اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۸۲۱۳۸
کارشناس حقوقی فوتبال ایران گفت: فدراسیون فوتبال برای حک ستاره روی پیراهن یک تیم حتما باید یک قانون مشخص تعیین کند.
۱۴:۴۰ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶
وانانیوز| یکی از اقدامات جالبی که از سوی باشگاه پرسپولیس بعد از کسب قهرمانی زودهنگام صورت گرفته است، حک ستاره روی لوگوی این باشگاه است. گفته می شود قرار است پرسپولیسی ها برای فصل آینده این ستاره را حتی روی پیراهن خود هم درج کنند، اتفاقی که مشخص نیست با استناد به کدام قانون صورت گرفته است. 

 

در همین راستا به سراغ یکی از کارشناسان حقوقی فوتبال رفتیم. هوشنگ نصیرزاده در گفت و گویی، درباره استفاده باشگاه پرسپولیس از یک ستاره روی پیراهن این تیم اظهار داشت: در فوتبال ایران هیچ قانون، آیین نامه و دستور العمل مصوبی برای زدن ستاره روی پیراهن بازیکنان فوتبال یک باشگاه وجود ندارد و تا به امروز هم تدوین نشده است.

 

وی افزود: احتمالا ستاره ای که پرسپولیسی ها قرار است روی پیراهن تیم خود حک کنند با استناد آنها به قانونی است که در فوتبال ایتالیا است که به ازای هر 10 قهرمانی یک تیم در کالچو  یک تیم ستاره روی پیراهنش حک می کند. از سوی دیگر دو ستاره استقلالی ها به دلیل 2 بار قهرمانی در آسیاست.

 

کارشناس حقوقی فوتبال ایران در پاسخ به این پرسش با این شرایط هر تیمی می تواند با استناد به قانون کشورهای دیگر روی پیراهنش ستاره بزند، اعلام کرد: فدراسیون فوتبال برای حک ستاره روی پیراهن یک باشگاه حتما باید هر چه سریعتر یک قانون مشخص تعیین کند تا شاهد آشفتگی تیم ها در این خصوص نباشیم. ضمن اینکه حک ستاره روی پیراهن تیم ها در واقع افتخار به گذشته آنهاست و فدراسیون فوتبال هم نباید مانع آن شود.

 

بر اساس این گزارش پرسپولیسی ها هنوز موضع خاصی درباره حک ستاره روی پیراهن رسمی خود نگرفته اند اما با اقدام کانون هواداران این باشگاه در ورزشگاه طرح موزاییکی شکل گرفت و روی پیراهن های قهرمانی نیز یک ستاره درج شده بود.

منبع: همشهری
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین