اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۷۷۶۱۵
قهرمان چندین دوره المپیک گفت: سالیان سال است که تکواندو با مشکلات مدیریتی دست و پنجه نرم می‌کند.
۱۸:۴۰ - ۲۳ اسفند ۱۳۹۵
وانانیوز| هادی ساعی در گفت‌وگویی، در حاشیه برگزاری مراسم تجلیل از ورزشکاران اخلاق‌مدار، گفت: هشتمین دوره مراسم آیین تجلیل از ورزشکاران اخلاق‌ مدار امروز در حال پیگیری است و تمام نفرات برتر اخلاق ورزش امروز معرفی خواهند شد. به‌ شخصه علاقه دارم در این مراسم حضور داشته باشم. روح ورزش، روح جوانمردی و پهلوانی است و ما باید تلاش کنیم این موضوع در کشورمان پررنگ شود تا ورزشکاران اخلاق‌مدار الگوی جامعه باشند.

وی در مورد انتخاب کادر فنی تیم‌های ملی اعزامی به بازی‌های کشورهای اسلامی و قهرمانی جهان، عنوان کرد: طبق آخرین‌ خبرها دو کادر فنی برای تیم ملی اعزامی به مسابقات کشورهای اسلامی و رقابت‌های جهانی انتخاب شده است. هر دو کادر، کادر خوبی هستند. امیدوارم که بتوانند در مسابقات کشورهای اسلامی و قهرمانی جهان تمام ناکامی‌های چند سال اخیر را جبران کنند.

قهرمان چندین دوره المپیک در پاسخ به این سوال که به نظر شما دلیل نابسامانی‌های چند سال اخیر تکواندو چیست، گفت: بزرگ‌ترین مشکل تکواندو، مشکل مدیریتی آن است که سالیان سال است تکواندو با این موضوع دست و پنجه نرم می‌کند. در این یکی‌، دو سال اخیر این موضوع خود را نشان داده است. یکی از دلایل اینکه طی چند سال اخیر این موضوع بیشتر دیده می‌شود این است که قهرمانان امروز مثل گذشته‌ها دیگر صبور نیستند و اعتراضات خود را بروز می‌دهند. در گذشته به هر حال صبر و تحمل آنها بیشتر بود و مشکلات خود را در بین خانواده حل می‌کردند، اما در حال حاضر مشکل به یک شکل دیگر فقط می‌تواند حل شود. امیدوارم هرچه زودتر مشکل تکواندو حل شود.

ساعی در ادامه صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: متأسفانه وقتی که مدیریت ضعیف باشد و کارها هماهنگ نباشد، همین اتفاقات رخ می‌دهد. یکی از دلایلی که تکواندوی ما افت کرده این است که خروجی لیگ ما ضعیف است. قهرمانان بزرگ جهان دیگر تمایلی ندارند به خاطر رقم‌های پایین قرارداد در لیگ فعالیت کنند. در واقع تیم‌ها دیگر مثل گذشته ملی‌پوشان را ساپورت نمی‌کنند. به همین دلیل آنها سعی می‌کنند خود را در لیگ برتر به خطر نیندازند و به همین دلیل تمرینات انفرادی انجام می‌دهند. محدودیت حضور ملی‌پوشان در لیگ باعث می‌شود که جوان‌های دیگر فرصت رقابت با چهره‌های حاضر در لیگ را نداشته باشند و این موضوع باعث می‌شود نتوانند خود را به تیم ملی ثابت کنند. 21 سال در لیگ فعال بودم، به همین دلیل قهرمانان دوره ما همیشه آماده بوده و هستند.

پرافتخارترین ورزشکار المپیکی ایران در پاسخ به این سوال که چرا شما در طول این سال‌ها بیرون از فدراسیون بوده‌اید، گفت: تکواندو متأسفانه به چند نفر بیشتر ختم نمی‌شود. به این دلیل که فقط جای افراد در فدراسیون عوض می‌شود. شاید تعداد نفرات آنها بیشتر از انگشتان دو دست نباشد، این رشته المپیکی است و به حضور بزرگان تکواندو نیاز دارد.

وی در واکنش به این سوال که چرا اخیراً شاهد هستیم که بازیکن‌سالاری در رشته‌های مختلف حاکم شده است، گفت: دقیقاً بزرگ‌ترین مشکل ورزش ایران این است که بزرگان ورزش، کنار گود هستند. وقتی ورزشکار نگاه می‌کند و می‌بیند که سطح جایگاه او در ورزش بالاتر از مربی است نمی‌تواند کار کند. به هر حال باید یک اعتمادی بین این دو نفر باشد و وقتی اعتمادی بین این دو وجود ندارد، در پایان خروجی کار درست و حسابی از آب درنمی‌آید و برخی ورزشکاران تصور می‌کنند اگر تنها تمرین کنند یا با مربیانی که از لحاظ جایگاه از خودشان بالاتر هستند کار کنند، می‌توانند نتیجه بگیرند. به اعتقاد من باید کنار ورزشکاران بزرگ، مربیان بزرگ حضور داشته باشند.

قهرمان چندین دوره المپیک در پایان صحبت‌های خود در مورد بهترین و بدترین خاطره سال 95، گفت: حضور تیم ملی والیبال در المپیک بهترین خاطره ورزشی من در سال 95 است. من تمام مسابقات آنها که در ایران برگزار می‌شد را از نزدیک تماشا می‌کردم. حضور آنها در المپیک هرچند که نتوانستند نتیجه بگیرند، اما باعث افتخار بود و بدترین خاطره ورزشی من در سال 95 ناکامی تکواندو در المپیک است.

منبع: فارس
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین
خبر فوری