اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۸۱۸۳۲
سرمربی تراکتورسازی گفت: اعتقاد دارم آذری ها همیشه اولین ها بودند و فرهنگ دارند اما الان اتفاقتی می ‌فتد که شایسته این مردم شریف نیست.
۲۲:۱۵ - ۳۰ فروردين ۱۳۹۶
وانانیوز|
امیر قلعه‌نویی در نشست خبری قبل از دیدار با استقلال گفت: عرض تسلیت دارم و امیدوارم دولتمردان به فکر باشند تا دیگر این اتفاقات نیفتد. متاسفانه چند وقتی است که در آذربایجان اتفاقاتی می‌افتد. اعتقاد دارم آذری ها همیشه اولین ها بودند و فرهنگ دارند اما الان اتفاقتی می ‌فتد که شایسته این مردم شریف نیست.

قلعه‌نویی افزود: فوتبال برد و باخت دارد اما اینجا اتفاقات بدی می‌افتد ولی باید نگاهمان معرفتی باشد. متأسفانه از چند سال گذشته آقایانی آمدند که برای منافع خودشان با این فرهنگ بازی کردند. باید به حریف احترام گذاشت و انرژی خودمان را برای تشویق کردن تیم خودی بگذاریم. معتقدم این رفتارهایی که می‌شود خوب نیست. دیشب هم دیدیم که آنچلوتی چه حرف‌هایی زد هرچند که من طرفدار رئال هستم. الان دیگر کسی درباره قهرمانی پرتغال صحبت نمی‌کند اما 50 سال پیش فردی مثل تختی کاری کرده که هنوز در یادها مانده است. شما هم کمک کنید این اتفاقات بیفتد. بازی رفت 2 بر یک تمام شد و هیچ اتفاقی هم نیفتاد. شماها هم کاری کنید تا با فرهنگ آذربایجان بازی نشود. مثل اتفاقاتی که در بازی استقلال و گسترش و یا ماشین‌سازی و پرسپولیس افتاد که اصلاً خوب نبود.

وی در مورد بازی فردا گفت: بازی حساسی برای هر دو تیم است چون هم ما و هم استقلال دنبال جایگاه دومی هستیم، ضمن اینکه تیم ما بعد از برد مقابل پدیده از آن فشار خارج شده و شرایط خوبی داریم، هرچند که محروم هم داریم، اما از لحاظ روحی و روانی شرایطمان خوب است. استقلال هم تیم بسیار خوبی دارد و نتایج خوبی در لیگ و آسیا گرفته است، اما ما هم تراکتوریم و روی نقاط ضعف و قوت حریف کار کرده‌ایم و امیدوارم فردا با دست پر خارج شویم. از پرشورها هم می‌خواهم برای حمایت بیایند وجا دارد از آنها تشکر کنم که قبل از بازی با پدیده ما را حمایت کردند و انگیزه‌های ما را بالا بردند. امیدوارم فردا بازی خوبی شود و به اهدافمان برسیم.

سرمربی تراکتورسازی در مورد بازی فردا و اینکه آیا در صورتی که استقلال بسته بازی کند راهکاری برای غلبه بر حریف دارد یا خیر، گفت: طبیعتاً دو هدف داریم که اول گل نخوریم و سپس 3 امتیاز را بگیریم، هرچند که اگر بازی مساوی شود، این‌طور نیست که همه چیز را از دست داده باشیم. به هر حال تراکتورسازی هم نتایج خوبی گرفته است، اما شما چرا به یک سری مسائل توجه نمی‌کنید یا نمی‌خواهید توجه کنید.

وی افزود: باید خدا را شاکر باشید که با این اتفاقات تراکتورسازی جایگاه ویژه‌ای دارد، مگر می‌شود 6 بازیکن اصلی را از یک تیم گرفت اما تیم همچنان در کورس باشد. دیدید که پرسپولیس با حضور سروش چه روندی پیدا کرد و یا کامیابی‌نیا را از دست داد و در دربی چه اتفاقی برایش افتاد. ما بازیکنانی را از دست دادیم که برایشان برنامه داشتیم. تا قبل از بازی با پرسپولیس هم 2 امتیاز عقب بودیم و اگر سجاد و عالیشاه و امید و سروش را داشتیم، طبیعتاً شاید نتیجه فرق می‌کرد. استقلال هم به مشکل ما خورد اما بازیکن جدیدی نیاورد و با همان‌هایی که داشت ادامه داد.

قلعه‌نویی گفت: حالا با این وضعیت 40 درصد هم مصدوم هستند. بازیکنانی مثل اخباری، شفیعی و... و یار تعویضی هم نداریم که جابجا کنیم اما با همه اینها در فینال حذفی هستیم و نتایج خوبی گرفته‌ای و جلوی سایپا و گسترش هم بهترین بازی را کرده‌ایم و با این بضاعت معتقدم که بچه‌ها ایثار کردند. الان هم سهمیه پلی‌آف‌مان قطعی و ان‌شاءالله قهرمان جام حذفی می‌شویم و من نمی‌دانم چرا کسی این مسائل را نمی‌گوید. برنامه یک‌ساله‌مان از دست رفت اما به امید خدا این کشتی را به ساحل می‌رسانیم.

وی در ادامه در رابطه با اینکه چه توصیه‌ای برای سکوها دارد، تصریح کرد: باید راجع‌به فرهنگ بزرگ آذربایجان صحبت کنیم. تماشاگر اصیل تراکتورسازی را در بازی با النصر دیدیم. آن روز فرهنگی از مردم آذربایجان مشاهده شد که دوست و دشمن آن را تأیید کردند. درست است تراکتورسازی به یک برند تبدیل شده و هواداران از آنها پیروزی می‌خواهند، اما باید شرایط دیگر را هم در نظر گرفت، اگر ما یک بنز داشته باشیم و یک لاستیک آن پنچر شود، می‌توانیم با سرعت 200 کیلومتر حرکت کنیم؟

قلعه‌نویی در رابطه با اینکه تراکتورسازی در دیدارهای خارج از خانه صدرنشین است اما در دیدارهای خانگی در رده‌های هفتم و هشتم قرار دارد اظهار کرد: این مسئله چند دلیل دارد، اول اینکه ما مسابقات مان را در زمین تمرین شروع کردیم، زمین تمرین حس مسابقه را نمی‌دهد. بعد از این اتفاق زمین یادگار آماده شد و وقتی در زمین چمن آن قدم زدم، گفتم این زمین برای بازی دو تیم کشش ندارد و دیدیم کیفیت آن چندان مطلوب نیست. علت خاصی برای این مسئله نمی‌توانم بیان کنم، مثلاً اینکه بخواهیم بگوییم فشار تماشاگر روی تیم بوده واقعاً‌ این‌طور نیست. شما دیدید ما در خانه توانستیم تیم‌های قوی مثل ذوب‌آهن و پیکان را هم شکست دهیم. شاید دوگانگی بازیکنان با زمین یکی از دلایل این مسئله بود.

وی در مورد اینکه شاید انجام برخی رفتارها مثل رفتارهایی که از رحمتی سال گذشته سر زد، باعث برخی حساسیت‌ها شود و فقط نمی‌توان به هواداران ایراد گرفت، گفت: بله، من هم این مسئله را قبول دارم. شما دیدید در بازی با النصر ورزشگاه پر شد و یکی از قشنگ‌ترین روزها رقم خورد.

سرمربی تراکتورسازی در رابطه با اینکه آیا به همکاری خود با باشگاه ادامه می‌دهد، عنوان کرد:‌ پنجره تراکتورسازی بسته است. ما در نیم‌فصل 40 درصد موجودی خود را از دست داده‌ایم و بخشی از بازیکنان هم مصدوم شده‌اند. یک عده هم سال بعد توانایی الان را ندارند،‌از طرف دیگر باید ببینیم تکلیف تراکتورسازی چه می‌شود. ممکن است امتیاز تیم جابجا شود که این مسئله به سود باشگاه است. اکنون هر روز می‌بینیم بدهی جدیدی به سمت باشگاه می‌آید. آجورلو هرچه درمی‌آورد باید هزینه این مسائل کند، البته باشگاه وکیل خوبی گرفته تا شاید بتواند محرومیت از نقل و انتقالات را رفع کند. از طرف دیگر ممکن است بازیکنی که وضعیت باشگاه را به این شکل می‌بیند و 100 میلیون تومان قراردادش است، با توجه به مشکلاتی که باشگاه دارد درخواست بالایی کند که این مشکلات هم پیش رویمان است.

قلعه‌نویی افزود: یکی از کارهایی که در تمامی باشگاه‌ها می‌کنم ساختن تیم سایه است، الان جوانانی مثل طاهران، تهامی و... را داریم که به خاطر برخی اتفاقات فرصت نشد به این نفرات زیاد بازی بدهم. طاهران یک بازی دیگر انجام دهد به کریم باقری دوم تبدیل می‌شود. ما در تراکتورسازی درمورد نقی‌زاده هم همین کار را کردیم اما او را از دست دادم. این بازیکن اکنون یکی از بهترین بازیکنان است که در آینده حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

وی یادآور شد:‌ ما در مسابقات زیادی از فصل می‌توانستیم موفق شویم، بازی سایپا و گسترش را به ذهن بیاورید، روندمان خوب بود و می‌توانستیم برنده شویم. در بازی با صبا هم تا قبل از دریافت گل شرایطمان خوب بود.

سرمربی تراکتورسازی در پایان در صحبت با هوادارانی که فردا به ورزشگاه می‌آیند گفت: فردا تابع چند نکته اساسی باید باشیم، اول حضور، دوم احترام، سوم بی‌حاشیه بودن و چهارم گذاشتن انرژی برای تشویق تیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین
خبر فوری