‌خوانید را یك هفته زودتر داشتیم اما برای اینكه متهم به حاشیه‌سازی در پرسپولیس آن هم در آستانه بازی حساس با الهلال عربستان نشویم، از خیر انتشار آن گذشتیم.

 

آنچه در زیر می‌خوانید، گزارش جالب از وضعیت دروازه‌بان ملی‌پوشی است كه به تازگی قراردادش را تا سال 1400 تمدید كرده است.

 

پیشنهاد اول از لالیگا رسید

 

به اعتقاد دوستان و رفقای علیرضا بیرانوند این دروازه‌بان برای تمدید قراردادش كمی عجله كرد. گلر ملی‌پوش پرسپولیس برای آنكه میزان علاقه‌اش به این تیم را به اثبات برساند، قراردادش را تا سال 1400 تمدید كرد. البته قرار است مواردی به این قرارداد اضافه شود كه منوط به مذاكرات بعدی طرفین خواهد بود.

 

پس از تمدید قرارداد بیرانوند اولین پیشنهاد از لالیگا رسید. شنیدیم تیمی اسپانیایی كه در رده‌های میانی جدول لالیگا به سر می‌برد، خواستار عقد قرارداد با گلر ملی‌پوش ایرانی شد اما این پیشنهاد از سوی علیرضا بیرانوند چندان جدی گرفته نشد!

 

یكی از 3 تیم بالای جدول تركیه

 

عملكرد درخشان علیرضا بیرانوند در مرحله نهایی انتخابی جام‌جهانی 2018 و كلین‌شیت‌های متوالی او به همراه تیم ملی ایران توجه باشگاه‌های تركیه‌ای را جلب كرده است.

 

با توجه به مشكلاتی كه برای مهدی طارمی، رامین رضاییان و البته سجاد شهباززاده در تركیه به وجود آمد، شاید در نگاه اول سوپرلیگ این كشور جای مناسبی برای بیرانوند به نظر نرسد اما این بار قضیه كمی فرق می‌كند.

 

باشگاهی كه خواهان جذب دروازه‌بان ملی‌پوش ایرانی شده، یكی از غول‌های فوتبال تركیه به شمار می‌رود. این باشگاه كه گفته می‌شود یكی از سه تیم گالاتاسرای، فنرباغچه یا بشیكتاش است، از نظر مالی بودجه و امكانات شرایط متفاوتی نسبت به سایر تیم‌های تركیه دارد. شنیدیم غول تركیه‌ای علیرضا بیرانوند را به عنوان گلر اول می‌خواهد و همین پیشنهاد سنگربان پرسپولیس را وسوسه كرد كه راهی سوپرلیگ تركیه شود.

 

باشگاه تركیه‌ای 600 هزار دلار به بیرانوند می‌دهد

 

از آنجایی كه علیرضا بیرانوند تا سال 1400 با باشگاه پرسپولیس قرارداد دارد، بنابر این قادر به جدایی از تیم پرطرفدار پایتخت نیست.

 

باشگاه تركیه‌ای حاضر است مبلغ 600 هزار یورو (معادل 2 میلیارد و 400 میلیون تومان) برای یك سال به سنگربان ملی‌پوش پرسپولیس پرداخت كند و خود بیرانوند باید رضایتنامه‌اش را بگیرد.

 

پیشنهاد بیرانوند به پرسپولیس و شرط باشگاه

 

پیشنهاد تیم سرشناس تركیه‌ای باعث شد علیرضا بیرانوند برای مذاكره با مسئولان پرسپولیس راهی باشگاه شود. شنیدیم مسئولان باشگاه پرسپولیس ابتدا با پیشنهاد تیم تركیه‌ای مخالفت كرده و از علیرضا بیرانوند خواستند تا تمام تمركزش را روی مسابقات تیمش گذاشته و به این موضوع فكر نكند اما وقتی اصرار سنگربان ملی‌پوش را دیدند، شرط 600 هزار یورویی را پیش كشیدند!

 

گلر ملی‌پوش حاضر است 300 هزار یورو بدهد

 

علیرضا بیرانوند به مسئولان باشگاه پرسپولیس اعلام كرده كه حاضر است 300 هزار یورو (بخوانید نصف پیشنهاد تیم تركیه‌ای) برای صدور رضایتنامه پرداخت كند. این مبلغ معادل یك میلیارد و 200 میلیون تومان است اما باشگاه دو برابر آن را می‌خواهد!

 

به عبارت دقیق‌تر علیرضا بیرانوند برای جدایی از پرسپولیس باید تمام مبلغ قراردادش با تیم تركیه‌ای را به باشگاه فعلی‌اش بپردازد كه به هیچ عنوان مقرون به صرفه نیست. بنابراین چك و چانه یا همان مذاكرات كماكان ادامه دارد...

 

***

 

فراموش نباید كرد یكی از اركان اصلی قهرمانی پرسپولیس در لیگ شانزدهم، عملكرد فوق‌العاده خط دفاعی این تیم و علیرضا بیرانوند درون دروازه‌ بوده است. گلر ملی‌پوش پرسپولیس توانسته است تاكنون ركورد حیرت‌انگیز 17 كلین‌شیت را به جای بگذارد و فرصت این را هم دارد تا با بسته نگه داشتن دروازه‌اش در 2 بازی پایانی، دست‌نیافتنی‌تر شود.

 

در چنین شرایطی و با توجه به مشكلات فصول گذشته پرسپولیس درون دروازه به نظر نمی‌رسد جدایی علیرضا بیرانوند چندان منطقی باشد.

 

هرچند علیرضا بیرانوند هم با این فیزیك و سن و سال باید به فكر پیشرفت باشد و پتانسیل آن را هم دارد كه به قول برانكو در هر 5 لیگ معتبر اروپا بازی كند اما پرسپولیس باید جانشین ششدانگ برای او پیدا كند.

 

بالاجبار و به سبك استاد اصغر فرهادی مجبوریم پایان این گزارش را باز بگذاریم چرا كه هنوز نمی‌دانیم نتیجه مذاكرات و چانه‌زنی علیرضا بیرانوند و باشگاه پرسپولیس به كجا كشیده می‌شود؟!

منبع: همشهری
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین
خبر فوری