اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۸۲۵۲۶
باشگاه پرسپولیس که یکی از پرهزینه‌ترین باشگاه‌های فصل شانزدهم محسوب می‌شود اکنون در تدارک جذب بازیکنان جدید است.
۱۴:۲۰ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶
وانانیوز| فصل پیش هم بودند تیم‌هایی که سقف قرارداد را رعایت نکردند. نه سقف هزینه‌های کلی را و نه سقف پرداخت دستمزد به یک بازیکن. نمونه‌اش باشگاه استقلال که میزان پرداختی‌هایش در مجموع به 22 میلیاردتومان هم رسید. البته این عددی بود که سازمان لیگ منتشر کرد و مشخص نیست بازیکنانی همچون رحمتی، حیدری و ابراهیمی که معمولا دستمزدهای بیشتری طلب می‌کنند در فصل شانزدهم روی چه مبلغی با استقلال به توافق نهایی رسیده بودند.

 

شاید اگر واقعیت‌ها انعکاس داده می‌شد پرداختی این باشگاه در مجموع رقمی چشمگیرتر را برابرمان قرار می‌داد. پرسپولیس هم‌تیمی بود که اعداد و ارقام قابل توجهی برای بازیکنانش هزینه کرد. گرچه آنها روی کاغذ در رتبه دوم تیم‌های پرهزینه قرار گرفتند اما پرداختی‌ها در این باشگاه هم چشمگیر بود و بازیکنانی همچون بیرانوند، امیری و طارمی دستمزدهای بالایی گرفتند. ضمن اینکه در نیم فصل نیز باشگاه پرسپولیس هزینه‌های کمی متقبل نشد و همین که آنها توانستند سروش رفیعی را راضی به حضور در تیم‌شان کنند نشان می‌دهد که دست و بال‌شان برای پرداخت دستمزد بسته نبود یا اساسا خود را ملزم به رعایت سقف قراردادی که بارها سازمان لیگ و وزارت ورزش به آن تاکید کرده‌اند، نمی‌دانستند.

 

باشگاه پرسپولیس که یکی از پرهزینه‌ترین باشگاه‌های فصل شانزدهم محسوب می‌شود اکنون در تدارک جذب بازیکنان جدید است و با برخی بازیکنان نیز به توافق نهایی رسیده. نمونه‌اش گادوین منشا. بازیکنی که در میان گلزن‌ترین بازیکنان این فصل قرار دارد. این بازیکن که با دستمزد ناچیزی به پیکان پیوسته قرار است در ازای مبلغی حدود 500 هزار دلار که رقم ریالی‌اش نزدیک به یک میلیارد و هشتصد میلیون تومان می‌شود به پرسپولیس ملحق شود. دستمزدی که بالاتر از سقف قرارداد و معیارهای مالی تعیین شده از سوی سازمان لیگ و وزارت ورزش و جوانان است.

 

حال تصور کنید پرسپولیس می‌خواهد همه ستاره‌هایش را با افزایش 10 درصدی قراردادها برای فصل بعد حفظ کند. آنگاه عددی که مقابل مجموع هزینه‌های این تیم قرار می‌گیرد چشمگیرتر هم خواهد شد و احتمالا پرسپولیس در فصل هفدهم از استقلال سبقت می‌گیرد و گران‌ترین تیم لیگ خواهد شد. هر چند که سرخ‌ها با توجه به پرداختی که به برانکو داشتند در فصل شانزدهم هم تیم پرهزینه‌تری نسبت به استقلال بودند اما سازمان لیگ ارقام توافقی میان پرسپولیس و بازیکنان و مربیانش را طوری منتشر کرد که این باشگاه در رتبه دوم قرار گرفت. به هر حال سرخ‌ها اکنون در مسیری قرار دارند که هم منجر به شکسته شدن سقف مجموع هزینه‌های جاری خواهد شد و هم پرداختی به یک بازیکن. وقتی پرسپولیس با منشا روی عدد 500 هزار دلار به توافق می‌رسد و ابایی از پرداخت این مبلغ به بازیکن پیکان ندارد، احتمالا در ادامه راه نیز باز هم چنین پرداختی‌هایی خواهد داشت. ظاهرا باشگاه پرسپولیس از همین حالا عزم خود را برای عبور از سقف قرارداد جزم کرده و می‌خواهد در مسیری گام بردارد که بارها از سوی مسوولان منع شده بود. شکستن سقف قرارداد و قوانینی که به آن تاکید شده موجب ایجاد حباب در بازار نقل و انتقالات خواهد شد و قیمت‌ها به شکل کاذب بالا خواهد رفت. هزینه چنین ارقامی در سالی که به نام اقتصاد مقاومتی نامگذاری شده جای تعجب دارد و امیدواریم مدیران این باشگاه پاسخ قانع‌کننده‌ای درباره انتقادها ارائه کنند.

منبع: همشهری
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
برچسب ها: پرسپولیس طارمی
ارسال نظر
تبلیغات
رپرتاژ تریبون
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین
خبر فوری