اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۷۸۴۲۲
مدیرعامل پیشین استقلال و کارشناس مدیریت فوتبال گفت: «نوع مدیریت در راس فدراسیون فوتبال درست نیست و هیچ نوآوری در آن وجود ندارد و هیچ فکر و اندیشه‌ای پشت سر آن نیست.»
۰۵:۰۵ - ۰۲ فروردين ۱۳۹۶
وانانیوز| در سال 95 مهمترین اتفاق در راس مدیریت فدراسیون فوتبال به وقوع پیوست و علی کفاشیان که هشت سال بر کرسی ریاست فدراسیون فوتبال نشسته بود در انتخابات اردیبهشت ماه جایش را به مهدی تاج داد تا فردی که در سال‌های گذشته در اکثر ارکان فدراسیون مشغول کار بود به عنوان رئیس جدید فدراسیون فوتبال انتخاب شود. عملکرد تاج در مدت زمانی که بر مسند ریاست فدراسیون فوتبال نشست نقاط ضعف و قوت فراوانی داشت.
 
امیر واعظ آشتیانی درباره عملکرد مدیران فوتبال در سال 95 اظهار داشت: «در مورد عملکرد مدیران باید یک نگاه کارشناسانه داشته باشیم و یک نگاه مردمی. از نگاه مردمی، مردم خودشان عملکرد مسئولان را می‌بینند و به طور حتم بهترین کارشناس هستند. اما از نگاه کارشناسی، بزرگترین فاکتوری که در فوتبال می‌توانیم به عنوان معیار قرار دهیم برگزاری بازی‌های لیگ است. ما باید ببینیم در سال 95 چه اتفاق جدیدی در برگزاری مسابقات لیگ ما افتاد. از نظر فرهنگی تنها کاری که در مسابقات انجام می‌دهند چند جانباز را کنار زمین قرار می‌دهند و بعد از شروع بازی انواع و اقسام حرکات زشت را در زمین و روی سکوها شاهد هستیم.»
 
وی ادامه داد: «بحث دیگر بحث اجرایی و مدیریتی است. متاسفانه کلیه بازی‌های ما با چالش همراه است و باید بپذیریم که افراد مسئول در فدراسیون با فلسفه مدیریت آشنا نیستند و در کنار آنها افرادی هستند که فن مدیریت را به خوبی می‌دانند اما به دلیل اینکه ابزارهای لازم را ندارند عملکردشان نادیده گرفته می‌شود. نوع مدیریت در راس فدراسیون فوتبال درست نیست و هیچ نوآوری در آن وجود ندارد و هیچ فکر و اندیشه‌ای پشت سر آن نیست.»
 
واعظ با انتقاد از عملکرد مسئولان کمیته انضباطی در برخورد با تخلفات بیان کرد: «کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در برخورد با تخلفات فقط از سه راهکار استفاده می‌کند: یا تماشاگران را محروم می‌کند، یا بازیکنان را محروم می کند یا مربیان تیم‌ها را. باید ببینیم که کمیته انضباطی کشورهای دیگر چه راهکارهایی را برای برخورد با متخلفان انجام می‌دهند. آیا به واقع آنها هم فقط محرومیت را بهترین راهکار می‌دانند؟»
 
مدیرعامل سابق استقلال در خصوص بدهی باشگاه‌ها به بازیکنان و مربیان خارجی گفت: «اکثر باشگاه‌های ما بدهکار هستند و این نشان‌دهنده ضعف مدیران فدراسیون است و مشخص است که مسئولان فوتبال کارشان را خوب بلد نیستند. اگر مدیران دو باشگاه مثل تراکتورسازی و استقلال را که مساله محرومیت فیفا برای آنها پیش آمد، مجازات می‌کردند دیگر شاهد چنین اتفاقی نبودیم. وقتی فدراسیون فوتبال قبیله‌ای اداره شود و دست همه افراد در یک کاسه باشد باید شاهد چنین اتفاقاتی باشیم.»
 
وی افزود: «مدیران باشگاه‌های ما به گونه‌ای تربیت می‌شوند که فدراسیون می‌خواهد. اگر اوضاع هم به همین منوال باشد نه در سال 96 و بلکه تا پایان عمر بشریت هم اوضاع فوتبال ما درست نمی‌شود. من در زمانی که تاج عهده دار فدراسبون فوتبال شد گفتم که فقط راننده عوض شده و ماشین همان ماشین است و مدیریت خنده جایش را به مدیریت ایشالله ماشالله داد.»
منبع: همشهری
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
تبلیغات
رپرتاژ تریبون
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین
خبر فوری