اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۷۶۷۸۳
پرسپولیس فردا بازی بیست و چهارم خود در لیگ برتر را برگزار خواهد کرد.
۰۳:۰۰ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۵
وانانیوز| پرسپولیس فردا بازی بیست و چهارم خود در لیگ برتر را برگزار خواهد کرد. این آخرین بازی لیگ برتری پرسپولیس در سال 95 خواهد بود و تا 12 فروردین خبری از مسابقه داخلی نیست. پرسپولیس و برانکو سال 95 را در شرایطی تمام می‌کنند که تنها شش بازی تا رسیدن به نقطه پایان فاصله دارند؛ نقطه‌ای که انتظار می‌رود این بار برای آنها همراه با جام باشد. پرسپولیس که طی 15 دوره قبلی لیگ برتر تنها دوبار قهرمان شده و از آخرین قهرمانی‌اش حدود 8 سال می‌گذرد طی سه فصل گذشته دو بار تا آستانه قهرمانی پیش رفت اما یک بار فولاد و یک بار استقلال (هر دو از خوزستان) جام را از دستان دایی و برانکو ربودند تا امسال تیم سرخپوش پایتخت برای رسیدن به جام تشنه‌تر باشد.

اتفاقات روز پایانی فصل گذشته از دست رفتن قهرمانی تنها به خاطر دو تفاضل گل کمتر باعث شد پرسپولیس از همان ابتدا جدی ترین مدعی قهرمانی باشد. تیم برانکو که حالا 8 امتیاز با نزدیک ترین تعقیب کننده‌اش فاصله دارد و از حریف سنتی 12 امتیاز پیش افتاده است شانس مسلم قهرمانی در این فصل به حساب می‌آید.
پرسپولیس 7 بازی دیگر تا انتهای فصل در پیش دارد و به نظر می‌رسد حتی اگر 10 امتیاز از 21 امتیاز ممکن را به دست بیاورد جام را در دست خواهد گرفت چرا که 63 امتیازی می‌شود و از میانگین قهرمانی طی فصول گذشته که 2 بوده است هم بیشتر امتیاز جمع کرده است. 10 امتیاز از 7 بازی یعنی سه برد، سه باخت و یک تساوی. حالا اگر سه برد مد نظر و مورد نیاز در همین هفته‌های پیش رو به دست بیاید می‌توان به قهرمانی زودتر از موعد به صورت رسمی کاملا امیدوار بود اما اگر شکست‌ها یا تساوی احتمالی در چهار بازی پیش رو گریبان برانکو و یارانش را بگیرد باید منتظر قهرمانی در هفته‌های آخر بود.
نکته جالب در مورد میانگین امتیازات پرسپولیس تا اینجای فصل این است که تیم برانکو فعلا به میانگین قهرمانی که 2 امتیاز یا حتی چیزی کمتر از عدد 2 است دست یافته و می‌توان انتظار داشت با ادامه این روند زودتر از هفته سی‌ام قهرمان شود. پرسپولیس از 23 بازی خود تا اینجای فصل 53 امتیاز گرفته و به میانگین 3/2 امتیاز از هر بازی رسیده است که این یک معدل فوق‌العاده به حساب می‌آید.
نگاهی به پانزده دوره قبلی لیگ برتر و امتیازهایی که قهرمان‌هایش به دست آورده‌اند نشان می‌دهد تنها در سه دوره (دوره دوم، سوم و چهارم) میانگین امتیاز تیم قهرمان از 2 بالاتر بوده است و اگر قرار بر ادامه روند فعلی باشد پرسپولیس می‌تواند با شکستن رکورد فولاد، قهرمان لیگ سوم بلامنازع ترین و قاطعانه ترین قهرمانی ادوار لیگ برتر را به دست بیاورد.
در سطور بالا گفتیم پرسپولیس با 10 امتیاز از 7 بازی آینده می‌تواند قهرمانی‌اش را مسجل کند اما برای شکستن رکورد فولاد به 12 امتیاز از 7 بازی آینده نیاز دارد که این خواسته زیادی نیست.
مثلا چهار برد و سه باخت یا سه برد، سه تساوی و یک باخت. پرسپولیس در صورت کسب 11 امتیاز از بازی‌های پیش رو به امتیاز64 می‌رسد و میانگین 13/2 را به دست خواهد آورد که دقیقا به اندازه میانگین فولاد در لیگ چهارم است اما اگر 12 امتیاز کسب کند به میانگین 16/2 خواهد رسید که بالاترین میانگین و قاطعانه ترین قهرمانی تاریخ لیگ برتر را رقم می‌زند.
منبع: روزنامه ایران
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین