اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۷۹۵۳۸
درحالی که کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال چندی پیش اعلام کرد مسابقات یک تیم لیگ دسته اولی باید تکرار شود اما کمیته فوتسال بدون توجه به این رای کار خودش را انجام می دهد.
۱۴:۵۵ - ۱۴ فروردين ۱۳۹۶
وانانیوز| پایان دور مقدماتی مسابقات لیگ دسته اول فوتسال که با معرفی چهار تیم صعود کننده به مرحله پلی آف همراه بود، جنجالی شد و این جنجال هنوز هم ادامه دارد؛ موضوعی که یک طرف آن کمیته انضباطی با رای صادرشده و «غیرقابل تجدیدنظر» قرار دارد و طرف دیگر آن سازمان لیگ کمیته فوتسال که این رای را نادیده گرفته و به آن معترض شده است.

* اصل ماجرا چیست؟
مقاومت قرچک، آتلیه‌ قم، سن‌ایچ ساوه و نفت امیدیه خوزستان چهار تیمی هستند که به مرحله پلی آف لیگ دسته اول رسیده اند و از این بین دو تیم سهمیه حضور در مسابقات لیگ برتر را کسب خواهد کرد. طبق برنامه قرار بود مسابقات پلی آف از پنجشنبه این هفته برگزار شود ولی اعتراض تیم های دیگر از جمله بهراد اردبیل و حاجی منصف قائمشهر به وضعیت تیم مقاومت قرچک برای استفاده از دو بازیکن غیرقانونی، همه چیز را معلق نگه داشته است.

* اعتراض به بازیکنان لیگ برتری مقاومت
طبق قانون، تیم های لیگ دسته اول حق استفاده از بازیکنانی که در همان فصل در لیگ برتر بازی کرده اند، ندارند. این در حالی است که تیم مقاومت قرچک از طاها نعمتیان و حمیده کاه بنده در ترکیب خود استفاده کرد؛ دو بازیکنی که همین فصل در تیم لیگ برتری مقاومت البرز حضور داشتند. همین موضوع زمینه شکایت تیم های دیگر از مقاومت قرچک را فراهم کرد.

* کمیته انضباطی رای داد، سازمان لیگ مقاومت کرد!
کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال بعد از شکایت های واصله و بررسی موارد موجود، اعلام کرد که امتیازات تیم مقاومت باید کسر شود و علاوه بر این، بازی با تیم هایی که این دو بازیکن در آن حضور داشته اند، تکرار شود. این کمیته حتی اعلام کرده بود که این اتفاق باید هر سه روز یکبار از ابتدای سال 1396 رخ بدهد تا در برنامه برگزاری مسابقات پلی آف مشکلی ایجاد نشود. با این حال سازمان لیگ کمیته فوتسال با مقاومت مقابل این رای، اعلام کرده صعود مقاومت مشکلی نداشته است.

* واکنش کمیته انضباطی به اتفاقات اخیر
در حالی که سازمان لیگ فوتسال تاکید دارد صعود مقاومت به مرحله پلی آف مشکلی ندارد و حتی درخواست تجدیدنظر در این حکم را داده است، با این حال اسماعیل حسن زاده رئیس کمیته انضباطی اعلام کرد رای این کمیته صادر شده و تصمیم جدیدی اتخاذ نشده است. حسن زاده همچنین عواقب حضور مقاومت در مرحله پلی آف را بر عهده سازمان لیگ فوتسال گذاشته است.

سلیمانی: احتمالا رای کمیته انضباطی امروز صادر می شود
کاظم سلیمانی دبیر سازمان لیگ فوتسال درباره مشکل ایجاد شده گفت: ما درخواست تجدیدنظر در این رای را داده ایم و منتظریم ببینیم این مشکل حل می شود یا خیر. به احتمال زیاد امروز جواب تجدیدنظر اعلام خواهد شد.

لجبازی یا بی برنامگی؟
درگیری های کمیته فوتسال و کمیته انضباطی فقط به این مورد محدود نمی شود. در هفته های پایانی لیگ برتر فوتسال بود که کمیته انضباطی، تیم یاسین پیشرو قم را به خاطر استفاده از یک بازیکن به دلیل ارائه مدارک غیرقانونی، در چند مسابقه 3 بر صفر بازنده اعلام کرد. این در حالی بود که سلیمانی دبیر سازمان لیگ فوتسال تاکید می کرد بازیکن یاسین مشکلی نداشته و مدارک وی کامل بوده است. مشخص نیست تناقض آرای کمیته انضباطی و کمیته فوتسال در چند ماه اخیر ناشی از بی برنامگی کمیته فوتسال است یا لجبازی با کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال.

منبع: تجارت نیوز
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
تبلیغات
رپرتاژ تریبون
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین
خبر فوری