اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۷۷۳۷۳
مربی سابق تتفتیان گفت: مربی فرانسوی اعلام کرده تمرینات تفتیان در گذشته اشتباه بوده، اما او اگر با امکانات ما یک قهرمان استانی تحول داد، آن وقت ادعا کند.
۱۱:۴۰ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۵
وانانیوز| احمد رمضان‌زاده در گفت‌وگویی، با اشاره به صحبت‌های مربی فرانسوی حسن تفتیان که گفته بود تمرینات بدنسازی او در گذشته کاملا غلط بوده است، صحبت‌هایی را انجام داده است که در زیر می‌خوانید:

* یک دهم پول خارجی‌ها را به ما ندادند/ مربی تفتیان با چه حقی به ما توهین کرده است؟

این مربی چطور بررسی کرده که می‌گوید تمرینات بدنسازی غلط بوده است؟ زمانی که او می‌خواست شروع کند حتی 20 کیلو هم نمی‌توانست اسکات پا بزند. ما در یک پیست خاکی تمرین می‌کردیم و با اوراقی خودروها وزنه درست می‌کردیم! او با این شرایط سطح جهانی رسیده است. مربیان خارجی فقط پول مفت می‌گیرند و حرف‌هایی می‌زنند که توهین به تمام مربیان ایرانی است. یک دهم پولی که به او می‌دهند را به من ندادند، اما چطور تفتیان را به این رکورد رساندم؟

وی ادامه داد: آنها می‌خواهند خودشان را با این صحبت‌ها بزرگ کنند، بیشتر مربیان خارجی در حد مربیان ابتدایی ما هم نمی‌دانند. این مربی فرانسوی چه حقی دارد که این چنین صحبت کند. فدراسیون باید پاسخ او را بدهد. هیچ کس در خواب هم نمی‌دید یک دونده ایرانی به رکورد 10.04 ثانیه برسد. یک ورزشکار زمانی می‌تواند بگوید مربی خارجی سطح بالا می‌خواهم که درجا بزند اما او زمانی که با من تمرین کرد روز به روز پیشرفت داشت. من کاری به کسی ندارم اما اگر بخواهند اذیت کنند من هم می‌دانم چطور جوابشان را بدهم.

* مربی فرانسوی اگر با امکانات ما یک دونده استانی تحویل داد، آن وقت ادعا کند

مربی سابق دونده ملی‌پوش ایران تأکید کرد: چه امکاناتی در ایران به ما دادند؟ خود من زمانی که در آفتاب انقلاب تمرین می‌کردیم برای او غذا درست می‌کردم چون بدترین غذاها را به ما می‌دادند. سالها مربی او بودم اما بدون هیچ مشورتی برایش مربی خارجی انتخاب کردند. اصلاً نپرسیدند که نظر شما چیست. چه کسی می‌تواند روی دیگران عیب بگذارد، چه کسی تمرینات را ابداع کرده است که حالا دیگری از آنها ایراد می‌گیرد. من چون شهرستانی و ایرانی هستم باید این صحبت‌ها را بشنوم و متأسفانه نمی‌توانیم جوابشان را بدهیم. این مربی فرانسوی اگر با این امکانات و شرایطی که ما داشتیم توانست یک نفر را نمی‌گویم در حد جهانی یا کشوری بلکه در حد استان معرفی کرد آن وقت می‌تواند ادعا کند که تمرینات او اشتباه بوده است.

رمضان‌زاده عنوان کرد: فدراسیون اصلاً از ما نپرسید چرا رکورد 10.04 او به 10.20 ثانیه در المپیک رسید. او در المپیک و بعد از آن اصلاً حواسش به تمرینات نبود و دنبال حواشی بود.

* تفتیان زحمات مرا نادیده گرفت و مزدم را نداد، در حق او پدرم کردم

این مربی سازنده دو و میدانی با اشاره به اینکه تفتیان علاوه بر اینکه زحمات من را نادیده گرفت طبق قراردادی که داشتیم هم رفتار نکرد، گفت: صحبت‌های ما شفاهی بود چون به یکدیگر اعتماد داشتیم،‌ قرار بود هر جایزه یا پاداشی که می‌گیرند 15 درصد به من بدهد اما بعد از المپیک یک ریال هم از سوی او داده نشد. در روز تقدیر رئیس جمهور هم چیزی به ما ندادند.

وی ادامه داد: حق کسی را خوردن درست نیست من در حق او پدری کردم، از او راضی نیستم، امیدوارم موفق باشد چون بد هیچ کس را نمی‌خواهم. متأسفانه مربیان خارجی فقط چون خارجی هستند و چشم‌شان رنگی به همین دلیل فرق می‌گذارند. برایم مهم هم نیست که دیگر او پولی بدهد یا ندهد چون گفته‌اند شما طلبکار نیستید. اگر نمی‌خواستم با او کار کنم هرگز در اردوی مجارستان نمی‌گفتم که به دنبال مربی بهتری باشد.

انتهای پیام/س

منبع: فارس
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین
خبر فوری