اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۸۲۰۸۴
تیم فوتبال پارس جنوبی شانس اول صعود به لیگ برتر است و از بین دو تیم ملوان و سپیدرود شاید یکی در حسرت لیگ برتر باقی بماند.
۰۳:۱۷ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶
وانانیوز| اگرچه روی کاغذ 4 تیم پارس جنوبی، سپیدرود رشت، ملوان و گل‌گهر سیرجان شانس صعود به لیگ برتر دارند اما در عمل گل‌گهر کمترین شانس را برای صعود دارد و باید هر دو دیدارش را با پیروزی پشت سر بگذارد و سه تیم دیگر به پیروزی نرسند و شکست بخورند.

گل‌گهر این هفته میزبان تیم سپیدرود رشت است و اگر در این مسابقه پیروز شود بختش برای صعود بیشتر می‌شود و در صورت از دست دادن امتیاز امیدش نا امید خواهد شد. در زیر بازی های دو هفته پایانی مدعیان صعود به لیگ برتر را بررسی کرده‌ایم.

پارس جنوبی: شانس اول صعود

در حال حاضر تیم پارس جنوبی که در صدر جدول لیگ است شانس اول صعود به لیگ برتر است. تیمی که از لیگ دسته دوم به لیگ یک آمده بود توانست در اولین سال حضورش به لیگ برتر برسد. تیمی که در 22 مسابقه شکست نخورده و بهترین خط دفاع لیگ را هم در اختیار دارد. پارس جنوبی یکی از باشگاه‌های منظم لیگ است که هم مدیرعامل و هم بودجه مشخص و هم امکانات مناسب برای باشگاه داری را دارد.

شاگردان مهدی تارتار با دو برد سرنوشت‌ساز مقابل گل‌گهر و ملوان توانستند در پیچ آخر لیگ رقبای قدرتمند خود را جا بگذارند.

اکنون سرنوشت صعود دست خود شاگردان تارتار است. آنها با دو برد یا یک برد و یک مساوی به طور قطعی به لیگ برتر راه پیدا می‌کنند. وقتی دو مسابقه باقی مانده پارس جنوبی را می‌بینید متوجه می‌شوید که کار راحتی در پیش است.

تیم پارس جنوبی دوشنبه این هفته میهمان استقلال اهواز سقوط کرده به لیگ دسته دوم است. حریفی که انگیزه‌ای برای بازی مقابل صدرنشین لیگ ندارد و حتی قدرت مقابله با پارس جنوبی را هم ندارد.

پارس جنوبی در هفته آخر هم میزبان تیم بادران تهران است که هیچ شانسی برای صعود ندارد و فقط تلاش می‌کند خوب نتیجه بگیرد. البته اگر سهمیه صعود به لیگ برتر دو و نیم سهمیه بود و پلی آف برگزار می‌شد دیگر بادران حریفی بی‌انگیزه محسوب نمی‌شد و برای حضور در پلی آف تلاش می‌کرد.

سپیدرودرشت: سرخپوشان در مسیری دشوار

سپیدرود تیم پرهوادار رشتی و قدیمی فوتبال ایران دوباره به صحنه بازگشته است آن هم بعد از اینکه مدت‌ها در شرایط نابسامانی در لیگ دسته دوم حضور داشت. سپیدرود با حمایت هواداران پرشورش در لیگ دسته اول نتایجی فراتر از انتظار گرفت آن هم در حالیکه هیچ حامی مالی نداشت و هنوز هم مالک و مدیرعامل ندارد! با این حال بازیکنان و کادرفنی این تیم با حمایت هواداران و کمک جسته و گریخته مسئولان شهری و استانی توانسته خود را مدعی صعود به لیگ برتر کند.

سپیدرود در صورت کسب دو پیروزی به لیگ برتر می‌رسد. البته شاگردان علی نظر محمدی این هفته یک فینال را در سیرجان باید پشت سر بگذارند و در صورت پیروزی یا حتی یک مساوی می‌توانند به صعود به لیگ برتر امیدوار بمانند.

البته گل‌گهر هم می‌خواهد از اندک شانس خود برای صعود استفاده کندو در این بازی برای پیروزی به میدان می‌آید. سپیدرود در صورتیکه از سیرجان دست پر به رشت برگردد در هفته آخر هم جدال سختی با نساجی مازندران در خانه خواهد داشت و باید حریف مازنی خود را هم شکست بدهد. به هر حال راه صعود سرخپوشان رشتی برای رسیدن به لیگ برتر دشوار است اما سرنوشت آنها دست خودشان است و اگر پیروز شوند بدون اما و اگر به لیگ برتر صعود می‌کنند.

ملوان بندرانزلی: صعود با اما و اگر

ملوان از نظر ساختاری شرایط بهتری نسبت به سپیدرود دارد با این حال شانسش برای صعود خیلی کمتر از این تیم است. ملوان در این فصل هم بازی‌های خوبی را به نمایش گذاشت و هم خوب نتیجه گرفته و هفته‌ها نیز صدرنشین لیگ بود اما در بدترین زمان ممکن بازی را به پارس جنوبی واگذار کرد تا شانسش برای صعود به حداقل برسد. شاگردان مایلی‌کهن اگر از تقابل با پارس جنوبی یک امتیاز هم می‌گرفتند وضعیتشان برای صعود به مراتب بهتر از امروز بود.

ملوان اکنون برای صعود قطعی باید هر دو بازی باقی‌مانده خود را ببرد و منتظر لغزش پارس جنوبی یا سپیدرود باشد. ملوان دل به تلاش گل‌گهر برای لیگ برتری شدن دارد و امیدوار است که شاگردان وینگو بگوویچ سپیدرود را شکست بدهند تا آنها با دو برد به لیگ برتر برسند.

ملوان دوشنبه این هفته در خانه میزبان تیم خونه به خونه است که انگیزه زیادی ندارد و حتی مالکان این باشگاه از کناره‌گیری از لیگ یک سخن گفته‌اند در حالیکه تمرینات تیم منظم در حال برگزاری است. از سویی دیگر ملوان در هفته پایانی باید در مسجد سلیمان به مصاف تیم نفت برود که بازی خیلی آسانی نیست.

در حال حاضر بسیاری از کارشناسان فوتبال معتقدند که پارس جنوبی شانس اول صعود به لیگ برتر است و از بین دو تیم سپیدرود و ملوان یکی باید در حسرت لیگ برتر بماند. با این حال جذابیت و زیبایی فوتبال غیرقابل پیش‌بینی بودنش است. بنابراین احتمال دارد که پارس جنوبی در کمال ناباوری از صعود بازبماند و دو تیم گیلانی سپیدرود و ملوان به لیگ برتر برسند یا حتی گل‌گهر که کمترین شانس را بین این 4 تیم برای صعود دارد به همراه یک تیم دیگر به لیگ برتر برسد.

آنچه مسلم است اینکه لیگ یک به حساس‌ترین زمان خود رسیده و اوج هیجان را می‌توان در هفته‌های 33 و 34 لیگ دسته اول دید.

انتهای پیام/ک

منبع: فارس
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
تبلیغات
رپرتاژ تریبون
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین
خبر فوری