اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۷۶۸۶۷
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: درباره بازی فردا باید بگویم بعد از نتایج خوبی که به دست آوردیم فردا منتظر یک بازی هستیم که یک دربی تمام عیار است.
۱۶:۲۰ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۵
وانانیوز| برانکو در نشست خبری قبل از بازی با استقلال خوزستان گفت: من با تبلیغات زیادی روبه رو هستم درنتیجه و باید تولد هوادار جانباز‌مان را تبریک بگویم. در باره بازی فردا هم باید بگویم بعد از نتایج خوبی که به دست آوردیم فردا منتظر یک بازی هستیم که یک دربی تمام عیار است.

وی ادامه داد:با شادی و نشاط خاصی منتظر بازی فردا هستیم. بعد از یکسری نتایج خوبی که به دست آوردیم منتظر مسابقه‌ای هستیم که می‌توان آن را یک دربی درست و درمان دانست. فصل گذشته با استقلال خوزستان برای قهرمانی رقابت داشتیم. استقلال خوزستان لیگ قهرمانان آسیا را هم در این فصل خوب شروع کرده ما هم این مسابقات را خیلی خوب استارت زدیم. بنابراین می‌توان گفت که این مسابقه یک دربی است و به جرأت می‌توانم بگویم یک نمایش فوتبال خواهد بود.استقلال خوزستان خودش را در چند ماه اخیر جمع و جور کرده است و بازیهای خوبی در لیگ برتر و قهرمانان آسیا به نمایش گذاشته است.

برانکو تصریح کرد: طبیعی است که استقلال خوزستان با 200 درصد توان خود مقابل ما ظاهر می‌شود. مثل هر تیم دیگری که مقابل با ما ظاهر می‌شود. اما ما هم تیمی هستیم که آماده‌ایم تا مقابله جانانه‌ای داشته باشیم. خوشحالیم که همه بازیکنان ما برای 11 نفر اول در رقابت هستند و مصدوم و محرومی نداریم فقط محسن مسلمان و ربیع‌خواه مشکل کوچک مصدومیت دارند.

وی افزود: همین آمادگی بازیکنان دلیل خوش‌بینی ما برای فرداست. بازی فردا آخرین بازی ما قبل از سال نو است و امیدوارم با بازی زیبا نتیجه هم بگیریم تا بهترین هدیه سال نو را به هواداران بدهیم و ایام نوروز را با خوشحالی و مسرت سپری کنیم. عید نوروز را پیشاپیش تبریک می‌گویم و برای همه آرزوی سلامتی و خوشحالی دارم.

برانکو در مورد اینکه فردا کلیه بازیکنانش را در اختیار دارد و این موضوع او را برای چیدن ترکیب اصلی دچار مشکل می‌کند یا نه تصریح کرد: قبل از هر چیز باید بگویم که از اینکه همه بازیکنانم سالم هستند خوشحالم و فقط مسلمان و ربیع‌خواه مشکل کوچکی دارند که برای بازی کردنشان مشکل‌ساز نیست. ما اسم مسئله را نگرانی شیرین می‌گذاریم. مهمترین دردسر و مشکلات ما در هفته‌های اخیر بود که پشت سر گذاشتیم. اما به هر حال می‌دانید که فوتبال ورزش خاصی است. می‌دانید ما مقابل نفت با چه مشکلاتی حاضر شدیم اما همه چیز خوب پیش رفت الان هم تیم کاملی داریم اما همیشه این امکان وجود دارد که همه چیز بهم بریزد. بازیکنانم وضعیتی دارند که به من خوش‌بینی می‌دهند که آنها فردا به بهترین نحو تلاش کنند تا سال نوی خوبی را برای هوادارانمان آغاز کنیم.

سرمربی پرسپولیس در مورد اینکه در حالی که خیلی از تیم‌ها دچار مشکلات مالی هستند، آیا پرسپولیس هم چنین شرایطی را دارد اظهار داشت: هرگاه که می‌خواهیم به شهرستانی برویم یک روز قبل از بازی راهی آن شهر می‌شویم به طور مثال وقتی با فولاد بازی داشتیم، روز قبل به اهواز رفتیم و عصر آن روز هم تمرین مختصری انجام دادیم. فکر نمی‌کنم استقلال خوزستان هم برای بازی مقابل ما مشکل خاصی داشته باشد اما هر تیمی که به مصاف ما می‌آید همه مشکلاتش را فراموش می‌کند و دوست دارند تا جلوی پرسپولیس خودشان را نشان بدهند. این طبیعی است که همه باشگاه‌ها مشکلاتی را دارند اما واقعیت این است که طاهری و همکارانش تلاش می‌کنند تا جایی که امکان دارد مشکلات مالی ما حل شود اما می‌دانم که او راهکارهایی دارد که تا قبل از تعطیلات نوروز بازیکنان را شارژ کند.

وی در باره اینکه آیا در بازیهای بعد باز هم به جوانان تیمش اعتماد می‌کند یا خیر، تصریح کرد: قبل از هر چیز باید بگویم که به خاطر تلاش بازیکنان جوانم، به آنها افتخار می‌کنم اما به هر حال برای جوانان ما نشستن روی نیمکت هم باید یک آموزش بزرگ باشد. اما در نظر بگیرید که تیم ما جوان است به طور مثال بیرانوند 24 ساله است و شاید تنها کسی که از همه مسن‌تر است سیدجلال حسینی است. البته ماهینی و امیری هم 30ساله هستند و بقیه بازیکنان حدود 25 سال سن دارند اما قبل از هر چیز بازیکنان جوان باید استحقاق بازی کردن را داشته باشند همان طور که بازیکنان مسن هم باید تلاش کنند تا جایگاه‌شان را حفظ کنند. طبیعی است که انتظار می‌رود تا هر سال 4، 5 بازیکن حدود 20 سال ارائه کنیم.به طور مثال علی علیپور 21 سال سن دارد و سال دومی است که در تیم ما فیکس بازی می‌کند. صادق محرمی هم بازیکن 20 ساله و فیکس ماست. طاهرخانی هنوز 18 سالش نشده و هر بازی کم یا زیاد بازی می‌کند. به هر حال بسته به شرایط، همه بازیکنان بازی می‌کنند. نمی‌توان گفت بازیکن 26 ساله سنش بالاست چرا که آنها در این سن در شرایط رشد و بالندگی هستند.

سرمربی پرسپولیس در مورد اینکه خیلی‌ها معتقدند این تیم 7 امتیاز کسب کند، قهرمان می‌شود، گفت: ما خواسته‌ها، تکالیف و وظایفی پیش رو داریم که مهمترین آن قهرمانی است. نیاز نیست پنهان کنیم که در بهترین موقعیت قهرمانی هستیم و نسبت به تیم‌های تعقیب‌کننده امتیاز بالایی داریم. طبیعی است خیلی راحت نیست که تحت فشار کار کنیم و بخواهیم کار دلخواه‌مان را انجام دهیم به همین دلیل مهم است بازیکنانی داشته باشیم که شخصیت داشته باشند و بازیکنانم این مسئله را نشان داده‌اند.

وی افزود: در بازیهای خانگی و بیرون از خانه به طور متوسط 50هزار تماشاگر در هر بازی داریم که نشان می‌دهد بازیکنان ما دانش، تجربه و شخصیت بالایی دارند که تحت این فشارها تا اینجا پیش آمده‌اند. این جوانان می‌دانند که همین گونه عمل نکنند کنار می‌روند و باید آماده باشند تا تحت فشار کار کنند و بدانند چه انتظاری از آنها وجود دارد و بتوانند تحت چنین فشارهایی کار کنند. بازیکنان جوان ما به هر حال نوسان هم خواهند داشت. یکسری بازیکنان مثل صادق محرمی و همچنین علیپور که جوانترین هستند، در بعضی بازیها خیلی خوب کار کردند و در بعضی بازیها نیز ضعیف کار کردند. من مربی و باشگاه باید آماده باشیم که بازیکنان بتوانند دوران بحران را هم پشت سر بگذارند و بازیکنان ما کیفیت، دانش و قدرت را هم دارند.

وی در مورد اینکه برای فصل آینده با باشگاه به توافق رسیده است یا نه، گفت: در مورد تمدید قرارداد من هیچ صحبتی با باشگاه نکرده‌ام چون تا آخر فصل دیگر قرارداد دارم. اگر یادتان باشد سال پیش همین موقع قراردادم را برای 2 سال تمدید کردم. بنابراین هیچ بحثی برای تمدید قرارداد با باشگاه نداشتیم.

وی در مورد اینکه آیا درست است که لیست 5 نفره‌ای به باشگاه داده و همچنین بیرانوند و انصاری قراردادهایشان را با باشگاه تمدید کرده‌اند اظهار داشت: طبیعی است که باشگاه علاقه داشته باشد تا با بازیکنان فعلی قراردادهایش را تمدید کند همین الان بازیکنان تا دو، سه سال دیگر با باشگاه قرارداد دارند که این نشان از شخصیت برندگی دارد. بازیکنان ما کیفیت دارند و طبیعی است که باشگاه علاقه دارد قراردادشان را تمدید کند اما نیاز نیست که هر 6 ماه یا 10ماه بازیکنان جدیدی بیاوریم. در نقل و انتقالات اخیر هم فقط سامان، سروش و کرمی را گرفتیم که نیاز داشتیم. طبیعی است که در تابستان هم وضعیت را بررسی خواهیم کرد و اگر نیاز باشد بازیکن جدید جذب می‌کنیم. ما مدام شرایط را آنالیز می‌کنیم مخصوصا بازیکنان جوان را تا ببینیم کدامشان چه شرایطی دارند.

سرمربی پرسپولیس در مورد اینکه شایعه شده باشگاه‌هایی مثل پرسپولیس و تراکتورسازی نمی‌توانند بازیکن جدیدی بگیرند، گفت: (پندار خمارلو مدیر رسانه‌ای پرسپولیس در واکنش به این سوال گفت: قرار نیست که برانکو در مورد هر شایعه یا خبری که در گروه‌های تلگرامی منتشر می‌شود توضیح بدهد. این مسئله در شأن خود شما خبرنگاران و خود پرسپولیس نیست. با این حال هر طور که ایشان صلاح بدانند پاسخ می‌دهند.) من فقط تا این حد می‌دانم که فیفا نه فقط در ایران که در همه دنیا می‌خواهد فیرپلی مالی رعایت شود. همه جای دنیا هم بدهی هست و همه در تضاد هستند تا این مشکل را حل کنند. این اقدامات عادی است. باشگاه‌ها در همه جا به بازیکنان یا افرادی دیگر بدهکار هستند این فقط مختص ایران نیست. حتی رئال و بارسلونا نیز از جذب بازیکن منع شده‌اند. برای حل این مشکل هم نیاز به زمان هست. من هم کاملا از این مسئله حمایت می‌کنم. برای حل این مشکل حمایت می‌کنم. البته لیگ ایران در حال حاضر با 10 سال پیش قابل مقایسه نیست زمانی که من سرمربی تیم‌ملی بودم حتی مشخص نبود که کدام بازی چه موقعی برگزار می‌شود. اکنون لیگ تغییر کرده و هر سال هم بهتر می‌شود.

سرمربی پرسپولیس در خصوص اینکه شاید استقلال خوزستان مقابل این تیم دفاع اتوبوسی انجام دهد، تصریح کرد: این مشکل فقط برای پرسپولیس نیست چرا که در همه جای دنیا شرایط همین گونه است. به طور مثال رئال مادرید به والنسیا باخت یا با لاس‌پالماس مساوی کرد. من می‌دانم که استقلال خوزستان اتوبوسش را پارک می‌کند آن هم دوطبقه! ما این را می‌دانیم اما آنها تیمی هستند که از دفاع به حمله شرایط خوبی دارند و ضدحمله‌های خوبی انجام می‌دهند و ما باید این ریسک را بپذیریم و به دنبال راه‌حلش باشیم.اما چیزی که باعث خوشحالی من و تعجب دیگران است این است که ما فرصت گل زیاد ایجاد می‌کنیم و در کنار استقلال خوزستان این شرایط را داریم اما به هر حال پیش می‌آید که گاهی یک بازیکن سرحال باشد و شاید هم روزی سرحال نباشد اما راه برای گل زدن زیاد است مثل بازی با نفت از ضربات ایستگاهی یا کارهای ترکیبی و همکاری چند بازیکن به گل برسیم اما برای خیلی از تیم‌ها بسته بودن مشکل‌ساز می‌شود اما برای اینکه گزینه قهرمانی باشیم باید گل بزنیم. من به عنوان یک مربی به فلسفه حریف احترام می‌گذارم اما مثل هوادارانمان دوست دارم برنده شویم و می‌خواهیم در کنار یک بازی زیبا نتیجه هم بگیریم.

برانکو درباره اینکه آیا از بازیکنانتان راضی هستید و اینکه چه تعداد از آنها را شایسته دعوت به تیم‌ملی می‌دانید خاطرنشان کرد: از بازیکنانم راضی هستم. درباره دعوت بازیکنانم به تیم‌ملی هم باید بگویم که به نظرم باید 15 نفر به تیم‌ملی دعوت شوند! دعوت ملی‌پوشان به تیم‌ملی به من ارتباط ندارد و در حیطه اختیارات سرمربی تیم‌ملی است اما هر کسی دید متفاوتی دارد اما چیزی که هست این است که من از بازیکنانم راضی هستم و پیشرفت آنها را می‌بینم اما خوشحالم از اینکه آنها در هر بازی قدرتشان را مقابل حریف به نمایش می‌گذارند. شاید خیلی قاطع برنده نمی‌شویم اما قدرتمان مقابل حریفان لمس می‌شود و من از بازیکنانم راضی هستم.

وی تصریح کرد: خوشحالم که بازیکنانم می‌توانند در تیم‌ملی سهیم باشند و همان طور که گفتم همانگونه که علاقه‌مند به نتیجه‌گیری پرسپولیس در لیگ هستم، علاقه دارم که ذوب‌آهن، استقلال خوزستان و استقلال تهران در آسیا نتایج خوبی بگیرند تا به همراه پرسپولیس باعث افتخار ما شوند اما ما برای تیم‌ملی هم علاقه‌مند هستیم و دوست دارم که نمایش زیبای تیم‌ملی نه در آسیا بلکه در عرصه جهانی را شاهد باشیم.

سرمربی پرسپولیس در پایان این نشست خبری با خنده رو به خبرنگاران گفت: از اینکه سوالی در مورد رامین رضاییان از من نپرسیدید حالم گرفته شد!

منبع: فارس
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
تبلیغات
رپرتاژ تریبون
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین