اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۷۷۸۶۲
لسترسیتی با رسیدن به جمع ۸ تیم پایانی لیگ قهرمانان اروپا تاریخ‌ساز شد، تیمی که تا چند سال پیش در دسته دوم و سوم انگلیس در دنیای کوچک خودش بازی می‌کرد، حالا به قدرتی نوپا در اروپا بدل شده است.
۱۵:۱۰ - ۲۵ اسفند ۱۳۹۵
وانانیوز| لسترسیتی به جمع 8 تیم نهایی لیگ قهرمانان اروپا رسید. در فوتبالی چند سالی ست تیم‌های انگلیسی نام و نشانی در جمع برترین‌های جهان ندارند حالا چه تیمی و با چه تاریخی به این افتخار رسیده است.

در تاریخ 133 ساله لستر، چیزی جز تکاپو برای رسیدن به لیگ برتر انگلیس و تقلا برای ماندن در آن نبوده، تنها افتخار آنان به سال 1928 بازمی‌گردد که به مقام دومی لیگ رسیدند.

فصل پیش رویایی‌ترین سال آبی‌ها بود. در حضور ناکامی تیم‌هایی مثل منچستریونایتد و چلسی، آنها با آرسنال، سیتی و تاتنهام بسیار عالی رقابت کرده و به حق، قهرمان جزیره شدند. اما این سال پر از فشار، تنش و شکست‌های بزرگ بود. شب سیاهی که با قربانی شدن «کلودیو رانیری» سحر شد و آفتاب درخشان را به جهان نشان داد.

رسیدن به جمع 8 تیم پایانی، یک افتخار دست نیافتنی است. همانطور که قهرمان شب گذشته به آن اشاره کرد. اشمایکل گفت:‌ خیلی از ما از دسته سوم انگلیس به جمع 8 قدرت اروپا رسیده‌ایم، باورنکردنی نیست!؟

در روزهایی که صحبت از رئال‌، بارسا، بایرن و اتلیتکومادرید است اکنون قدرتی نوپا پا به دنیای رویایی خود گذاشته و از معجزه و تاریخ‌سازی دیگر سخن می‌گوید. یک نمایش باشکوه که با پسر‌بچه‌هایی از شهرهای کوچک انگلیس، دانمارک یا حتی جامائیکا به روی پرده رفته و کینگ‌پاور را به اوج خوشحالی و غرور رسانده است.

در روزهای ناکامی انگلیسی‌ها پیروزی شیرین در لسترشایر، روحیه‌ و امید را به جزیره برگرداند. روزنامه‌ها با تیترهایی زیبا از مردانشان تمجید کردند.


تلگراف : سگ‌های جنگ ، قهرمانان شکسپیر شب گذشته طوفان به پا کردند


میرر: این پیروزی، دیوانه‌کننده است


گاردین: اشمایکل با مهار پنالتی، تاریخ لستر را دوباره نوشت


دیلی استار: کسپر فوق‌العاده مثل یک قهرمان درخشید


تایمز: لستر به سرزمین رویایی بازگشت

با برگزاری دیدار امشب بین تیم‌های من‌سیتی- موناکو و لورکوزن- اتلتیکو، 2 تیم پایانی به مرحله یک چهارم نهایی نیز مشخص می‌شود. روز جمعه قرعه‌کشی این مرحله انجام می‌شود.

انتهای پیام/ر

منبع: فارس
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
برچسب ها: لسترسیتی
ارسال نظر
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین
خبر فوری