اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۷۷۵۸۲
استقلال می خواهد با کسب پیروزی برابر میهمانش لوکوموتیو ازبکستان که از یک دروازه بان با تجربه سود می برد از ایستگاه سوم لیگ قهرمانان آسیا هم به سلامت عبور کند.
۱۳:۴۹ - ۲۳ اسفند ۱۳۹۵
وانانیوز| آبی های تهرانی با تفاضل گل بهتر نسبت به لوکوموتیو، الاهلی امارات و التعاون عربستان که همگی سه امتیاز دارند، صدرنشین گروه A مسابقات هستند و کوچکترین لغزش می تواند به ضررشان تمام شود.

استقلال جوان شده در نبرد حساس عصر امروز (دوشنبه) با تکیه بر نیروی جوانانش تلاش خواهد کرد تا از حریفی که الاهلی امارات را با ۲ گل نابود کرد یک مغلوب بسازد. در مقابل حریف یکی از باتجربه ترین نفراتش را درون دروازه خود دارد؛ ایگناتی نستروف.

گلری که پیش تر صحبت هایی درباره پیوستنش به پرسپولیس هم مطرح بود. اما این مرد باتجربه که سابقه کسب پیروزی برابر پرسپولیس را هم به کارنامه اش افزوده پیش تر برابر فوتبال ایران چه عملکردی داشته است؟


ایگناتی نستروف تاکنون ۴ مرتبه در رده ملی و ۱۰ بار در لیگ قهرمانان آسیا برابر ایرانی ها قرار گرفته که نتیجه ثبت 6 کلین شیت و دریافت 12 گل بوده است.

اولین تقابل ملی این بازیکن با ایرانی ها شنبه ۴ شهریورماه سال ۱۳۸۸ بوجود آمد. در دیدار دوستانه ای که به تساوی ۰-۰ انجامید. در دیدار یاد شده سید مهدی رحمتی دروازه بان تیم ایران بود و امیرقلعه نویی سرمربی آن.

ایگناتی بعد از آن با دو شکست در وقت های تلف شده برابر ایرانی ها روبرو شد و البته یک پیروزی عجیب که منجر به دوری مهدی رحمتی از تیم ملی ایران شد.

نستروف یکشنبه ۱۴ خردادماه سال ۱۳۹۱ پیش چشم هواداران ازبک روی حرکت دقیقه ۹۳ محمدرضا خلعتبری مات شد تا ازبکستان در مرحله مقدماتی مسابقات انتخابی جام جهانی برزیل شکست بدی را پذیرا شود.

البته که ایگناتی و هم تیمی هایش چهارشنبه ۲۴ آبان ماه با گل دقیقه ۷۱باکائف در استادیوم آزادی هم تلخی شکست خانگی خود در دور رفت مسابقات انتخابی را فراموش کردند و هم زمینه دوری گلر اول تیم ملی ایران از اردوها را فراهم کردند.

آخرین تقابل ایگناتی نستروف و تیم ملی ایران هم چند ماه پس از جام ملت های آسیا کلید خورد. پنجشنبه ۲۱خرداد ماه سال ۱۳۹۴دیدار دوستانه دو تیم ایران و ازبکستان تا دقیقه ۹۴ بدون گل دنبال می شد که تعویض طلایی کارلوس کی روش – مهدی ترابی – با حرکات انفرادی خود یک تنه مدافعان ازبک را به هم ریخت.

از کابوس خلعت تا پیروزی برابر پرسپولیس


ایگناتی در رده باشگاهی ۱۰ مرتبه با تیم های پاختاکور، بنیادکار و لوکوموتیو برابر تیم های ایرانی قرار گرفته که نتیجه قبول 4 شکست و رسیدن به ۵ پیروزی بوده است.

ایگناتی اولین بار در سال ۲۰۰۹ همراه با پاختاکور در گروه A لیگ قهرمانان آسیا ۰-۲ و ۱-۲ از سد صبا گذشت. تک گل صبا را در دیدار یاد شده شهر تاشکند محمد نوری(5) وارد دروازه نستروف کرد.

نستروف در سال ۲۰۱۰ به ذوب آهن آماده و سرحال ایرانی رسید تا تلافی هر دو پیروزی قبلی اش برابر صبا در بیاید. ذوب آهن تیم فیلیپه اسکولاری و دروازه اش را در فولادشهر با محمد حسینی(۳۸) محمد قاضی(۵۴) و محمد رضا خلعتبری(۸۰) به توپ بست. در بازی برگشت هم خلعتبری یک بار دیگر(۲۹) به این دروازه بان گل زد تا تبدیل به کابوس ایرانی او شود.

سال ۲۰۱۱ برای این دروازه بان با ایستادن مقابل پرسپولیس آغاز شد. سه شنبه ۱۶ فروردین ماه سال ۱۳۹۰ بازی دو تیم در تاشکند ۰-۰ تمام شد اما در دیدار برگشت هم بازی های ایگناتی سه گل زدند و تنها گل پرسپولیس میزبان را اشپیتیم آرفی وارد دروازه ایگناتی (۸۷) کرد.

در رقابت‌های سال ۲۰۱۱ لیگ قهرمانان صعود بنیادکار به مرحله بعد عاملی شد تا این بار سپاهان با امیر قلعه نویی و دروازه بان سرشناسش سید مهدی رحمتی برابر نماینده ازبک ها صف آرایی کند. جالب اینکه انتقام شکست ۱-۳ پرسپولیس را قلعه نویی و شاگردانش از ایگناتی و بنیادکار گرفتند. چهارشنبه ۳۱ فروردین ماه سال ۱۳۹۰ یعنی 25 روز بعد از شکست پرسپولیس فابیو جانواریو(۲۷)، ابراهیم توره(۳۲) و هادی عقیلی(۶۹) دروازه نستروف را به توپ بستند در شرایطی حریف با دوردوویچ(۵۷) یکی از گلهای خورده اش را جواب داد.



و اما تقابل شماره ۸ ایگناتی و باشگاههای ایرانی سه شنبه 15 شهریورماه سال ۱۳۹۴ انجام پذیرفت آنجا که فولاد در اهواز با گل دقیقه 89 بهمن جهان تیغ نستروف و لوکوموتیو را با هم شکست داد. هر چند که نه خودش در لیگ قهرمانان آسیا به جایی رسید و نه ازبک ها.

و بالاخره در سال ۲۰۱۶ ایگناتی در دو دیدار رفت و برگشت گروه A لیگ قهرمانان آسیا با لوکوموتیو ۱-۰ و ۲-۰ از سد سپاهان گذشت تا تعداد کلین شیت هایش برابر باشگاههای ایرانی به عدد 4 برسد.

حال باید دید در تقابل شماره ۱۱ عملکرد این ازبک باتجربه برابر جوانان جویای نام علیرضا منصوریان چه خواهد بود؟

منبع: تجارت نیوز
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین
خبر فوری