اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۷۷۶۱۸
با صعود تاتنهام به مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی و اینکه قهرمان این رقابت قطعا در بین ۶ تیم نخست قرار دارد تیم هفتم جزیره راهی لیگ اروپا خواهد شد.
۱۹:۰۰ - ۲۳ اسفند ۱۳۹۵
وانانیوز| شب گذشته تاتنهام توانست با شکست 6 بر صفر تیم دسته دومی میلوال، به نیمه‌نهایی جام حذفی انگلیس صعود کند.

دیدار امشب من‌یونایتد و چلسی چهارمین تیم برتر این رقابت را مشخص می‌کند. پیش از این من‌سیتی و آرسنال به جمع 4 تیم صعود کردند.

در اتفاقی جالب، تیم‌های نهایی این رقابت در بین 6 تیم اصلی لیگ جزیره قرار گرفته‌اند. این بدین معناست که تیم هفتم لیگ شانس حضور در لیگ اروپا را دریافت خواهد کرد.

با هم سهمیه‌های لیگ قهرمانان اروپا و لیگ اروپا در انگلیس را بررسی می‌کنیم.

تیم اول تا سوم مستقیم به لیگ قهرمانان اروپا صعود خواهند کرد. همچنین تیم چهارم به پلی‌آف خواهد رفت و پس از یک بازی رفت و برگشت راهی اروپا خواهد شد.‌

با اختلاف 10 امتیازی چلسی نسبت به تیم دوم یعنی تاتنهام، کمتر کسی شانسی برای باشگاهی دیگر برای قهرمانی در جزیره قائل است. اکنون اوج رقابت بر سر مقام دوم تا چهارم لیگ بوده و باید دید کدامیک از تیم‌های تاتنهام، سیتی، لیورپول، آرسنال و مچستریونایتد در این جمع قرار می‌گیرند.

شیاطین‌سرخ که با 49 امتیاز و البته با 2 بازی کمتر نسبت به لیورپول، در رتبه ششم قرار دارد از یک فرصت خوب برخوردار است. آنها می‌توانند با قهرمانی در لیگ اروپا، مستقیم به لیگ قهرمانان اروپا صعود کنند. در این صورت 5 تیم انگلیسی، سال بعد در این رقابت مبارزه خواهند کرد.

و اما سهمیه لیگ اروپا به شرح زیر است:

قهرمان جام حذفی: به صورت مستقیم

قهرمان جام اتحادیه (منچستریونایتد) : مرحله سوم پلی‌آف

تیم پنجم لیگ برتر: مرحله آخر پلی‌آف

با توجه به قهرمانی شیاطین‌سرخ در اتحادیه، و تیم‌های نهایی جام حذفی که بین 6 تیم اصلی هستند، حضور تیم هفتم در این رقابت میسر شده است. زیرا قهرمان حذفی، قطعا یا به لیگ قهرمانان صعود کرده یا با این مقام، مستقیم به لیگ اروپا راه می‌یابد.

تیم هفتم لیگ برتر، اورتون بوده و 7 امتیاز نسبت به وستبرومویچ فاصله دارد. اکنون 10 بازی باقی مانده و رقابت این 2 تیم نیز جذاب‌کننده شده است. البته به نظر می‌رسد آبی‌ها که سال 2017 را به خوبی آغاز کرده‌اند مقام هفتم لیگ را به هیچ وجه از دست ندهد. می‌توان با درخشش آنها و درجا زدن تیم‌هایی مثل یونایتد و آرسنال این شانس هر چند کم را برای ششم شدن تافی‌ها در نظر گرفت.

البته یک نکته پنهان در این احتمال‌ها وجود دارد که تمام معادلات را تغییر می‌دهد. لسترسیتی که اکنون در لیگ بسیار بد کار کرده در لیگ قهرمانان به قهرمانی برسد. با این اتفاق، تیم چهارم از رفتن به لیگ قهرمانان جا می‌ماند. این شانس هر چند بسیار اندک یا حتی غیرممکن است اما باید به عنوان یک فرضیه در نظر گرفته شود.

فصل پیش نیز با همین اتفاق وستهام یونایتد توانست به لیگ اروپا صعود کند. این بار اورتون نیز از این شانس برخوردار شده است.

منبع: فارس
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
تبلیغات
رپرتاژ تریبون
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین
خبر فوری