اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۷۷۶۴۴
رئیس فدراسین فوتبال گفت: استقلال تقریباً پرونده‌هایش را صاف کرده اما پرسپولیس یکی، دو پرونده، یا تراکتورسازی دو، سه پرونده دارند البته تیم‌هایی مثل سیاه‌جامگان و پدیده هم بدهی دارند که باید رفع شوند.
۲۰:۴۵ - ۲۳ اسفند ۱۳۹۵
وانانیوز| مهدی تاج درخصوص بلیت‌فروشی بازی‌های لیگ برتر گفت: از الزامات ما این است که بلیت‌فروشی بازیهای لیگ را به خود باشگاه‌ها بدهیم که البته الان در شهرستان‌ها این کار را انجام می‌دهیم. اما ورزشگاه آزادی به هر حال ورزشگاهی است که 3 تیم پرسپولیس، استقلال و تیم‌ملی از آن استفاده می‌کنند و این موضوع کمی کار را پیچیده کرده است. البته زمانی که ما در سازمان لیگ بودیم بحث بلیت‌فروشی الکترونیکی را راه انداختیم و جلساتی هم برگزار کردیم تا از فصل آینده یا حتی سال آینده مردم در استادیوم آزادی روی صندلی خودشان بنشینند. از طرفی این حق باشگاه‌هاست که بلیت‌فروشی به آنها واگذار شود که البته موانعی در این راه وجود دارد به طوری که فدراسیون قبلی قراردادی با اسپانسر برای بلیت‌فروشی بسته بود که این شرکت متعلق به نهاد ریاست جمهوری بود اما بعداً تغییر ماهوی پیدا کرد که این موضوع محل اختلاف است.

رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص اینکه گفته می‌شود این شرکت درصد زیادی از بلیت‌فروشی‌ها را برمی‌دارد، اظهار داشت: قبل از حضور من در فدراسیون فوتبال شرکتی به نام «برهان مبین» که زیرنظر ریاست جمهوری بود، قراردادی با فدراسیون بست و درواقع قرارداد دولت با دولت بود چرا که عباسی وزیر وقت ورزش با آقای ستاری یا نفر قبل او این قرارداد امضا شده بود و زمان حضور گودرزی در وزارت ورزش هم مبادلاتی انجام شد که الان به دلیل تغییر شکل و واگذار شدن آن از نهاد ریاست جمهوری محل اشکال به وجود آمده است. ما روی این مسئله کار می‌کنیم اما حدود 5، 6 سال از مدت قرارداد این شرکت باقی مانده است. ما به دنبال این هستیم تا باشگاه‌ها خودشان بلیت‌فروشی را انجام دهند که این یک بحث حقوقی است.

وی در خصوص اینکه گفته می‌شود بحث کسر امتیاز از پرسپولیس وجود دارد و محرومیت‌هایی هم شامل حال استقلال و تراکتورسازی شده، اظهار داشت: وضع فوتبال ما در مجامع بین‌المللی خوب است چرا که 4 تیم در آسیا داریم که سقف آن است. در گذشته نتایج خوبی نداشتیم اما با این وجود 4 سهمیه خودمان را حفظ کردیم. البته تا اینجا امسال نتایج خوبی گرفتیم. از نظر قوانین، باشگاه‌ها نباید بدهی داشته باشند و ما اگر بخواهیم استانداردها را رعایت کنیم، 16 تیم ما بدهکار هستند و این موضوع باید رفع شود. ما 4 سال فرصت دادیم تا این مسائل برطرف شود از طرفی 51 پرونده در فیفا داشتیم که الان تعداد آن را به حدود 20 پرونده رساندیم. استقلال تقریباً پرونده‌هایش را صاف کرده اما پرسپولیس یکی، دو پرونده، یا تراکتورسازی دو، سه پرونده دارند البته تیم‌هایی مثل سیاه‌جامگان و پدیده هم بدهی دارند که باید رفع شوند. البته ما کاری انجام دادیم و آن این است که کمیته تعیین وضعیت بازیکنان را به راه انداختیم تا پرونده بازیکنان بررسی شود و به بدهکاران اجازه جذب بازیکن و مربی خارجی ندادیم و من نامه آن را به سازمان لیگ اعلام کردم.

تاج تصریح کرد: البته باشگاه‌های بدهکار بیشتر از 4 باشگاه هستند که نمی‌توانند بازیکن و مربی خارجی بگیرند و ما هم تی ام اس داخلی راه انداختیم و باشگاه‌های متخلف را محروم می‌کنیم تا نتوانند بازیکن بگیرند.

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد اینکه بحث کسر 6 امتیاز از تیم پرسپولیس واقعیت دارد یا خیر افزود: تا الان چیزی به ما ابلاغ نشده است. از طرفی مسئولان باشگاه پرسپولیس هم کارهایی در این زمینه انجام می‌دهند تا این پرونده به این مسیر نرود.

وی درباره کمک‌های مالی که هواداران پرسپولیس به این باشگاه انجام می‌دهند، خاطرنشان کرد: مهمترین رکن درآمدزایی برای باشگاه‌ها حق پخش تلویزیونی است که حدود 70درصد از درآمدهای باشگاه‌ها را تشکیل می‌دهد که ما اینجا از آن نمی‌توانیم استفاده کنیم. از طرفی بدهی‌هایی از قبل وجود دارد اما آقایان علی‌عسگری و شهریاری خوشبختانه دید مثبتی دارند و امیدوار هستیم که این مسیر خوب پیش برود. امسال که برای فوتبال ما سال خشک‌سالی بود اما امیدوارم سال آینده سال تَرسالی باشد!

تاج درباره شایعه تغییر دبیرکل فدراسیون فوتبال افزود: این مسائل شایعه است و من که نباید به شایعات جواب بدهم.

رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص اینکه تیم‌های غرب آسیا نسبت به تیم‌های شرق آسیا دچار مشکل هستند و لیگ قهرمانان آسیا به گونه‌ای قانون‌گذاری شده که تیم‌های غرب آسیا در مرحله بالاتر دچار تغییرات می‌شوند، افزود: کنفدراسیون فوتبال آسیا برنامه مسابقات و لیگ قهرمانان را براساس شرق آسیا تهیه کرده که در این بین تیم‌های غرب آسیا ضرر می‌کنند چرا که با 2 تیم و 2 مربی مجزا به این مسابقات می‌روند. اگر هم می‌بینید که تیمی از غرب آسیا قهرمان لیگ قهرمانان می‌شود به دلیل هزینه‌های بسیار سنگینی است که انجام می‌دهند. البته خوشبختانه بین تیم‌های غرب آسیا لابی خوبی به راه افتاده و الان شرایط به این گونه است که در راند اول و دوم تیم‌های غرب آسیا با هم و تیم‌های شرق آسیا با هم بازی می‌کنند.

وی درباره فعالیت فدراسیون فوتبال و عملکرد این نهاد تصریح کرد: ما 18 تیم‌ملی داریم و این در حالی است که باشگاه‌ها نهایتاً یک یا دو تیم دارند و طبق آمار در هر 2 ماه 4 هزار نفر به اردوهای ملی می‌روند و اداره 18 تیم واقعاً سخت است. از طرفی رقبای سرسختی داریم که تا دندان مسلح هستند به طور مثال فدراسیون فوتبال کره‌جنوبی 167 میلیون دلار بودجه دارد و این در حالی است که این رقم حدود 1000 میلیارد تومان می‌شود اما بودجه فدراسیون فوتبال ایران در سال 40 میلیارد تومان است. حالا این بودجه کجا و آن بودجه کجا! اما با این شرایط ما جلوتر از ژاپن، کره و عربستان هستیم. از طرفی قراردادی با سرمربی تیم‌ملی داریم که باید رعایت شود. البته اختلاف نظرهایی بین سرمربیان پیش می‌آید که این هم طبیعی است چرا که ترافیک کاری سنگین است و گاهی تداخل بازیها به وجود می‌آید. از طرفی باید بپذیریم که فیفادی را بزرگان فوتبال می‌نویسند و این قانون برای اسپانیا، آلمان، آرژانتین و برزیل خوب است که 2 روز دور هم جمع می‌شوند و بازی می‌کنند اما در منطقه‌ای که ما هستیم شرایط این طور نیست به طور مثال لیگ قطر 3 ماه تعطیل می‌شود تا بازیکنان در اختیار تیم‌ملی باشند اما اینجا این طور نیست. همین حالا ملی‌پوشانی که در قطر بازی می‌کنند از 26 اسفند کنار تیم‌ملی خواهند بود اما لژیونرهای ما در اروپا در قطر به ما ملحق می‌شوند. فکر می‌کنم تا به حال مدیریت خوبی انجام دادیم حتی کمیته ملی المپیک تیم‌ملی امید را به فدراسیون فوتبال آن هم در حالی که همیشه بر سر این تیم دعوا می‌شود. البته تیم امید هم 40 سال نتیجه نگرفته است.

رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص اینکه پیش بینی شما از سال 96 و وضعیت فوتبال در این سال چیست، تصریح کرد: امیدوارم تیم‌ملی بزرگسالان به جام جهانی صعود کند. ما در مسابقات ساحلی قهرمان آسیا شدیم و اردیبهشت ماه باید مسابقات فوتبال ساحلی برگزار شود و در خرداد یا تیرماه هم تیم‌ملی فوتسال مسابقات خود را برگزار کند. وضعیت تیم‌ملی بزرگسالان هم خرداد ماه مشخص خواهد شد و آنجا مشخص می‌شود که ما چکاره هستیم. همه تیم‌های ما به جام جهانی رفته‌اند و فقط وضعیت تیم‌ملی بزرگسالان مشخص نیست.

منبع: فارس
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
تبلیغات
رپرتاژ تریبون
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین