اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۸۱۲۶۸
سرخ‌پوشان تهرانی در لیگ برتر امسال، نخستین تیمی بودند که در دربی شکست خوردند و به مقام قهرمانی رسیدند.
۱۴:۴۰ - ۲۷ فروردين ۱۳۹۶
وانانیوز| پرسپولیس روز گذشته (شنبه) با شکست ماشین‌سازی، به حسرت 9 ساله هواداران خود در کسب مقام قهرمانی لیگ برتر و نیز به دوری یک ساله ماشین‌سازان از لیگ دسته اول پایان داد. این در حالی است که سرخ‌پوشان در فصلی این عنوان را به دست آوردند که در دربی مقابل آبی‌های پایتخت شکست خوردند.

 

نکته جالب این قهرمانی این بود که تا به حال تیمی که در دربی شکست خورده بود، موفق به کسب عنوان قهرمانی نشده بود. در نخستین فصل لیگ برتر فوتبال (سال 81 - 80) تیم پرسپولیس موفق شد در جدالی به یاد ماندنی و در آخرین هفته، از شکست استقلال مقابل ملوان انزلی نهایت استفاده را ببرد و جام قهرمانی را فتح کند. هر دو دربی این فصل با تساوی همراه بود. دربی رفت با تساوی 1 – 1 و مسابقه برگشت دو تیم بدون رد شدن توپی از خط دروازه‌ها به پایان رسید.

 

استقلال در فصل 85 – 84، توانست نخستین قهرمانی خود را در لیگ برتر در سومین فصل حضور امیر قلعه‌نویی روی نیمکت خود به دست آورد. ژنرال آبی‌ها در این سه سال، سه تساوی و سه پیروزی در دربی کسب کرد. دربی لیگ پنجم که با قهرمانی شاگردان قلعه‌نویی به پایان رسید، استقلال یک تساوی و یک پیروزی در دربی کسب کرد. بازی رفت دو تیم با تک‌گل رضا عنایتی، به سود استقلال خاتمه یافت و بازی برگشت هم با تساوی بدون گل به اتمام رسید.

 

نخستین فصل حضور افشین قطبی در ایران به عنوان سرمربی (فصل 87-86)، با قهرمانی دراماتیک سرخ‌ها همراه بود، آن هم در مسابقه‌ای که سپهر حیدری در دقیقه 6+90، نقش یک منجی را برای پرسپولیس ایفا کرد و جام قهرمانی را در تهران نگه داشت. دو دربی این فصل هم به دو تساوی یک – یک منجر شد. امید روانخواه و محسن خلیلی در هر دو دربی گلزنی کردند. البته هماهنگی این دو به همین جا ختم نشد و فصل بعد، هر دو بازیکن رباط صلیبی پاره کردند.

 

بازگشت امیر قلعه‌نویی به نیمکت استقلال (پس از نجات مس کرمان از سقوط در فصل قبل)، فصل 88 – 87 بود که آبی‌ها به مدد مجید جلالی و شاگردانش در تیم فولاد، با پیروزی مقابل پیام مشهد و به لطف تفاضل گل بهتر نسبت به ذوب‌آهنِ منصور ابراهیم‌زاده به مقام قهرمانی دست یافتند. تلاش سرخابی‌ها در کسب پیروزی مقابل یکدیگر در این فصل هم برنده نداشت و سریال تساوی‌های کسل‌کننده 1-1، حوصله هواداران را در این فصل نیز سر برد.

 

فصل 92 – 91، باز هم بازگشت قلعه‌نویی به استقلال و باز هم یکه‌تازی آبی‌ها. تیم پرستاره استقلال با بازیکنانی چون نکونام، مجیدی، رحمتی، جباری و منتظری، یک هفته مانده به پایان لیگ یازدهم، سومین قهرمانی تیم پرطرفدار تهرانی در لیگ برتر را به هواداران استقلالی هدیه کردند. هر دو دربی این فصل با تساوی بدون گل به پایان رسید تا شائبه تلاش قلعه‌نویی برای نگه داشتن رکورد نباختن در دربی را تقویت کند. رکوردی که دو سال بعد و با شکست استقلال مقابل شاگردان حمید درخشان شکسته شد.

 

سومین فصل حضور برانکو در پرسپولیس در لیگ امسال با قهرمانی پرسپولیس در سه هفته مانده به پایان لیگ قطعی شد. این مربی کروات هم بارها صحبت از ماندن در جمع سرخ‌پوشان کرده تا او هم نخستین سرمربی باشد که یک دربی را می‌بازد و فصل بعد هم در آن تیم می‌ماند. دربی رفت با تساوی بدون گل و دربی برگشت با شکست 3 بر 2 پرسپولیس در دربی همراه بود. مسابقه‌ای که به ناکامی پنج ساله آبی‌ها در پیروزی در دربی خاتمه داد و اندکی، به حسرت هواداران استقلال در کسب جام در این فصل التیام بخشید.

 

منبع: همشهری
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
تبلیغات
رپرتاژ تریبون
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین