اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۷۹۰۲۸
مهدی طارمی در دو بازی گذشته تیم‌ملی توانست شش امتیاز برای شاگردان کی‌روش کسب کند.
۱۳:۳۰ - ۰۹ فروردين ۱۳۹۶
وانانیوز| دو بازی حساس نوروزی تیم ملی در انتخابی جام‌جهانی 2018 را بردیم و این بردها با دو گل سه امتیازیِ مهدی طارمی رقم خورد. مهدی طارمی در تیم ملی هم مردم ایران را سر ذوق می‌آورد. مهدی آنقدر پیشرفت کرده که در تیم ملی هم جای خاصی برای خودش باز کند و بتواند در خط حمله یوزپلنگ‌های ایرانی مهم‌ترین نقش را ایفا کند.

 

 پسر بوشهری دو فصل پیش زمانی که تازه پیراهن پرسپولیس را پوشیده بود بیشتر به عنوان بال یا مهاجم کاذب در ترکیب سرخ‌پوشان قرار می‌گرفت، اما شم گلزنی او باعث شد تا کم‌کم به نوک حمله برود و در ترکیب تیم برانکو ایوانکوویچ به عنوان یک مهاجم گلزن و البته برخی اوقات هم گل‌نزن (!) هم خودش را به خوبی نشان دهد.

 

 آقای گل فصل قبل لیگ برتر و بهترین گلزن فصل جاری اما در تیم ملی نقش دیگری داشته و دارد. کارلوس کی‌روش اعتقاد دارد حرکات پابه‌توپ مهدی زمانی بهتر اثر می‌کند که او پشت سر مهاجم نوک تیم (آزمون یا قوچان‌نژاد) بازی کند. در دو بازی اخیر به خوبی دیدیم که در این نقش هم مهدی موفق است و با دوندگی بی‌امان خودش را به جای درست می‌رساند. طارمی نقش یک مهاجم کاذب را بهتر از هر بازیکن دیگری ایفا می‌کند و مهم‌ترین وظیفه او همان‌کاری‌ست که در دیدار برابر قطر انجام داد. مهاجم تیم مدافعان حریف را مشغول کرد و طارمی به قلب دفاع حریف زد تا بهترین فرصت را به‌دست آورد.

 

 در بازی  برابر چین هم مهدی طارمی همیشه جای درست حرکت می‌کرد و اگرچه موقعیت کمتری نسبت به بازی قبلی به‌دست آورد اما از همان اندک موقعیت‌ها یک گل ساخت. ستاره پرسپولیس بر خلاف گذشته در تیم ملی هم اعتمادبه‌نفس پیدا کرده و این را می‌توان از حرکات او به‌خوبی متوجه شد. حالا باید منتظر باشیم ببینیم گل ایده‌آل طارمی (ضربه قیچی برگردان) سرانجام چه زمانی و با کدام پیراهن رقم می‌خورد؟ تیم ملی یا پرسپولیس؟

منبع: همشهری
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
تبلیغات
رپرتاژ تریبون
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین