اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۷۸۹۴۶
دیدار افتتاحیه یازدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان آسیا با قضاوت احمد سرمست داور بین المللی ایران برگزار شد.
۱۳:۳۵ - ۰۸ فروردين ۱۳۹۶
وانانیوز| به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، یازدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان آسیا امروز (سه شنبه) با دیدار دو تیم میانمار و هنگ کنگ در سالن اصلی مجموعه ورزشی شهر نایپیداو کشور میانمار آغاز شد.
احمد سرمست داور بین المللی ایران قضاوت این مسابقه را به عنوان داور نخست بر عهده داشت و داور دوم وی یو هونگ از کشور چین تایپه بود.
تیم میانمار در این مسابقه در سه ست متوالی و با امتیازهای 25 بر 15، 25 بر 17 و 25 بر 15 به پیروزی رسید تا در نخستین گام فاتح مسابقه باشد.
وزیر ورزش و سلامت کشور میانمار از جمله 500 تماشاگر حاضر در سالن این مسابقه بود.
تیم ملی والیبال نوجوانان ایران در گروه دوم این رقابت ها با تیم های کره جنوبی و بنگلادش همگروه است.
ملی پوشان ایران امروز استراحت دارند و فردا (چهارشنبه) در نخستین مسابقه به مصاف کره جنوبی خواهند رفت.

*طلوع کیان: با اعتراض ایران دو بازیکن تایوان و چین محروم شدند

علیرضا طلوع کیانمربی تیم ملی والیبال نوجوانان افزود: با توجه به قانون کنفدراسیون والیبال آسیا مبنی بر اینکه بازیکنان زیر 19 سال تنها اجازه یک بار حضور در مسابقات قهرمانی آسیا یا جهانی را دارند، تیم ایران در این دوره از رقابت ها پوریا یلی و امیرحسین اسفندیار را با خود به میانمار نیاورد.
وی با بیان اینکه در دوره قبلی این رقابت ها در سریلانکا نیز تیم ایران به دلیل همین قانون، علیرضا صفایی و اکبر ولایی را همراه خود نبرد، گفت: در دوره گذشته نیز دو بازیکن از هند و دو بازیکن از ژاپن و قزاقستان اجازه مسابقه نیافتند.
مربی تیم ملی والیبال نوجوانان با یادآوری اینکه این قانون تنها برای کنفدراسیون والیبال آسیاست، گفت: بعد از نشست فنی و اعلام 12 بازیکن هر تیم، متوجه شدیم که کشورهای چین تایپه و چین هر کدام یک بازیکن از لیست جهانی دوره قبل جهانی در آرژانتین را به همراه دارند.
وی ادامه داد: شب گذشته به همراه محمد وکیلی سرمربی و سید علیرضا دریابیگی به دیدار شانریت رئیس کمیته فنی رقابت های قهرمانی نوجوانان آسیا رفتیم و به صورت رسمی نسبت به این موضوع اعتراض کردیم و پس از ارائه مدارک مستند، دو بازیکن شاخص از مسابقات حذف شدند.
طلوع کیان روند این پرونده را کار گروهی مهم دانست و گفت: دکتر داورزنی سرپرست فدراسیون والیبال و عضو هیات رئیسه کنفدراسیون والیبال آسیا، سعید درخشنده عضو کمیته مسابقات AVC، محمود افشاردوست دبیرکل فدراسیون والیبال و هومن باقری رئیس کمیته روابط بین الملل فدراسیون با ارتباطات خود موفق به انجام این کار شدند که نشان از توانایی ایران در کارهای گروهی و تیمی است.
وی تصریح کرد: اینکه تیم ایران در دو دوره این رقابت‌ها نیز اشتباهی نداشته است، نشانه توانایی و اشراف کامل به قوانین است و به نظر من مسئولان ایرانی توانایی کامل برای اداره کنفدراسیون والیبال آسیا را نیز دارند.
یازدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان آسیا از صبح امروز با حضور 11 تیم در شهر نایپیداو میانمار آغاز شد.

سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین
خبر فوری