اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۷۸۶۴۸
ملی‌پوشان پیشین فوتبال قطر فوساتی و شاگردانش را پس از شکست برابر ایران آماج تندترین حملات لفطی قرار دادند.
۱۷:۴۰ - ۰۴ فروردين ۱۳۹۶
وانانیوز| روزنامه العرب قطر نوشت: ماجد الصایغ، کاپیتان پیشین تیم ملی فوتبال قطر اظهار داشت: «حضور بازیکنان چندملیتی در تیم ملی فوتبال قطر باعث شد تا شاهد نبود روح مبارزه و هیجان برای پیروزی برابر ایران باشیم.»

 

صایغ ادامه داد: «نبود حس میهن‌پرستی در تیم ملی قطر با وجود بازیکنان چندملیتی سبب شد تا دیگر جنگندگی بازیکنان سابق این تیم را در زمین مشاهده نکنیم. بهتر است به جای استفاده از بازیکنان چندملیتی که هیچ چیزی به ما برای پیشرفت نسل آینده فوتبالی نمی‌دهند از بازیکنان جوان قطری استفاده کنیم تا آنها مهیای جام جهانی بعدی شوند. زمانی که من در تیم ملی قطر بازی می‌کردم بسیار خطرناک‌تر بودیم، زیرا حس میهن‌پرستی زیاد و تمایل قوی برای موفقیت فوتبال قطر وجود داشت. الان شرایط با حضور بازیکنان چندملیتی تغییر کرده است، بازیکنانی که هیچ ارتباطی با حس میهن‌پرستی ندارند.»

 

وی در خاتمه خواستار تصویب قانونی برای استفاده مطلق بازیکنان بومی در تیم ملی قطر و عدم حضور بازیکنان چندملیتی در این تیم برای جام جهانی 2022 شد.

 

حسین الخواجه، دیگر پیشکسوت فوتبال قطر درباره شکست عنابی‌ها برابر ایران گفت: «تیم ملی قطر بدون هیچ‌گونه برنامه‌ای پا به زمین گذاشت و بازیکنان هیچ‌گونه سازماندهی میدانی نداشتند. بعضی از بازیکنان همانند تاباتا و سباستین سوریا به پایان دوره خود رسیده‌اند و تغییرات فوساتی هیچ تأثیر مثبتی روی تیم ملی قطر نگذاشت. این تیم ملی شایسته فوتبال قطر نبوده و نیست.»

 

عبدالعزیر حسن، ملی‌‌پوش پیشین تیم ملی فوتبال قطر نیز با انتقاد از خورخه فوساتی و شاگردانش گفت: «ایران تیم قدرتمندی نبود، اما خوب کار کرد. قطر می‌توانست برنده این بازی باشد، اما کنترل میدان را از دست دادیم و خط دفاعی هم به‌هم ریخته بود. در خط حمله فقط به تاباتا تکیه کردیم و استفاده مطلوب از اکرم عفیف و الهیدوس را نادیده گرفتیم.»

 

وی در خاتمه عنوان کرد: «قطر روی اشتباهات بازیکنان تیم ملی ایران حساب کرده بود، اما حریف با بهره‌مندی از اشتباهات ما استفاده لازم را برد.»

منبع: همشهری
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
تبلیغات
رپرتاژ تریبون
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین
خبر فوری