اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۷۸۹۱۷
جلسه هیات رئیسه فدراسیون جهانی شطرنج به منظور بررسی و تدوین قوانین و برنامه های مورد نظر در شطرنج جهان به ریاست ایلیومژینوف رییس فیده و به میزبانی یونان برگزار شد.
۰۵:۱۷ - ۰۸ فروردين ۱۳۹۶
وانانیوز| در روزهای ابتدایی سال جدید جلسه هیات رئیسه فدراسیون جهانی شطرنج به منظور بررسی و تدوین قوانین و برنامه های مورد نظر در شطرنج جهان به ریاست ایلیومژینوف رییس فیده و به میزبانی یونان برگزار شد.
مهرداد پهلوانزاده رییس فدراسیون شطرنج نیز به عنوان که یکی از اعضای رسمی کنفدراسیون شطرنج آسیا و عضو هیات رئیسه و خزانه دار آسیا، در این نشست حضور یافت.
در حاشیه این نشست اتفاقات جالبی رخ داد.
نخست اینکه طی روزهای اخیر اخباری مبنی بر استعفای ایلیومژینوف رئیس جهانی شطرنج در برخی از محافل خبری از جمله چند سایت روسی منتشر شد که بسیار عجیب به نظر می‌رسید‌.
در همین راستا ایلیومژینوف با ارسال نامه‌ای رسمی به کشورهای عضو فیده از جمله ایران استعفای خود را تکذیب کرد و تاکید نمود که همچنان با قدرت ادامه خواهد داد.
رئیس جهانی فیده در نامه خود نوشت:

دوستان شطرنجی

اخبار گسترده ای مبنی بر استعفای من از ریاست فیده منتشر شده است. به همین جهت اعلام می کنم من هیچ استعفای رسمی انجام ندادم و قصدی برای انجام این کار ندارم.
همه از یک خانواده‌ایم
همچنین گفته می‌شود یکی از مسایل مطروحه در نشست جهانی فیده در یونان بررسی مسائل مربوط به رقابت‌های جهانی شطرنج بانوان جهان‌در تهران بود که اسفند سال گذشته به میزبانی تهران برگزار شد.
ایران به تازگی میزبانی رقابتهای قهرمانی بانوان جهان در تهران را پشت سر گذاشته و به رغم هیاهوهای فراوان، تبلیغات بسیار و بازتاب رسانه‌ای جالب توجه این رقابت‌ها هنوز جوایز نفرات برتر را اهدا نکرده است.
در همین راستا شنیده می شود یکی از تصمیمات جلسه هیات رییسه فیده درباره جوایز معوقه رقابت‌های جهانی شطرنج بانوان بوده و فدراسیون جهانی به ایران دو هفته مهلت پایانی داد تا پول جوایز را پرداخت کند در غیر اینصورت ممکن است حتی محرومیت و تعلیق برای فدراسیون شطرنج ایران داشته باشد!

انتهای پیام/ک

منبع: فارس
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
برچسب ها: شطرنج شطرنج
ارسال نظر
تبلیغات
رپرتاژ تریبون
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین
خبر فوری