اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۸۰۷۵۸
معاون اقتصادی باشگاه پرسپولیس، رفتن عالیشاه و نوراللهی از این تیم را "خیانت" دانسته است. آیا او عملکرد خودش را در تیم که باعث سربار شدن اوکراینی‌ها شد، فراموش کرده است؟
۱۹:۰۰ - ۲۳ فروردين ۱۳۹۶
وانانیوز| تیم فوتبال پرسپولیس در آستانه کسب دهمین قهرمانی‌اش در ایران است؛ این تیم تاکنون دو بار در لیگ برتر و هفت بار هم در بالاترین لیگ‌های کشور که نام‌های متفاوتی – از تخت جمشید تا آزادگان – داشت، عنوان قهرمانی را تصاحب کرده است. سرخ‌های تهرانی این بار در شرایطی در یک قدمی فتح جام هستند که نیمکت‌شان لرزان و تیم‌شان بی‌پشتوانه است.

عملکرد باشگاه پرسپولیس در نقل و انتقالات این فصل در ابتدا بسیار خوب بود و به زعم موافقان و مخالفان این باشگاه، پرسپولیس یکی از بهترین تیم‌های تاریخ لیگ را بسته بود اما همین که مسابقات لیگ برتر آغاز شد، مشکلات یکی پس از دیگری گریبان تیم را گرفت.

بازگشت عجیب و غریب طارمی و رضاییان، رفتن ساسان انصاری از تیم و حضور اوکراینی‌های بی کیفیت و جنجال‌ساز تنها بخشی از مشکلات صدرنشین مقتدر لیگ برتر بود. در نیم‌فصل اما سرباز شدن عالیشاه و نوراللهی و خروجشان از فهرست پرسپولیس، عملا یک پای ترکیب تیم را لنگ کرد. هرچند مدیریت باشگاه با جذب سروش رفیعی و سامان نریمان‌جهان تاحدودی جای خالی بازیکنان رفته را پر کرد اما مخصوصا در لیگ قهرمانان آسیا، خالی بودن نیمکت پرطرفدارترین تیم ایران به شدت مشهود بود.

نکته جالب توجه و البته تاسف‌برانگیز در این زمینه نه عملکرد مدیرعامل باشگاه است و نه کادر فنی کروات بلکه حضور افرادی غیرمتخصص و پرادعا است که کباده مدیریت و اقتصاد می‌کشند اما در عمل فقط چند خط حرف از آنها باقی می‌ماند.

پرسپولیس در فصل جاری با چنین پدیده‌ای دست به گریبان بود و متاسفانه هنوز هم هستند کسانی که به جای توجه به وظیفه و پاسخگویی درباره عملکرد خود، به حاشیه‌های تیم دامن می‌زنند و سعی می‌کنند فضا را به نفع خود تغییر دهند.

از جمله این موارد می‌توان به عملکرد محمدعلی ترکاشوند، مدیر اقتصادی باشگاه اشاره کرد. او که قبل از حضور در پرسپولیس چهره‌ای شناخته‌شده نبود، با قرار گرفتن در جمع پرسپولیسی‌ها به یکباره مطرح شد و هر روز حرف و حدیثی از قول او در رسانه‌ها منتشر شد. اگر یک روز هم هیچ رسانه‌ای از او خبر نمی‌داد، در یکی از اخبار سایت باشگاه می‌شد نامش را دید و حرفش را خواند.

در کنار تمام این حرف و حدیث‌ها، چیزی که بیش از هر چیزی به ویژه بعد از برنامه ۹۰ نام ترکاشوند را بر سر زبان‌ها انداخت، شایعه دخالت او در جذب دو بازیکن بی‌کیفیت اوکراینی بود. گفته می‌شد ولادیمیر پریموف و آلکسی پلی‌یانسکی با نظر مستقیم او به پرسپولیس آمده‌اند؛ دو بازیکنی که منشا بسیاری از مشکلات باشگاه پرسپولیس بودند و جای خالی بازیکنان خوب که اکنون در نیمکت تیم پیدا است، حاصل روزهایی است که آن دو نیمکت را اشغال کرده بودند.

هواداران پرسپولیس خوب یادشان است که وقتی در نیم‌فصل لیگ برتر، عالیشاه و نوراللهی – درست یا غلط – سرباز شدند و ناچار بودند از تیم بروند، چه روزهای ناراحت کننده‌ای بود. این را می‌شد از تشویق هواداران و گریه نوراللهی هنگام آخرین بازی او در پرسپولیس به وضوح دید.

حال، مرد اقتصادی پرسپولیس مصاحبه کرده و رفتن عالیشاه و نوراللهی را «خیانت» دانسته است. ترکاشوند گفته «او نباید جواب خیانت عالیشاه و نوراللهی را بدهد.»

باید از مرد پرحاشیه سرخ‌ها پرسید که آیا حاضر است جواب هواداران را به خاطر آوردن دو اوکراینی بی کیفیت و آنتونی گولچ بدهد؟ جذب بازیکنانی که هیچ سودی برای تیم نداشتند و ضمن پر کردن بیهوده نیمکت، مانع یارگیری درست تیم شدند و حتی شنیده شده یکی از آنها – گولچ – از باشگاه شکایت هم کرده است، چه نامیده می‌شود؟

شاید اگر درایت و اصرار سرپرست باشگاه پرسپولیس نبود، هنوز دو اوکراینی در پرسپولیس بودند و هنگامی که هواداران با نگرانی از عملکرد نسبتا ضعیف تیم‌شان در آسیا غصه می‌خوردند، آن دو روی نیمکت پسته می‌شکستند.

مدیریت باشگاه پرسپولیس در این فصل نکات بسیار مثبت و قابل دفاعی داشت و به خوبی توانست حاشیه‌های بزرگی را از تیم دور کند اما بی‌تدبیری یک نفر باعث شد همین تیم – که شاید هفته آینده جام را بالای سر ببرد – دچار مشکلاتی شود؛ این مساله می‌تواند به قیمت حذف صدرنشین لیگ برتر از لیگ قهرمانان آسیا تمام شود.

بنابراین پس از تمام بحث‌ها و دعواها، بدون آن که بخواهیم وارد جزئیات شویم، از آقای ترکاشوند می‌پرسیم، به جای پرداختن به رفتار عالیشاه و نوراللهی – که هواداران آنها را دوست دارند -  آیا حاضر است درباره عملکرد خودش در پرسپولیس جواب پس بدهد؟

منبع: تجارت نیوز
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
تبلیغات
رپرتاژ تریبون
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین
خبر فوری