اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۷۶۵۳۷
هافبک نفت تهران گفت: همیشه وقتی دروازه بان اخراج می شود، مربیان مجبور هستند که یک بازیکن خود را بیرون بکشند.
۱۹:۳۰ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۵
وانانیوز| در شرایطی کهایمان مبعلی به عنوان یکی از تاثیرگذارترین بازیکنان این فصل نفت و بهترین پاسور لیگ برتر امیدهای زیادی مقابل پرسپولیس داشت، روی اخراج زودهنگام دروازه بان تیمش قربانی شد و توسط علی دایی از زمین بیرون رفت. بعد از این تعویض شایعه ناراحتی مبعلی و اعتراض او هم به گوش می رسید. به همین بهانه دقایقی با ایمان مبعلی که در 34 سالگی هم در اوج آمادگی به سر می برد، به گفت و گو پرداختیم. در ادامه گفت و گو با هافبک نفت تهران را می خوانید:

* بازی سختی را مقابل پرسپولیس داشتید که در نهایت با شکست نفت همراه بود؟

اتفاقی که در دقایق ابتدایی بازی رخ داد و دروازه بان ما اخراج شد، تمام بازی را تحت تاثیر خود قرار داد. روبروی پرسپولیس 10 نفره بازی کردن کار سختی است. بازیکنان ما هم خوب بازی کردند و به جز 2 صحنه روی گل ها هیچ اشتباه دیگری نداشتند.

* خیلی ها پیش بینی می کردند پرسپولیس به خاطر غیبت چند مهره اصلی اش مقابل نفت متوقف شود؟

پرسپولیس محروم داشت اما تیم بزرگی است. هر بازیکنی در قالب پرسپولیس قرار بگیرد چون به شخصیت بردن رسیده است، خوب کار می کند.

* اخراج دروازه بان نفت را تقریبا اکثر کارشناسان تایید کرده اند. از نظر تو هم درست بود؟

من نمی توانم چیزی بگویم. یک مدافع ما با مهاجم حریف بود. اگر دروازه بان ما بیرون نمی آمد و حتی نمی توانست توپ را بگیرد، دفاع ما توپ را می زد و اصلا توپ گل نمی شد. به هر حال این اتفاق روی بی تجربگی دروازه بان ما رخ داد.

* بعد از اخراج زودهنگام دروازه بان هم دایی تصمیم گرفت تو را از زمین بیرون بکشد؟

همیشه وقتی دروازه بان اخراج می شود، مربیان مجبور هستند که یک بازیکن خود را بیرون بکشند. دیروز هم نظر دایی این بود که مرا بیرون بکشد.

* انگار بعد از تعویض هم ناراحت شدی و به رختکن رفتی؟

اینطور نبود. من با خلیلی صحبت کردم و بعد به رختکن رفتم. در واقع رفتم دوش گرفتم و دوباره آمدم روی نیمکت نشستم. شنیدم که گزارشگر بازی این موضوع را گفته که من از تعویض ناراحت شدم و به رختکن رفتم. شاید او ندیده که من دوباره روی نیمکت برگشتم.

* پس اصلا به خاطر این تعویض ناراحت نبودی؟

نمی توانم بگویم ناراحت نبودم. طبیعی است که هر بازیکنی در دقیقه 5 تعویض شود، ناراحت می شود اما این خرده را به مربی نمی گیرم. هر کسی جای علی آقا هم بود، بالاخره یک بازیکن را تعویض می کرد. مربی تصمیم می گیرد که چه کسی بیاید و بیرون برود. من یاد گرفتم که اعتراض نکنم.

* خیلی از کارشناسان هم معتقد بودند که بهتر بود نفر دیگری به جای تو از زمین بیرون می آمد؟

من در این باره نظری ندارم چون این تصمیم مربی تیم بوده است. دایی شرایط تیم را می داند و بهتر تصمیم می گیرد.

* از این بحث عبور کنیم. خیلی ها بعد از پیوستن تیموریان و شهباززاده نفت را استقلال شماره 2 نامیدند؟

چند بازیکن استقلال در نفت تهران هستند و این لقب را به ما داده اند. استقلالی ها تیم ما را دوست دارند و این هم نظر لطفشان است.

* به نظر می رسد همچنان مشکلات مالی وجود دارد و دایی نیز به شدت از این موضوع گلایه کرد؟

این مشکلات دیگر یک موضوع مشخص است و من ترجیح می دهم دیگر صحبتی در این باره نکنم.

* هنوز هم با 8 پاس گل بهترین پاسور لیگ لقب گرفتی؟

من تلاشم را می کنم که این عنوان را تا پایان فصل حفظ کنم اما خیلی هم به این مسائل فکر نمی کنم. بیشتر از همه موفقیت تیم مهم است. البته من خیلی خوشحال می شوم که بهترین پاسور لیگ باشم.

* 34 ساله هستی اما همچمنان در اوج به سر می بری.

من فکر کنم سن خیلی ملاک نیست. مهم شرایط تیمی و مربی است. اینکه آماده باشی و تیمت خوب نباشد، نمی توانی کارایی داشته باشی. همه چیز باید دست به دست هم بدهد. من الان همبازیان خوبی دارم که به من کمک می کنم. کادرفنی نیز خیلی تاثیرگذار روی بازیکنان باتجربه هستند. اگر بازیکنی مثل من در تیمی مناسب و کادرفنی مناسب نباشد، به مشکل می خورد.

* نفت امسال در لیگ چه رتبه ای به دست می آورد؟

ما سعی می کنیم جزو 4 تیم برتر باشیم. خیلی سخت است اما بازهم تا روز آخر تلاش می کنیم. نمی توانم قول بدهم که نفت حتما از لیگ سهمیه آسیایی می گیرد.

* شما فینالیست جام حذفی هم هستید؟

بله اما آنجا هم ما 50 درصد شانس داریم. فعلا خیلی زود است بتوانیم درباره فینال جام حذفی صحبت کنیم.

* با توجه به مشکلاتی در نفت دارید، پشیمان نیستی که نیم فصل به استقلال نرفتی؟

من در نیم فصل 4 پیشنهاد از تیم های مختلف داشتم. یکی از این تیم ها نیز استقلال بود و 3 تیم دیگر هم پیشنهاد دادند که خیلی هم خوب بود. من به خاطر برخی مسائل ماندم. در واقع تا حدود زیادی هم این موضوع دست خودم نبود. من قرارداد داشتم و با این موضوع کنار آمدم. شاید اگر بازیکن دیگری جای من بود، به یکسری مسائل دیگری متوسل می شد و به هدفش می رسید.

* فکر نمی کنی همواره در فوتبال چوب همین آرام بودنت را خوردی؟

نه، نظرم این نیست. من فکر می کنم آدم اگر حرفه ای و درست را در پیش بگیرد، بالاخره موفق می شود. شاید هم اواسط راه شکست بخوری اما در نهایت موفق می شوی.

* تا چه زمانی می خواهی به فوتبالت ادامه دهی؟

من فعلا 34 ساله هستم و به کارم ادامه می دهم. تصمیمی برای کنار رفتن ندارم اما اگر روزی بفهمم که مفید نیستم، کنار می روم. اصراری برای ماندن ندارم و فعلا نمی توانم الان چیزی بگویم.

* در آخر پیش بینی ات از قهرمان لیگ امسال چیست؟

من فکر می کنم پرسپولیس با این شرایط قهرمان می شود.

منبع: همشهری
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۲
قهرمانی این شکلی برای پرسپولیس پشیزی نمی ارزدداداش ننگ براین فوتبال داور.صداوسیما .مطبوعات.گزارشگر .فردوسی کور.و....یک کم انصاف وشخصیت همه چیز راروشن میکنه بخدا
مسلم
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۲
نظرمن این است که پرسپولیس ده سال است قهرمان نشده عادلوباداوران باصداسیماهمه وهمه دست
به دست هم دادن که امسال لنگیاقهرمان بشه همین جورقهرمانی ها به شخصیت لنگیامی خوردمبارکشون
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین