اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۷۷۸۴۸
رئیس کمیته انضباطی درباره رای دیدار دو تیم نساجی مازندران و خونه به خونه بابل با سایت رسمی فدراسیون فوتبال گفت‌‌وگو کرد.
۱۴:۱۶ - ۲۵ اسفند ۱۳۹۵
وانانیوز| به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، اسماعیل حسن زاده، رئیس کمیته انضباطی فدراسیون، گفت: با توجه به اینکه برخی از تیم ها در زمان برگزاری مسابقات تماشاگرانشان متفاوت تر از دیگر تیم ها بوده و ما مجبور شدیم در هفته های گذشته برخی از مسابقات خانگی را بدون حضور تماشاگر برگزار کنیم که تیم نساجی مازندران و خونه به خونه بابل از جمله تیم هایی هستند که هوادارانشان در مسابقات قبلی ایجاد کرده بودند.


وی ادامه داد: شهرآورد مازندران که از حساسیت هایی از طربق تماشاگران دو تیم ایجاد شده بود، مشکلاتی را پیش آورد که منجر به نیمه تمام ماندن بازی شد. با توجه به اینکه چرا رای این دیدار به فوریت اعلام شد باید بگویم با توجه به تعطیلی روزهای پایانی سال 95 و اینکه در سال جدید احتمال برگزاری مسابقات در طول روزهای آینده وجود دارد، این پرونده را بررسی و رای آن را اعلام کردیم.


رئیس کمیته انضباطی در ادامه، بیان کرد: گزارش داور و نماینده مسابقه و سایر مقامات را در اختیار داشته و در بخش تخلف تماشاگران، تخلف هواداران هر دو تیم مشخص بودو نیاز به تحقیقات دیگری نداشته و گزارش در خصوص این دیدار کامل و جامع بود. ضمن اینکه این دو تیم در مسابقاتی که در گذشته برگزار کرده بودند هوادارانشان تخلفاتی را انجام داده بودند بر همین اساس احکامی را در این باره صادر کردیم.

حسن زاده در ادامه درباره نتیجه این دیدار گفت: در مواردی که بازی به هر دلیلی نیمه تمام ماند، کمیته مسابقات در خصوص نتیجه مسابقه یا تکرار آن اظهار نظر کند و این امر در صلاحیت کمیته انضباطی به غیر از یک مورد نیست. آیین نامه انضباطی در مورد بازی‌های نیمه تمام پیش بینی کرده است که اگر به دلیل رفتار تماشاگران یک تیم، داور مسابقه به دلیل عدم وجود امنیت، بازی را نیمه تمام اعلام کند و این نیمه تمام ماندن ناشی از رفتار پرحطر تماشاگران یا هجوم آنها به داخل زمین باشد. فقط در همین یک مورد کمیته انضباطی درباره نتیجه مسابقه اعلام نظر و رای را صادر می کند که در این پرونده داور مسابقه علت نیمه تمام ماندن مسابقه را هجوم تماشاگران تیم نساجی مازندران به داخل زمین اعلام کرده که نتیجه مسابقه را به ضرر تیم نساجی مازندران اعلام کردیم.

وی گفت: اینکه دلیل هجوم تماشاگران تیم نساجی مازندران به داخل زمین چه بوده و یا اساسا چگونه این اتفاق رخ داده است، در گزارش دقیقا اعلام نشده است لذا ما این رای را صادر کردیم و نکته مهم این است که این رای قابل اعتراض است. قطعا هر دو تیم مخصوصا تیم نساجی مازندران این حق را دارند که به رای ما اعتراض کنند و دلایل و مدارکشان را ارائه کنند. البته بعد از صدور این رای، فیلم ها و مدارکی به دست ما رسیده است که می تواند در مسیر تجدید نظرخواهی موثر باشد مخصوصا تیم فیلم هایی که نشان می دهد چرا تماشاگران داخل زمین آمده اند که اگر مسئولان تیم نساجی مازندران به موقع اقدام به تجدید نظر خواهی کنند، مطمئنا این مدارک هم در مسیر تجدید نظر خواهی قابلیت تجدید نظر خواهی دارد و چون این رای قابلیت اعتراض دارد و هنوز قطعیت نیافته است، مطمنا همه مدارک جدید نیز بررسی خواهد شد.

سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین
خبر فوری