اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۸۱۵۰۹
تیم فوتبال پرسپولیس با کسب سه امتیاز دیگر در رقابت‌های این فصل، رکورد قهرمانی با بیشترین امتیاز در رقابت‌های لیگ برتر را خواهد شکست.
۲۳:۰۰ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۶
وانانیوز| بیشترین امتیاز کسب شده در رقابت‌های لیگ برتر به لیگ چهارم بر می‌گردد که در جریان آن فولاد اهواز با 64 امتیاز در 30 بازی و میانگین 2/13 امتیاز برای هر دیدار بهترین حد نصاب را ثبت کرد.

 

یک سال پیش از این فصل، پاس تهران 53 امتیاز را در 26 بازی کسب کرد و میانگین امتیاز 2/04 ثبت شد. تیم فوتبال پرسپولیس در حالی که سه بازی دیگر تا پایان فصل دارد از این حدنصاب گذشته است و تنها با کسب سه امتیاز دیگر از مجموع 9 امتیاز ممکن، رکورددار کسب امتیاز با توجه به تعداد بازی در لیگ برتر خواهد بود و بهترین میانگین امتیاز برای هر بازی را در طول ادوار رقابت‌های لیگ برتر به خود اختصاص می‌دهد.

 

تا پیش از رقابت‌های این فصل، تنها دو تیم توانسته بودند میانگین بالای دو امتیاز برای هر بازی را در لیگ برتر ثبت کنند.

 

رقابت‌های فوتبال ایران از سال 74 قانون سه امتیازی را اجرا کرد. اگر برای تطبیق آمارها، برای پیروزی تیم‌ها در سال‌های قبل از این تاریخ نیز سه امتیاز را در نظر بگیریم. بهترین حدنصاب کسب شده در طول رقابت‌های باشگاهی ایران به پرسپولیس و سال 1350 و لیگ دوم منطقه‌ای بر می‌گردد.

 

نسلی که حماسه پرسپولیس را خلق کرد در جریان 14 بازی آن فصل به 13 پیروزی و یک تساوی رسید که با احتساب 3 امتیاز برای هر پیروزی میانگین 2/78 برای هر بازی را ثبت کردند.

 

دومین تیم برتر رقابت‌های سراسری ایران هم، تیمی غیر از پرسپولیس نیست. سرخپوشان در لیگ اول تخت جمشید در سال 52، همان سالی که حماسه 6 تایی‌ها ثبت شد در 22 بازی به 15 پیروزی و هفت تساوی دست پیدا کردند و در صورت سه امتیازی بودن بازی‌ها ،52 امتیازی می‌شدند. به این ترتیب میانگین امتیاز 2/363 برای هر بازی رقم می‌خورد. این حدنصاب فقط در صورت کسب پیروزی در هر سه بازی باقیمانده توسط تیم فعلی قابل شکسته شدن است که امری بعید نیست و در این صورت،  تیم فعلي پرسپولیس با این نفرات، دومین تیم برتر تاریخ پرسپولیس و فوتبال ایران در کسب امتیازات در طول یک فصل خواهد بود.

 

همچنین بهترین حدنصاب کسب شده در رقابت‌های لیگ سراسری پس از انقلاب به سال 79 و میانگین 2/27 امتیاز برای هر بازی بر می گردد که سرخپوشان برای عبور از آن به هفت امتیاز نیاز دارند.

منبع: همشهری
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
تبلیغات
رپرتاژ تریبون
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین