اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۷۶۳۳۲
پرسپولیس در غیاب 5 بازیکن اصلی‌اش باید برابر علی دایی و شاگردانش قرار گیرد و یکی از جدال‌های سرنوشت ساز قهرمانی را برگزار کند.
۱۳:۰۵ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۵
وانانیوز| سرمربی کروات سرخپوشان در حالی که نیمی از ترکیب اصلی‌اش را در اختیار ندارد، باید تیمش را مهیای جدال برابر نفت تهران کند. نفتی که البته آنها نیز بیشتر زمان خود در تعطیلات لیگ را صرف اعتصاب و مسائل مربوط به دریافت مطالبات خود کردند.

برانکو در این دیدار حسین ماهینی و محمد انصاری را در خط دفاعی تیمش به دلیل محرومیت در اختیار ندارد و رامین رضاییان نیز با تنبیه انضباطی مواجه شده است.

در خط میانی نیز این تیم کمال کامیابی نیا و وحید امیری را به دلیل محرومیت در اختیار نخواهد داشت تا با 5 بازیکن محروم برای دیدار با نفت تهران خود را مهیا کند.

آمار عجیب بیرانوند در هفته‌های اخیر نگران کننده شده است. دروازه بان موفق پرسپولیس در نیم فصل اول، در طول هفته های اخیر آمارهای خوب گذشته اش را یکی پس از دیگر در حال از دست دادن است. 3 گل برابر استقلال، 1 گل مقابل سپاهان، 1 گل برابر الهلال و 2 گل مقابل الوحده باعث شده تا او در طول 4 تقابل اخیر 7 گل را وارد دروازه اش ببیند تا آمار عجیبی از خود به جا بگذارد. بیرانوند که علیرغم مصدومیت با روحیه بالا در تمرینات این تیم حضور یافته تا در یکی از سخت ترین بازی های سرخپوشان این تیم را تنها نگذارد از انگیزه زیادی برابر تیم سابق خود که حتی دستور حضورش در دادسرا نیز صادر کرده بود برخوردار است و مطمئنا می‌تواند از این بازی به عنوان دیداری برای فراموشی هفته های پرگل خود سود ببرد. باید دید او مقابل قاضی، شهباززاده و مطهری موفق به بسته نگه داشتن دروازه اش خواهد شد؟

ربیع خواه در بازگشت به ترکیب اینبار باید پست دفاع میانی را در کنار سیدجلال حسینی تجربه کند. هافبک دفاعی سابق نفت آبادان و تراکتورسازی در پرسپولیس از سوی برانکو در پست دفاع چپ مورد استفاده قرار گرفت و برابر سپاهان نیز به میانه میدان رفت. او در روزی که ماهینی و محمد انصاری غایب هستند به ترکیب باز خواهد گشت تا احتمالا مدافع میانی این تیم برابر نفت تهران باشد و باید دید می تواند از تجربه سیدجلال حسینی برای مقابله با حمله وران حریف سود ببرد یا خیر. وضعیت سیدجلال حسینی نیز بعد از مصدومیت دیدار الوحده همچنان مشخص نیست اما کادرفنی از پزشکان این تیم درخواست کرده تا کاپیتان را به ترکیب برسانند.

محرمی جوان توانسته کاری کند که برانکو ایوانکوویچ در سخت ترین شرایط نیز قید ستاره ملی پوش تیمش را به راحتی بزند و علیرغم بازگردان علیپور از حضور رضاییان ممانعت کند. صادق محرمی اکنون در روز سرنوشت ساز تیمش باید ثابت کند سزاوار این اعتماد بوده و در سمت مخالف نیز فرشاد احمدزاده بار دیگر به دفاع چپ خواهد رفت تا خلا بزرگ این روز سرخپوشان را با تجربه خود برطرف کند.

هافبک دفاعی سابقا ملی پوش بعد از پشت سر گذاشتن دوران سربازی در نیم فصل پیراهن پرسپولیس را برتن کرده تا بار دیگر به دنبال روزهای خوبش در فولاد خوزستان باشد. شهاب کرمی اکنون بزرگترین آزمون خود را پیش رویش می بیند و در روز غیبت کمال کامیابی نیا و دیگر مدافعان این تیم وظیفه سنگینی بر دوش دارد و بیراه نیست اگر بگوییم تمام نگاه ها در این بازی به او دوخته شده است و گره بازی با عملکرد او باز خواهد شد.

در خط میانی و فاز تهاجمی هم محسن مسلمان، سروش رفیعی و سامان نریمان جهان به نظر می رسد گزینه های این تیم برای تقابل با نفت تهران لقب گیرند. نریمان جهان، بازیکن امتحان پس داده‌ی سابق تراکتورسازی و گسترش فولاد، اکنون فرصت این را دارد تا در اولین 90 دقیقه ثابتی که می تواند برای این تیم اعتماد نسبت به خودش را افزایش دهد. مسلمان و رفیعی به عنوان مهندیسین پرسپولیس نیز در این بازی برابر مهندس نفت قرار خواهند گرفت و باید دید مقابل مبعلی به برتری خواهند رسید یا خیر.

علی علیپور خیلی زود از سوی برانکو بخشیده شد تا به تمرینات این تیم بازگردد و اکنون نیز این فرصت را دارد تا با گلزنی بار دیگر امیدوار به بخشوده شدن جرایم سنگین آینده اش باشد. مهدی طارمی نیز که این روزها آماده ترین بازیکن این تیم طبق آمار محسوب می شود امیدوار است بتواند خاطرات بد خود از استادیوم تختی را فراموش کند و خود را در جدول آقای گلی نیز بالا بکشد.

ترکیب احتمالی پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی، فرشاد احمدزاده، محسن ربیع خواه، صادق محرمی، شهاب کرمی، محسن مسلمان، سروش رفیعی، سامان نریمان جهان، مهدی طارمی و علی علیپور

منبع: همشهری
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
تبلیغات
رپرتاژ تریبون
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین