اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۸۲۹۴۶
نکته جالب رقم قرارداد ایوانکوویچ این است که علیرغم تمام موفقیت‌هایش با پرسپولیس به اندازه نصف قرارداد مانوئل ژوزه پرتغالی است.
۱۵:۴۰ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶
وانانیوز| فروردین 1394 برای پرسپولیس یك ماه بی‌نظیر بود. آنها جدا از آنكه خطر سقوط به لیگ یك را از سر گذراندند(!)، توانستند در لیگ قهرمانان آسیا از گروه خود صعود كنند و همچنین یك سرمربی و كادر فنی جذاب را به خدمت بگیرد.

 

برانكو ایوانكوویچ و 3 دستیار كروات راهی پرسپولیس شدند آن هم با شرایطی كه برای‌شان واقعاً جذاب بود‌؛ اول اینكه باشگاه پرسپولیس (یا شاید یكی از هواداران متمول آن) قبول كرد كه پول مالیات برانكو یعنی چیزی حدود 600 میلیون تومان را پرداخت كند تا راه برای بازگشت این مربی به كشورمان باز شود. دوم اینكه رقم قرارداد برانكو به قدری بالا بود كه می‌توانست هم سطح لیگ كشورهای عربی حوزه خلیج «همیشه» فارس باشد و در نهایت اینكه برانكو می‌تواند در فصل پانزدهم نیز قراردادش را تمدید كند.

 

***

وقتی برانكو سرمربی پرسپولیس شد، اتفاقات خوبی برای این تیم رخ داد به خصوص كه آنها توانستند آخرین بازی فصل چهاردهم، استقلال را با حساب یك بر صفر ببرند و از همان روز به بعد، محبوبیت و وجاهت برانكو توسط پرسپولیسی‌ها تأیید شد. همان زمان، تغییرات عمده در مدیریت باشگاه صورت گرفت و علی‌اكبر طاهری سرپرست باشگاه شد. او در اوایل كار، اظهار نظری كرد كه یك جنجال واقعی ساخت: «قرارداد برانكو واقعاً گران است و باید در مورد تمدید آن، بررسی‌هایی انجام دهیم.» اما این جمله در فضای مجازی به معنای «ما برانكو را نمی‌خواهیم» تلقی شد تا طاهری به شدت تحت فشار قرار بگیرد. سرپرست باشگاه پرسپولیس برای خروج از فشار، به سرعت قرارداد این مربی را با رقمی حدود یك میلیارد و 750 میلیون تومان به امضا رساند تا به حرف و حدیث‌ها پایان بدهد. برانكو كه فصل را خیلی بد شروع كرده بود، به یكباره تیمش اوج گرفت و توانست در نهایت با امتیاز برابر با استقلال خوزستان، به نایب‌قهرمانی برسد و سهمیه آسیایی بگیرد.

 

***

برای فصل شانزدهم، قرارداد برانكو دوباره تمدید شد و او با قرارداد 2 میلیارد و 190 میلیون تومانی سرمربی پرسپولیس ماند. در قرارداد جدید، آپشن‌های جدیدی نیز گنجانده شد. یكی از نزدیكان باشگاه پرسپولیس در این مورد به ما گفت: «150 میلیون تومان بابت قهرمانی در لیگ، 150 میلیون تومان بابت قهرمانی در جام حذفی، 100 میلیون تومان برای كسب سهمیه آسیا، 100 میلیون تومان برای صعود از مرحله گروهی به مرحله یك‌شانزدهم و 100 میلیون تومان برای صعود از مرحله یك‌شانزدهم به مرحله یك‌هشتم نهایی در قرارداد فصل شانزدهم برانكو گنجانده شده بود.» با این حساب، به قرارداد 2 میلیارد و 190 میلیون تومانی برانكو، آپشن‌های قهرمانی در لیگ (150 میلیون) و كسب سهمیه آسیا در فصل 2018 (100) اضافه شده است كه قراردادش را تا حدود 2 میلیارد و 440 میلیون تومان بالا می‌برد. (از آنجا كه ارقام داخل قرارداد به دلار تعیین شده، مبالغی كه می‌خوانید، حدود و تقریب رقم‌هاست.‌) اگر پرسپولیس از گروه D آسیا به دور بعدی صعود كند و سپس از یك‌شانزدهم نهایی به یك‌هشتم نهایی برود، در همین فصل و همین خردادماه، قرارداد برانكو با افزایش 200 میلیون تومانی تا حدود 2 میلیارد و 650 میلیون تومان بالا می‌رود كه رقم قابل توجهی است.

 

***

نكته جالب‌تر اینجاست كه برانكو تا پایان فصل هفدهم یعنی لیگ بعدی نیز با پرسپولیس قرارداد دارد آن هم با این شرط كه به مبلغ پایه قرارداد یعنی 2 میلیارد و 190 میلیون تومان، 20 درصد افزوده شود. در واقع برانكو فصل آینده در حالی روی نیمكت پرسپولیس می‌نشیند كه قراردادش از 2 میلیارد و 628 میلیون تومان آغاز می‌شود! در این مورد نیز شنیدیم رقم قطعی است و افزایش 20 درصدی شامل قرارداد برانكو می‌شود مگر آنكه قبل از شروع فصل هفدهم، توافق جدیدی بین باشگاه و برانكو انجام شود. آپشن‌ها در لیگ فصل بعد، به همان شكل خواهد بود. یعنی یك قهرمانی دیگر برای برانكو با پرسپولیس، یك رقم عجیب و حدود 3 میلیارد تومانی برایش خواهد داشت. از آنجا كه اكثر بازیكنان تیم فعلی پرسپولیس در فصل آینده نیز همراه سرخپوشان هستند و همچنین گفته می‌شود با 4 خرید جدید، این تیم قدرتمندتر می‌شود، باید آنها را در جمع مدعیان قهرمانی بدانیم و با این حساب، برانكو می‌تواند به رقم قابل توجهی در فوتبال ایران برسد اما فراموش نكنید با تمام این پاداش‌ها و قهرمانی‌ها و حرف و حدیث‌ها و ارقام، هنوز قرارداد برانكو به نصف قرارداد باشگاه پرسپولیس با مانوئل ژوزه پرتغالی در فصل دوازدهم و در سال 1391 نیز نمی‌رسد!

منبع: همشهری
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
تبلیغات
رپرتاژ تریبون
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین
خبر فوری