اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۷۶۶۱۶
مربی کروات تیم ملی تنیس زیر 12 سال ایران گفت: مهمترین عامل موفقیت خود بازیکنان هستند و بدون انگیزه و تلاش آن‌ها رسیدن به موفقیت کار دشواری خواهد بود.
۰۳:۳۲ - ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
وانانیوز|  فدراسیون جهانی تنیس در سال 2017 برای اولین بار مسابقات جام جهانی در قالب تیم‌های ملی زیر 12 سال با نام مسابقات قهرمانی جهان تنیس راه‌اندازی کرده و تیم ملی ایران برای حضور در گروه جهانی ابتدا باید از سد رقبای خود در غرب آسیا که هفتم تا دوازدهم فروردین سال آینده در کشور لبنان برگزار می‌شود، بگذرد.

فدراسیون تنیس کشورمان هم به همین منظور تونی اندرویچ، بازیکن حرفه‌ای سابق کرواسی را که 18 ماه است در ایران به هدایت بازیکنان پایه ایرانی مشغول است به عنوان مربی پسران انتخاب کرده است.

او هم بازی قدیمی مارین چیلیچ، قهرمان کروات مسابقات آزاد امریکا بوده و سابقه بازی در چهار جایزه بزرگ شامل مسابقات آزاد استرالیا، فرانسه، ویمبلدون و امریکا را دارد.

ْاندرویچ در گفت‌وگویی با ابراز خرسندی از هدایت تیم ملی زیر 12 سال ایران گفت: باید از فدراسیون تنیس ایران و شایسته، رییس فدراسیون تشکر کنم که این فرصت را در اختیار من قرار داده تا بتوانم تجربیاتم را در اختیار بازیکنان جوان ایرانی قرار دهم. خیلی خوشحال هستم و امیدوارم با تلاش بازیکنان و تمرینات مناسب بتوانیم کاری کنیم استعدادهای تنیس ایران به موفقیت برسند.

اندرویچ ضمن ستایش استعداد تنیس در بین نوجوانان ایرانی می‌گوید: در مدتی که در ایران به مربیگری تنیس مشغول هستم متوجه شدم که استعداد این ورزش در بین نوجوانان ایرانی بسیار بالاست. همچنین خوشحالم که می‌بینم علاقه زیادی در ایران به ورزش تنیس وجود دارد. در رده‌های سنی مختلف بازیکنان جوانی هستند که با تلاش و تمرینات به روز دنیا می‌توانند سطح تنیس ایران را ارتقا دهند. اخیرا هم دختران ایرانی در مسابقات زیر 14 سال مقام گرفته‌اند. هدف من فراتر از مسابقات مقدماتی جهانی در لبنان است. ما برنامه بلندمدت داریم و این مسابقات بخشی از آن است.

این مربی کروات ضمن خوشبینی به آینده تنیس ایران، معتقد است: برای موفقیت و ارتقا سطح تنیس ایران نمی‌توان به برنامه‌های کوتاه‌مدت بسنده کرد. تنیس ورزشی نیست که فقط با یک سال تمرین بتوان از آن نتیجه گرفت. سن آموزش تنیس باید در ایران پایین بیاید و پس از سال‌ها کار و تلاش نتایج درخشان از راه می‌رسد. تنیس ترکیبی است از مهارت‌های تکنیکی، تاکتیکی، استراتژیکی، روحی و روانی و همینطور فیزیکی و جسمانی و چون این ورزش انفرادی است بازیکن از سنین پایین باید به صورت موازی در همه موارد تمرین کند تا با آمادگی کامل در زمین مسابقه حاضر شود. هرچند نباید فراموش کرد مهم‌ترین عامل موفقیت خود بازیکنان هستند و بدون انگیزه و تلاش آن‌ها رسیدن به موفقیت کار دشواری خواهد بود.

اندرویچ که به همراه برخی بازیکنان بااستعداد ایرانی در سنین پایه در مسابقات جهانی اسپانیا، قطر، عمان، امارات، لبنان کنیا و ... به عنوان مربی حضور داشته با اشاره به سن کم تیمش اظهار داشت: بازیکنانم هرچند در رده زیر 12 سال بازی خواهند کرد اما 10 ساله هستند و با شروع در این سن پایین، در آینده موفقیت بیشتری کسب شود. طی 18 ماه حضورم در ایران با کسری رحمانی و امیرعلی قوام تمرین کرده‌ام و بازی آرتین نظری را هم از نزدیک دیده‌ام. باید از اکبر طاهری، مربی آرتین نیز به خاطر عملکرد قابل توجه آرتین قدردانی کرد. همین بازیکنان و چند بازیکن دیگر با تلاش و تمرین زیر نظر مربیان خود و استفاده از تجربه بازیکنان بزرگ ایرانی می‌توانند در آینده موفقیت‌های چشمگیری برای ایران به دست آورند. نگاه این بازیکنان به تیم ملی بزرگسال ایران است و آن‌ها بهترین الگو برای بازیکنان نوجوان هستند.

وی درباره بازی حساس تیم ملی بزرگسال ایران در مسابقات جام دیویس که فروردین ماه در اصفهان برگزار می‌شود افزود: در حال حاضر تیم ملی تنیس ایران بازیکنان خوبی دارد. تیم خوبی توسط مربی آماده شده و  امیدوارم در مسابقات جام دیویس مقابل ویتنام پیروز شوند، چون چشم بازیکنان نوجوان ایرانی به ملی‌پوشان بزرگسال است و پیروزی آنها در جام دیویس انگیزه زیادی به نوجوانان می‌دهد.

اندرویچ که در سن زیر 16 سال نفر سوم تنیس اروپا بوده و در در 30 مسابقه بین‌المللی فیوچرز به قهرمانی رسیده با تاکید مجدد بر لزوم تمرکز تنیس ایران بر سنین پایه اظهار داشت: هر چه دارم از کار کردن با مربیان بزرگ در سنین پایه بوده است. از کودکی با گورن پرپیچ، نفر سابق 16 دنیا و گوران ایوانسویچ نفر دوم سابق دنیا کار کرده‌ام. همینطور ویاران فریسچیچ که از بهترین مربیان سنین پایه در جهان است و در حال حاضر در ایران به آموزش مربیان و بازیکنان ایرانی مشغول است. من در سنین بسیار پایین به موفقیت‌های زیادی رسیدم و این دلیلی جز کار کردن با بهترین مربیان دنیا از دوران کودکی ندارد. من در کنار مارین چیلیچ تمرین کرده‌ام که او در نهایت موفق شد بهترین بازیکن تیم ملی کرواسی و قهرمان مسابقات اوپن امریکا باشد."

انتهای پیام/ک
منبع: فارس
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
برچسب ها: تنیس تنیس
ارسال نظر
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین
خبر فوری