اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۷۷۷۴۶
9 روز قبل از بازی حساس تیم‌های ملی قطر و ایران در دوحه و در مرحله مقدماتی جام جهانی دو تیم باشگاهی معتبر این دو کشور باید در پایتخت قطر به مصاف هم بروند.
۱۶:۳۰ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۵
وانانیوز| 9 روز قبل از بازی حساس تیم‌های ملی قطر و ایران در دوحه و در مرحله مقدماتی جام جهانی دو تیم باشگاهی معتبر این دو کشور باید در پایتخت قطر به مصاف هم بروند. قهرمان فصل قبل قطر که حالا شانسی برای دفاع از عنوان فصل قبلش ندارد مقابل تیمی قرار خواهد گرفت که مدعی اول قهرمانی در لیگ برتر ایران است و حتی با اهدافی بلندپروازانه از حالا قهرمانی لیگ قهرمانان 2017 را هدف گرفته است.پرسپولیس امشب در شرایطی به مصاف الریان خواهد رفت و دور رفت مرحله گروهی لیگ قهرمانان را پشت سر می‌گذارد که هنوز بازی در ورزشگاه آزادی و مقابل هواداران خود را تجربه نکرده است اما با این وجود با اندوخته مناسبی به بازی سوم قدم خواهد گذاشت.در سوی مقابل الریان سه امتیازی است و با وجود اذعان زیرکانه سرمربی اش به شانس بیشتر الهلال و پرسپولیس دنبال زنده نگه داشتن شانس هایش می‌گردد.

این آخرین مسابقه پرسپولیس در سال 95 به حساب می‌آید.سالی که برای این تیم فوق العاده شروع شد و مقتدرانه ادامه پیدا کرد و حالا یک پایان خوش می‌تواند 95 را تبدیل به سالی رویایی برای سرخ‌ها کند.
برانکو ایوانکوویچ بارها و حتی در همین مصاحبه دیروز خود برای چندمین بار تاکید کرد تیمش در گروه مرگ قرار گرفته تا نشان دهد برای صعود اصلا کار راحتی ندارد اما جمع کردن 4 امتیاز از دو بازی اول هواداران را به صعود امیدوار کرده است؛ اتفاقی که امشب در دوحه می‌تواند جدی‌تر و امیدوار کننده‌تر شود.
پرسپولیس بعد از برد مقابل استقلال خوزستان و ایجاد فاصله 10 امتیازی در صدر جدول لیگ برتر ایران با شرایط روانی مناسب و روحیه عالی به مصاف حریف قطری‌اش می‌رود. الریان اما با ناامیدی از تکرار عنوان قهرمانی در لیگ ستارگان قطر دنبال صعود از گروه چهارم لیگ قهرمانان است.آنها در خانه و با حداقل اختلاف الوحده را شکست دادند و البته با کمی بدشانسی در ریاض با گل دقایق پایانی به حریف عربستانی‌شان باختند تا بعد از دو غول گروه با 3 امتیاز دنبال زنده نگه داشتن شانس صعود خود باشند.
الریان از مربی شناخته شده و کارآمدی به نام میشل لادروپ بهره می‌برد که یک بار لخویا را قهرمان لیگ ستارگان کرده و با این تیم در لیگ قهرمانان حاضر شده اما الریان هنوز موفقیتی دشت نکرده است.الریان در ترکیب ثابت خود 9 بازیکن خارجی دارد که 5 تای آنها پاسپورت قطری دارند و برخی‌شان برای تیم ملی قطر بازی می‌کنند پس شاید تقابل آنها با ملی پوشان پرسپولیس پیش درآمدی برای بازی پنج‌شنبه آینده ایران و قطر باشد.
چهار بازیکن خارجی دیگر الریان که البته مطابق قانون یکی‌شان باید آسیایی باشد نفرات شاخص‌تر و سرشناس تری هستند. البته از شانس خوب پرسپولیس کاسرس هافبک دفاعی پاراگوئه‌ای حریف که همین حالا عضوی از تیم ملی کشورش به حساب می‌آید از این بازی محروم است و شاید تیم لادروپ از همین منطقه لنگ بزند.
تیم قطری فقط دو مدافع کناری قطری دارد که یکی از آنها در تیم ملی کشورش بازی می‌کند و احتمالا جانشین کاسرس هم قطری خواهد بود اما پرسپولیس بدون بازیکن خارجی مقابل یک تیم منتخب از آمریکای جنوبی، اروپا و آسیا بازی می‌کند.
پرسپولیس خوب می‌داند که با پیروزی در این مسابقه شاید 60 تا 70 درصد راه صعود را در همین پایان دور رفت طی کرده باشد و حتما با تمام توان به مصاف حریفش خواهد رفت تا ضمن ثبت پایانی شیرین برای سال طلایی خود با خبال آسوده‌تری به مسابقات دور برگشت نگاه کند که دو تا از آنها در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود.پرسپولیس و برانکو می‌دانند 7 امتیازی شدن در پایان دور رفت کاری خواهد کرد تا برای سه بازی برگشت 4 امتیاز دیگر متضمن صعود باشد و اگر این مهم رقم بخورد پروفسور و شاگردانش کار بزرگی انجام داده اند. برای رسیدن به این مهم البته پرسپولیس کار راحتی در پیش ندارد. کیفیت تیم برانکو در نیمه دوم بازی با استقلال خوزستان نشان داد بازی‌های فشرده و سفرهای اخیر این تیم را حسابی خسته کرده و اگر قرار باشد پرسپولیس با همان کیفیت مقابل تیم قطری بازی کند رسیدن به حداقل امتیاز هم می‌تواند اتفاق خوبی باشد.تساوی در این مسابقه با هر نتیجه‌ای می‌تواند پرسپولیس را حداقل در رده دوم نگه دارد و با در نظر گرفتن اینکه الوحده احتمالا مقابل الهلال شکست خواهد خورد پیروزی پرسپولیس در این مسابقه می‌تواند تا حدودی تکلیف تیم‌های صعود کننده را مشخص کند.
منبع: روزنامه ایران
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
تبلیغات
رپرتاژ تریبون
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین
خبر فوری