اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۸۰۹۹۱
فدراسیون جهانی بسکتبال با انتشار گزارشی از دیدار نمادین دو تیم گاز تهران و کوشاسپهر با پوشش اسلامی به عنوان لحظه‌ای تاریخی نام برد.
۲۳:۴۰ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۶
وانانیوز| روز گذشته در دیداری نمادین در حضور نماینده فدراسیون جهانی بسکتبال بازی تیم‌های گاز تهران و کوشاسپهر سبلان برگزار شد.

سایت فدراسیون جهانی نیز در گزارشی و با انتشار تصاویری به این موضوع اشاره کرده و با تیتر "بازی بسکتبال، صحنه‌ای از لحظات باورنکردنی در تاریخ ایران" به بازی با پوشش اسلامی پرداخته است.

در این گزارش آمده است: لحظه‌ای تاریخی در تهران پایتخت ایران روز پنجشنبه در کشوری که توجه به بسکتبال مردان و بانوان دارد، برگزار شد.

برای نخستین بار بود که مردان اجازه داشتند ورزش بانوان را از نزدیک تماشا کنند.

در ادامه این گزارش همچنین به حضور محمود مشحون و علی توفیق به عنوان رئیس و دبیر فدراسیون و لوبومیر کوتلوبا به عنوان معاون کمیته فنی فدراسیون جهانی در سالن آزادی اشاره شده است.

این فرصت برای فیبا فراهم بود تا بازی بانوان را با پوشش اسلامی مشاهده کنند. قرار است در جلسه آینده فدراسیون جهانی که ماه آینده برگزار می‌شود در خصوص حضور بانوان مسلمان در میادین با پوشش اسلامی تصمیم نهایی گرفته شود.

سایت فدراسیون جهانی در گزارش خود همچنین به مصاحبه‌ای از محمود مشحون رئیس فدراسیون بسکتبال ایران اشاره کرده و از قول وی نوشته است: در ابتدا از فدراسیون جهانی برای دادن این فرصت و حمایت از ایران در تمام این سالها تشکر می‌کنم.

وی افزود: امروز یک روز تاریخی نه فقط برای بانوان ایرانی بلکه برای مسلمانان جهان است. ما امیدواریم فیبا تصمیم مثبتی را در خصوص پوشش بانوان بگیرد.

همچنین پاتریک باومن دبیر کل فدراسیون جهانی و عضو کمیته بین‌المللی المپیک نیز در این باره اظهار داشت: این یک لحظه تاریخی برای بانوان ایرانی است. من از فدراسیون ایران و دست اندرکاران برای این لحظه بی نظیر تشکر می‌کنم.

منبع: همشهری
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین
خبر فوری