اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۷۸۳۷۹
سال 95 براي مجتبي عابديني خوب شروع و خوب هم تمام شد. شمشيرباز رشته سابر با مدال نقره رقابت‌هاي جهاني كره و تثبيت سهميه المپيك استارت زد و با چهارمي رنكينگ جهاني به پايان رساند.
۱۵:۳۸ - ۰۱ فروردين ۱۳۹۶
وانانیوز| اتفاقی تاریخی كه برای اولین بار خودش در تاریخ شمشیربازی ایران نوشت. كاپیتان تیم ملی شمشیربازی برخلاف خیلی‌ها عاشق عید است و دید و بازدیدش. به نظر او عید بهترین فرصت برای دیدن اقوام و دوستان و آشنایانی است كه در سال مشغله‌ها اجازه نمی‌دهد با آنها دیدار كرد. برای عابدینی سال 95 با مدال شروع شد، مدالی كه به قول خودش روی تخم‌مرغ لای پلوی شب عید نقش بسته بود اما به سختی گذشت اما هیچ لحظه‌ای برایش سخت‌تر از ناداوری نبود كه مدال المپیك را از چنگش درآورد.

* سال 95، برای شمشیربازی چطور بود؟

سال خوب و بدی بود. دو سهمیه المپیك خوب بود اما اتفاقات در المپیك و ناداوری كه مدال را از من گرفت، بدترین اتفاق بود. سال 95 را من با اولین مدال جهانی شروع كردم كه همانجا سهمیه المپیكم قطعی شد. روز به روز به اوج نزدیك‌تر شدم آخرش هم با نقره جام جهانی‌ پادووای ایتالیا و چهارمی رنكینگ جهانی به پایان رسید.

* پس راضی هستی؟

من راضی بودم. هرچند فراز و نشیب‌های زیادی برایم داشت، سال خیلی سختی بود، فشار زیادی را به خاطر سفرها، مسابقات و تمرینات زیاد تحمل كردم.

* اولین تصویری كه از عید داری؟

دید و بازدید خانواده‌ها برای تبریك عید كه برای من خیلی دوست‌داشتنی است. چراكه سالی یك بار می‌توانیم فامیل را ببینیم. لذتش به دیدن همه است، حتی آنهایی كه در كل سال به خاطر مشغله‌ها نمی‌بینیم اما در 13 روز عید جبران می‌شود.

* برایت پیش آمده آرزوی لحظه سال تحویل برآورده شود؟

بله، سال 95، یك ساعت بعد از تحویل سال به كره پرواز كردیم. سر سال تحویل وقتی تخم‌مرغ می‌گذاشتم لای برنج آرزو كردم مدال بگیرم، شاید باور نكنید اما عكس كاپ افتاده بود. من هم نقره گرفتم و سهمیه المپیكم را تثبیت كردم.

* تا به حال پیش آمده بهترین عیدی را در بدترین عید گرفته باشی؟

نه. من اصلاً به این چیزها فكر نمی‌كنم. بهترین عیدی پول است. یكی 50 هزار تومان می‌دهد و یكی هزار تومان. یكی هم كادو می‌دهد و همه برایم باارزش هستند.

* معمولاً لحظه سال تحویل چه آروزیی می‌كنی؟

لحظه سال تحویل، آرزوی من هم مثل همه سلامتی برای مردم، خانواده‌ام و خودم است.

* بیشتر عیدی می‌دهی یا می‌گیری؟

هم عیدی می‌دهم و هم عیدی می‌گیرم اما بیشتر عیدی گرفتن را دوست دارم.

* برای عید سال 96 چه برنامه‌ای داری؟

سال 96 خانه هستم و یك سفر كوتاه هم دارم. البته برنامه‌ام به برنامه تیم ملی هم بستگی دارد. اگر برنامه جور شود، همراه خانواده‌ام، برای چند روزی به خرم‌آباد می‌روم. شنیده‌ام شهر قشنگی است. سفرم هنوز قطعی نیست، بستگی به حس و حالم دارد. اگر خرم‌آباد نروم، شمال می‌روم.

* مهمترین مسئله كشور در سال 95 چه بود؟

برجام مهمترین قضیه بود.

* اگر رئیس‌جمهور بودی سال 96 اولین دستورت چه بود؟

رئیس‌جمهور بودم اول، همه بچه‌های خیابانی را سر و سامان می‌دادم. كار سختی است اما شدنی، برای ایرانی جماعت هر كاری كه بخواهد، نشد ندارد.

* نظرت درباره شخص ترامپ چیست؟

به نظرم دیوانه است. فقط دوست دارد تنش ایجاد كند.

* بهترین و بدترین لحظه سال 95 برای تو چه لحظه‌ای بود؟

بدترین لحظه ناداوری در المپیك ریو بود كه مدال را از چنگم درآورد. بهترین لحظه هم وقتی جزو 4 نفر اول رنكینگ جهانی سابر رفتم.

* به نظر تو عمو نوروز و حاجی‌فیروز ورزش ایران چه كسانی هستند؟

به نظرم عمو نوروز پیمان فخری است. به خاطر اینكه همیشه پشتیبانم بوده است، حامی بوده. حاجی فیروز هم رضا رودكی است به خاطر شوخ‌طبع بودن. او با همه خوب است.

* دوست داری با چه كسی سلفی بگیری؟

با پرویز پرستویی دوست دارم سلفی بگیرم. شخصیت، كاریزما و بازی‌‌اش را خیلی دوست دارم. به همین خاطر اكثر فیلم‌هایش را دیده‌ام. همچنین دوست دارم با افشین بیابانگرد و داود ثمری بچه‌های شنا؛ دانیال خاكبان، از دوستانم و در ورزش هم با قاسم رضایی، بهداد سلیمی و سهراب مرادی سلفی بگیرم.

* بزرگترین حسرتی كه دوست داری عید 96 برآورده شود چیه؟

من 10، 11 سالی است ازدواج كرده‌ام اما 7، 8 سال لحظه سال تحویل كنار خانواده‌ام نبوده‌ام. دوست دارم سال 96 با آنها سال را تحویل كنم. البته فكر می‌كنم، برآورده شود. اگر حضور در مسابقه كره لغو شود، می‌توانم عید را با خانواده‌ام سر كنم.

* كدام سین هفت‌سین را دوست داری؟

سبزه را خیلی دوست دارم. البته سیب را به خاطر رنگ قرمزش و سیر را هم به خاطر خاصیتش دوست دارم. قرمز رنگ مورد علاقه من است اما اصلاً فوتبالی نیستیم. متنفرم از فوتبال.

* فكر می‌كنی سال 96 چه كسی رئیس‌جمهور شود؟

دوست دارم روحانی بماند. در این سه سال ثبات و پایداری پیش آمده. دوست ندارم دوباره تنش راه بیفتد.

* تا به حال پیش آمده لحظه سال تحویل خارج از ایران باشی؟

بله، یك سال، برای مسابقه به روسیه می‌رفتیم كه سال تحویل در هواپیما بودیم. لحظه سال تحویل را با ساعت ایران تنظیم كرده بودیم، روی هوا آرزو می‌كردیم. واقعاً جالب بود.

* معمولاً وقتی سال تحویل ایران نیستی، هفت‌سین با خودت می‌بری؟

سه سال پیش هم برای مسابقه رفتیم مسكو، سفره هفت‌سین آماده با خودمان برده بودیم. من سرپرست تیم بودم همه بچه‌ها در اتاق ما جمع شدند لحظه سال تحویل. من هم بعد از سال تحویل به بچه‌ها عیدی دادم.

* تو سال 95 را خوب تمام كردی، این یعنی سال 96 باید منتظر اتفاقات بهتری باشی؟

سال 95 را با پنجمی جام جهانی‌ و چهارمی رنكینگ جهان به پایان بردم. خدا را شكر می‌كنم. همین اتفاق تاریخی را به فال نیك می‌گیرم و امیدوارم سال آینده را با مدال شروع كنم و باز رنكینگم را تغییر دهم.

منبع: همشهری
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
تبلیغات
رپرتاژ تریبون
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین
خبر فوری