اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۸۱۲۳۸
باشگاه ماشین سازی به لیگ دسته یک سقوط کرد و برخی از مدیران این باشگاه بازیکنان تیم شان را مقصر این ناکامی بزرگ قلمداد کردند.
۱۲:۲۰ - ۲۷ فروردين ۱۳۹۶
وانانیوز| باشگاه ماشین سازی قدیمی ترین تیم فوتبال تبریز است. تیمی که حتی قبل از تاسیس کارخانه ماشین سازی از سوی گروهی از بازیکنان تبریزی تاسیس شد تا بتوانند فوتبال بازی کنند و بعد از تاسیس کارخانه ماشین سازی این کارخانه متولی و مالک باشگاه شد.

بهترین مقام ماشین سازی با سرمربیگری ناصر حجازی در لیگ آزادگان به دست آمد واین تیم به مقام سوم رسید تا عنوان بهترین تیم شهرستانی را در سال 1373 به دست آورد.

ماشین سازی هواداران زیادی در فوتبال تبریز داشته و دارد و وقتی در این فصل به لیگ برتر صعود کرد، فوتبالدوستان تبریزی شادمان شدند و رسول خطیبی‏ سرمربی که تیم را به لیگ برتر آورده بود وعده سازماندهی یک تیم بومی و مقتدر را به هواداران داد اما این تیم فقط در هفته اول فولاد خوزستان را شکست داد و سپس روی نوار ناکامی گام برداشت.

هیات مدیره باشگاه ماشین سازی در جلسات پرشمار خود به دنبال راهی برای خروج از بحران بود. حتی در یکی از نشست ها گفته شد برای انتخاب سرمربی جدید کار به قهر و آشتی برخی از اعضای هیات مدیره رسید و در نهایت فرهاد کاظمی به عنوان ناجی ماشین سازی هدایت این تیم را برعهده گرفت.

او هم در ابتدای حضورش در ماشین سازی وعده داد که تیم را در لیگ برتر حفظ می کند و حتی از زبان کاظمی نقل شد که اگر ماشین سازی سقوط کند از فوتبال می رود! نقل قولی که اکنون برخی آن را درست نمی دانند!

به هر حال ماشین سازی که با خریدهای پر سرو صدا مثل آندرانیک تیموریان وارد لیگ برتر شد در میدان حرفی برای گفتن نداشت و مقابل حریفان یک تسلیم محض بود!

ضعیف ترین خط دفاع لیگ در حالی به تیم ماشین سازی رسید که این باشگاه دروازه بانی لالیگایی استخدام کرد! دروازه بانی که تا آخر هم همراه ماشین سازی نماند و از این تیم جدا شد. ضعیف ترین خط حمله لیگ هم در اختیار تبریزی ها بود.

خبرنگاران تبریزی روز گذشته بعد از سقوط تیم شهرشان به شدت ناراحت بودند و از فرهاد کاظمی درخواست کردند که نشست هم اندیشی و آسیب شناسی در باشگاه تشکیل شود.

به هر حال تیم قدیمی تبریز سقوط کرد و اکنون آسیب شناسی این تیم هم دردی از ماشین سازی درمان نمی کند هرچند سرپرست تیم یک هفته قبل از سقوط تیمش گفت:بازیکنان ماشین‌سازی عقل ندارند و نمی‌دانم چرا تا این حد ضعیف بازی می‌کنند. دیگر ذهنم کار نمی‌کند.امسال هر طور که می توانستیم با بازیکنان کنار آمدیم، اما آنها با این عملکرد افتضاح شان، پول بیت المال را هدر دادند.»

سرپرست تیم ماشین سازی در روز 19 فروردین نظراتش را در مورد سقوط تیم بیان کرد اما آیا مدیران باشگاه ماشین سازی در این سقوط نقشی نداشتند و فقط این بازیکنان ماشین سازی بودند که باعث سقوط تیم شدند؟!

واقعا مدیران یک باشگاه چه سهمی در موفقیت و ناکامی یک تیم دارند؟ آیا مدیران پرسپولیس امروز سهمی در قهرمانی آن ندارند و همه چیز را باید به بازیکنان و کادرفنی نسبت داد؟ در ماشین سازی هم همین قضیه صادق است. مدیران باشگاه باید بپذیرند که آنها نیز سهم پر رنگی در سقوط تیم شان داشتند و این مدیران تصمیم ساز بودند که تیم را به رده شانزدهم کشاندند و شاید اگر برای انتخاب سرمربی و بازیکنان در ابتدا و میانه فصل تصمیم بهتری می گرفتند شرایط ماشین سازی اینگونه نمی شد و قدیمی ترین تیم فوتبال تبریز دوباره به لیگ یک سقوط نمی کرد.

منبع: فارس
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
تبلیغات
رپرتاژ تریبون
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین
خبر فوری