اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۷۷۷۴۴
کنفدراسیون فوتبال آسیا قضاوت بازی امشب الریان و پرسپولیس در قطر را به فو مینگ داور چینی سپرده است.
۱۶:۳۰ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۵
وانانیوز| کنفدراسیون فوتبال آسیا قضاوت بازی امشب الریان و پرسپولیس در قطر را به فو مینگ داور چینی سپرده است. شاید با توجه به ملیت این داور، نباید روی او حساسیت داشته باشیم اما کارنامه این داور چینی در یکی دو سال اخیر کمی شائبه برانگیز است و قضاوت‌های بودار او به سود دو تیم عربستانی بسیار جنجالی و دردسرساز شده است.
نام فومینگ اولین بار در بازی‌‎های قهرمانی جوانان آسیا در سال 2016 بر سر زبان‌ها افتاد. او قضاوت بازی نیمه نهایی این مسابقات بین ایران و عربستان را بر عهده داشت. همان بازی عجیب و غریب که با نتیجه 6 بر 5 به سود عربستان به پایان رسید. مینگ در دقیقه 5 آن بازی یک پنالتی مشکوک برای عربستان گرفت تا ایران خیلی زود از حریف عقب بیفتد. او در دقایق پایانی بازی هم یکی از بازیکنان ایران را اخراج کرد. هرچند نمایش بازیکنان ایران در آن بازی دور از انتظار بود اما قضاوت این داور چینی هم در نتیجه بی تاثیر نبود.
اما دومین قضاوت جنجالی فو مینگ در شهریور امسال انجام شد. او داور بازی عربستان و تایلند در مسابقات انتخابی جام جهانی 2018 روسیه بود. در این بازی تایلندی‌ها تا دقیقه 85 میزبان را متوقف کرده بودند اما اعلام یک پنالتی عجیب و مشکوک برای عربستان در این دقیقه باعث شد تا این تیم یک بر صفر پیروز شود. این پنالتی آنقدر پر حرف و حدیث بود که مقامات فدراسیون فوتبال تایلند بلافاصله پس از پایان بازی به کنفدراسیون فوتبال آسیا اعتراض کردند و شکایتنامه‌ای هم علیه فومینگ تنظیم و به فیفا ارسال کردند. هواداران تایلند هم آنقدر از دست او عصبانی بودند که در فضای مجازی علیه او توفان به پا کردند و با دستکاری کردن عکس‌هایش، تصاویری از او با لباس و دشداشه عربی منتشر کردند!
هر چند شاید پیش داوری باشد اما رابطه خوب عربستان و قطر و البته رابطه بد عربستان و ایران پرسپولیسی‌ها را نگران قضاوت این داور چینی می‌کند که امیدواریم بازیکنان برانکو حواس‌شان جمع باشد.

 
منبع: روزنامه ایران
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
تبلیغات
رپرتاژ تریبون
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین
خبر فوری