اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۷۸۴۳۷
دارنده مدال طلای پارالمپیک ریو گفت: «3 بار رکورد دنیا را زدم و 3 بار باعث خوشحالی مردم شدم اما پاداش یک مدال را به من دادند.»
۱۱:۵۵ - ۰۲ فروردين ۱۳۹۶
وانانیوز| سیامند رحمان ورزشکار سنگین وزن ایران در سال 95 موفق شد برای ایران در رقابت‌های پارالمپیک افتخارآفرینی کند و با ثبت رکورد 310 کیلوگرم عنوان قوی‌ترین مرد معلول دنیا را از آن خودش کند و دومین مدال طلایش را در رقابت‌های پارالمپیک کسب کند.

 

رحمان در مورد عملکردش در سال گذشته و کسب مدال طلای رقابت‌های پارالمپیک ریو اظهار داشت: «قبل از مسابقات پارالمپیک ریو دو سال در اردو بودم و سختی‌های زیادی کشیدم اما خوشحالم که به لطف خدا و دعای مردم موفق شدم مدال طلای پارالمپیک ریو را کسب کنم و مهمتر از آن قولی که در رقابت‌های لندن دادم را انجام دهم. من در لندن قول دادم که در ریو رکورد دنیا را افزایش دهم و خیلی خوشحالم که موفق شدم سه بار این کار را انجام دهم.»

 

وی ادامه داد: «زمانی که در ریو موفق شدم رکوردم را جابه‌جا کنم خیلی خوشحال بودم و قسمت اعظم خوشحالی من به‌خاطر مردم بود چون می دانستم مردم منتظر جابه‌جا شدن این رکورد بودند و برای من بسیار ارزشمند بود.»

 

رحمان درباره برنامه‌هایش برای سال جدید و جابه‌جا کردن دوباره رکوردش بیان کرد: «رشته ما بسیار سخت است و دیگر هیچ قولی به مردم نمی‌دهم. اما تمام سعی خودم را می‌کنم تا در مسابقات بعدی رکوردم را جابه‌جا کنم و دوباره باعث خوشحالی مردم شوم. من در لندن قول زدن رکورد 300 را دادم و در ریو هم رکورد 300 کیلو و هم 310 کیلوگرم را زدم.»

 

وی افزود: «در سال جدید مسابقات جهانی مکزیک را پیش رو داریم که هدف اصلی من کسب مدال طلا در این رقابت‌هاست.»

 

دارنده مدال طلای پارالمپیک ریو با گلایه از پاداشش که در روزهای آخر سال 95 دریافت کرد، گفت: «در روزهای آخر سال 95 طی مراسمی از مدال آوران المپیک و پارالمپیک قدردانی کردند ولی به من که سه بار رکورد دنیا را زدم و سه بار باعث خوشحالی مردم شدم یک جایزه مدال طلا را دادند.»

 

وی ادامه داد: «من نهایت بتوانم در پارالمپیک بعدی شرکت کنم و روزی دوران قهرمانی من به پایان می‌رسد اما اینکه در دوران حرفه‌ای ورزش قدردان مدال‌ها و افتخارات ورزشکاران نباشند برای ما سخت است. من در ریو سه بار رکورد دنیا را زدم و ارزش هر بار رکورد زدن با یک مدال برابری می‌کرد اما فقط جایزه یک مدال را به من دادند.»

 

رحمان در مورد خاطرات ورزشی‌اش در ایام عید گفت: «من سال‌های زیادی از ایام عید را در کنار خانواده نبودم و در اردوها و مسابقات مختلف بودم. اما خوشبختانه عید امسال در کنار خانواده هستم. سال نو را به همه مردم ایران تبریک می‌گویم و امیدوارم خداوند در سال جدید همه مریضان را شفا دهد.»

 

وی افزود: «مردم فکر می‌کنند آخر سال گذشته به ما سکه دادند از ما عیدی زیاد می‌خواهند اما من حواله سکه‌ها را سر در خانه نصب می‌کنم تا مردم بدانند فقط یک کاغذ دست ما است و خبری از سکه نیست تا از من عیدی نخواهند.»


منبع: همشهری
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
تبلیغات
رپرتاژ تریبون
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین
خبر فوری