اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۸۱۲۰۷
بعد از نامه نسبتأ تهدیدآمیز رئیس فدراسیون کشتی خطاب به رئیس اتحادیه جهانی و هم پیمانانش به نظر می‌رسد شاهد بازی شطرنج‌گونه‌ای از سوی رسول خادم خواهیم بود که گذر زمان، حرکت بعدی را مشخص خواهد کرد.
۰۴:۰۸ - ۲۷ فروردين ۱۳۹۶
وانانیوز| کشتی دنیا با این تغییرات عجیب و غریب قوانین، به کدام سو می‌رود؟ وقتی در کنار تغییر مداوم قوانین و مقررات داوری و اختیار عمل زیاد و بی دلیل به داوران، تصمیم‌های عجیبی مانند رنکینگ سیستم از کمیسیون فنی اتحادیه جهانی کشتی بیرون می‌آید، این تصمیمات به جای آنکه کشتی را از خطر حذف از المپیک دور کند این رشته کهن را در آستانه حذف از این بازی‌ها قرار می‌دهد.

حال و روز کشتی دنیا در این روزها خراب است و کاملا در پشت این تصمیمات تفکرات و تمایلات میخائیل مامیاشویلی، رئیس فدراسیون کشتی روسیه دیده می‌شود و به نظر می‌رسد لالوویچ، رئیس صرب اتحادیه جهانی کشتی تنها و تنها تصمیمات روس‌ها را بی چون و چرا به فدراسیون‌های ملی کشتی دنیا ابلاغ می‌کند.

اگر اسامی اعضای کمیسیون فنی که بدون تایید هیات رئیسه اتحادیه جهانی، قوانین و مقررات کشتی دنیا را تغییر می‌دهند مرور کنیم، به خوبی می‌بینیم که به غیر از میخائیل مامیاشویلی، رئیس فدراسیون کشتی روسیه و ایگالی، قهرمان نیجریه‌ای الاصل المپیک از کانادا، دیگر اعضای این کمیسیون اصلاً سابقه کشتی گرفتن ندارند و در واقع می‌توان گفت مامیاشویلی یک تنه در مورد قوانین و مقررات داوری و اوزان تصمیم‌گیری می‌کند.

همین حالا و در حالی که با 10 وزن شدن کشتی شرایط اوزان جدید مشخص نیست قطعاً مامیاشویلی در حال برنامه‌ریزی است تا ببیند ستاره‌های کشتی روسیه در کدام اوزان راحت هستند تا آن وزن‌ها را قطعی کند و به لالوویچ بسپارد تا به فدراسیون‌ها ابلاغ نماید.

نامه اعتراض رسول خادم، رئیس فدراسیون کشتی به لالوویچ که این روزها تحلیل‌های مختلفی در مورد آن نوشته می‌شود به نظر در اعتراض به همین تصمیمات یک طرفه و تبعیت محض لالوویچ رئیس صرب اتحادیه از تفکرات شخصی رئیس فدراسیون کشتی روسیه است.

به طور مثال برگزاری وزن کشی مسابقات کشتی در 2 روز آنهم در روز دوم با 2 کیلوگرم ارفاق وزن اوج کج سلیقگی است زیرا یک کشتی‌گیر در 2 روز با 2 وزن متفاوت کشتی می‌گیرد و در کنار آن تصمیم خلق الساعه در مورد سیستم رنکینگ از سوی مامیاشویلی، قوانین کشتی را سخت و گنگ‌تر کرده است و باعث شده تا مردم که از کشتی فاصله گرفت‌ اند، از این ورزش دورتر شوند و زمینه حذف کشتی از المپیک فراهم شود.

این روزها رسول خادم که البته به سختی شهریورماه سال قبل در فرانسه به عضویت هیئت رئیسه اتحادیه جهانی در آمد، وقتی می‌بیند که هیئت رئیسه اتحادیه عملاً در تصمیمات مهم کشتی دنیا حق اظهار نظر کارشناسی و تصمیم‌گیری ندارد به این فکر می‌کند که این حضور برای وی که حاضر نیست در مجموعه‌ای حضور نمایشی داشته باشد، چه سودی برای کشتی ایران و دنیا دارد؟

در هرحال خادم در گام اول نامه تندی را برای رئیس اتحادیه جهانی نوشت و نقطه قابل تامل این است که وی در نامه خود تاکید کرده است که اشکالات داوری در کشتی دنیا هر روز بیشتر می‌شود.

خادم احتمالا به این فکر می‌کند که در مقابل مافیای روس‌ها در کشتی دنیا و به خصوص داوری در مسابقات مهم پیش رو از جمله رقابت‌های جهانی فرانسه، کشتی‌گیران ما باید بازهم تنها متکی به جنگندگی خود باشند و شاهد ناداوری‌ها و اعتراض‌های همیشگی باشیم.

در هرحال گذر زمان حرکت بعدی، بازی شطرنج گونه رسول خادم را در مقابل مامیاشویلی روس و رئیس اتحادیه جهانی مشخص می‌کند که شاید شاهد تصمیم غیر مترقبه‌ای در صورت عدم پاسخ لالوویچ به اعتراض‌های ایران از سوی وی در آینده‌ای نزدیک باشیم، تصمیمی که قطعا ناشی از عدم تاثیرگذاری عضو ایرانی اتحادیه جهانی کشتی در تصمیمات غیر اصولی این روزهای مامیاشویلی روس و جلوگیری از این تفکرات اشتباه و غیراصولی است.

انتهای پیام/ک

منبع: فارس
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
برچسب ها: کشتی کشتی
ارسال نظر
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین
خبر فوری