اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۸۰۹۴۲
نایب رییس فدراسیون وزنه برداری معتقد است؛ با مشورت متخصصین امر در جریان فضای انتخابات بیشتر قرار گرفته‌ایم بنابراین در حال آنالیز آنها هستیم تا با رویکردی درست بتوانیم حداکثر امتیاز را کسب نماییم.
۱۸:۰۲ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۶
وانانیوز|  به نقل از روابط عمومی فدراسیون وزنه برداری، داود باقری نایب رییس فدراسیون وزنه برداری و رییس کمیته پزشکی، در خصوص رقابت های وزنه برداری نوجوانان جهان در بانکوک تایلند، گفت: رقابت خیلی سنگینی در مسابقات وزنه برداری قهرمانی جهان در بانکوک تایلند وجود داشت. کشورها با تمام توان خود در مسابقات حضور پیدا کرده بودند زیرا کسب سهمیه برای حضور در  المپیک 2018 نوجوانان برایشان دارای اهمیت بود. تیم های زیادی پا به عرصه این رقابت ها گذاشته بودند که تقریبا نیمی از ٥٢ کشور شرکت کننده با نفرات کامل و بهترین نفرات خود شرکت کرده بودند که شگفتی و تعجب مسئولان فدراسیون جهانی وزنه برداری را در بر داشت. حتی رقابت در بعضی از اوزان به گروه(C) هم کشیده شد.

وی در ادامه افزود: در رده سنی نوجوانان سرمایه گذاری زیادی صورت گرفته است. با اینکه ما سال قبل نایب قهرمان شده بودیم ولی فکر نمی کردیم امسال در تایلند با این رقابت های سنگین تیم های شرکت کننده، بر روی سکو قرار گیریم. این مسئله نشان داد فدراسیون در طول یکسال گذشته پیشرفت داشته و خوب کار کرده است در این زمینه باید از شورای عالی فنی، مربیان و دست اندرکاران وزنه برداری در استان ها و خصوصا از کادر زحمت کش و فداکار تیم ملی تشکر نمود، کسانی که در حال تربیت نسل اینده وزنه برداری بوده و مثل برادر و پدری مهربان بالای سر نوجوانان هستند و مراقب همه جوانب فنی و اخلاقی بوده و شبانه روز درتلاش بوده اند و با کمبودها ی زیاد ی ساخته و هیچگاه هدف را رها ننموده اند.

وی ادامه داد: از اینکه مقام دوم را در جهان بدست آوردیم آن قدر هم نباید خوشحال باشیم چون ما در مقام تیمی رتبه خوبی بدست آوردیم ولی در رقابت انفرادی در برخی موارد ضعف داشتیم. امیدواریم با بهبود وضعیت بودجه و درامد ورزش و اختصاص امکانات بیشتر در سال جدید بتوانیم به برنامه های تدوین شده دست یابیم و از کورس رقابت با دنیا عقب نمانیم.

نایب رییس فدراسیون وزنه برداری در خصوص انتخابات فدراسیون جهانی که قرار است خرداد ماه سال جاری در بانکوک تایلند برگزار شود، گفت: همانطور که همه مطلع شده اند نمایندگان کشورمان در پست‌ها و کمیته‌های مهمی کاندید شده اند و در صورت کسب کرسی و یا کرسی هایی در انتخابات پیش رو، می توان گفت پس از چندین سال دوری و عدم موفقیت در انتخابات فدراسیون جهانی، موفقیتی در حد شان و جایگاه وزنه برداری کشور بدست آمده است. همانگونه که همگان شاهد بودند خلا وجود کرسی‌های تاثیرگذار در فدراسیون وزنه برداری چه تبعات دردآوری برای ورزش کشور و غرور ملی در المپیک ریو در بر داشت. در شرایط حاضرمطالبه جامعه خصوصاً ورزش دوستان، از فدراسیون این است که از ظرفیت های موجود و توان وزنه برداری استفاده گردد تا موفقیتی دیگر در روابط بین المللی ورزش و در جهت افزایش توان این رشته پرمدال بعمل آید. بر همین اساس حرکت ترسیم شده در انتخابات و رقابت پیش رو بر اساس عزت و مصلحت و شان و جایگاه وزنه برداری خواهد بود. واقعیت این است که از مدت ها قبل فعالیت‌های ما آغاز شده و در ماه های گذشته به دستور معاون اول محترم ریاست جمهوری نشستی تخصصی در سطح کارشناسان وزارت خارجه، وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک برگزار شد و جوانب کار بررسی گردیده و نتیجه به اطلاع مسؤلین مربوطه رسیده است.

باقری در پاسخ به این سوال که کسب کرسی دبیر کلی فدراسیون جهانی برای ایران دور از دسترس می باشد یا خیر؛ توضیح داد: برای موفقیت در چنین سطحی پنج عامل تاثیر گذار است. اولین عامل، داشتن پتانسیل و ظرفیت فردی است. مرادی با تغییری که در مدیریت وزنه برداری از دهه ٧٠ ایجاد نموده و ایران را در جایگاه جهانی و المپیکی به دنیا معرفی کرده و به دنبال آن ١٢ سال با پتانسیل شخصی، دبیر کل قاره آسیا بوده و دارای رزومه قابل قبولی است واجد این شرط اولیه می باشد، چرا که این کرسی به راحتی به دست نمی آید ولی ایشان با توانمندی و روابط خوب و استفاده از تلاش های مثبتی که در حوزه وزنه برداری داشته به این مهم نائل گردیده است. دوم، داشتن روابط موثر بین المللی و تسلط به زبان انگلیسی که کاندیدهای شرکت کننده از ایران واجد این شرط می باشند. نکته سوم، توان علمی و فنی در پستی که کاندیدا معرفی شده است.نکته چهارم و پنجم رایزنی های گسترده و همه جانبه داخلی و خارجی و منابع مالی می باشد.

وی ادامه دادند: تاکنون تیم فعال در انتخابات پیش رو و کاندیداهای ایرانی علاوه بر دارا بودن سه شرط اول و معرفی خود با توانمندی بالا، در حوزه رایزنی ها هم وارد عمل شده و سعی بر این می باشد که از ظرفیت های داخلی نیز در این خصوص استفاده گردد. متاسفانه منابع مالی محدود و عدم حمایت های مالی در این خصوص توان فعالیت ما را کند نموده و تاثیر خود را در ادامه خواهد گذاشت بنابراین اگر عزمی از سوی نظام برای کسب این کرسی مهم وجود داشته باشد امیدواری برای حمایت های بیشترو موفقیت بالا خواهد رفت.

نایب رییس فدراسیون وزنه برداری افزود: مطابق برداشت شخصی ام شرایطی که در داخل با آن مواجه هستیم عدم خود باوری و تلاش و حمایت جدی برای کسب این کرسی مهم بین المللی است ولی این باعث نمی شود تا ما پا پس بکشیم چرا که قبلا هم با وجود شرایط دشوارتری، پست دبیر کلی قاره کسب شده است. تفاوتی که در این دوره شاهدش هستیم؛ توصیه و دستور مسؤلین رده بالای کشور و خواست و علاقه توده مردمی از فدراسیون برای ورود در این رقابت و انجام تکلیف ملی و حرفه ای است. بنابراین فارغ از هر نتیجه ای که بدست آید ما با تمام توان و عدم فوت وقت و عدم توجه به برخی نا ملایمتی ها و بی اخلاقی ها و تخریب های نا آگاهان و برخی تلاش های افرادی که علیه منافع ملی تلاش می نمایند مسیر صحیح را انتخاب نموده و با مشورت متخصصین امر پیش میرویم. 

وی با اشاره به اینکه رایزنی های خوب و موثری در طول برگزاری مسابقات قهرمانی نوجوانان در تایلند با کشورها و مسؤلین قاره ها از جمله شخص تاماش آیان داشته ایم، خاطرنشان کرد: نقطه نظرات همه را شنیده و در جریان فضای انتخابات بیشتر قرار گرفته ایم بنابراین در حال آنالیز آنها هستیم تا با رویکردی درست بتوانیم حداکثر امتیاز را کسب نماییم و در این راه به کمک جامعه وزنه برداری، حمایت مسؤلین و دعای خیر مردم نیازمندیم.

انتهای پیام/
منبع: فارس
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
تبلیغات
رپرتاژ تریبون
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین