اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۷۶۲۶۵
بعید نیست سرمربی کروات پرسپولیس از روی ناچاری مجبور شود مهاجم تیمش را که سابق مدافع شدن را دارد در دفاع وسط استفاده کند.
۲۳:۳۰ - ۱۴ اسفند ۱۳۹۵
وانانیوز| کم نبودند در فوتبال مهاجمانی که ابتدا دفاع وسط بوده‌اند و سپس با تصمیم سرمربی خود ناگهان تغییر پست داده و نامی بلندآوازه برای خود دست و پا کردند.

عکس آن هم صدق می‌کند؛ مدافعانی که ابتدا مهاجم بوده‌اند و روی یک اتفاق یا تصمیم سرمربی به عنوان دفاع خودشان را جا انداخته و حتی به پیراهن تیم ملی هم رسیده‌اند.

در این راستا می‌توان به دو نمونه اشاره کرد: رحمان رضایی که در ذوب‌آهن اصفهان به عنوان مهاجمی سرزن توپ می‌زد و با نظر درست زنده‌یاد ناصر حجازی سرمربی وقت ذوبی‌ها به خط دفاع آمد و حتی به پیراهن تیم ملی هم رسید.

همین‌طور می‌توان از فرشید طالبی اسم برد؛ بازیکنی که در خط حمله فجرسپاسی شیراز بازی می‌کرد و چون خوب سر می‌زد با تشخیص درست غلامحسین پیروانی به مرکز خط دفاع انتقال داده ‌شد و از قضا او هم به پیراهن تیم ملی رسید.

اما حکایت مهدی طارمی کمی متفاوت است؛ بازیکنی که مثل علیشاه پدرش در ابتدای فوتبال به عنوان دفاع وسط بازی می‌کرد و اتفاقاً خوب هم بازی می‌کرد. او به مرور از خط دفاع به خط حمله کوچ کرد و به جایی رسید که امروز رسیده است.

با این مقدمه نسبتاً بلند می‌خواهیم یادآور شویم محمد انصاری و حسین ماهینی به دلیل محرومیت و احتمالاً سیدجلال حسینی به خاطر مصدومیت قادر به همراهی پرسپولیس در بازی با نفت تهران نیستند.

به عبارت بهتر پرسپولیس در دیدار حساس روز یک‌شنبه مقابل نفت تهران دفاع وسط تخصصی در اختیار ندارد و فقط حامد آقایی جوان آن هم بدون سابقه حتی یک بازی در لیگ برتر مدافع میانی است.

احتمال دارد برانکو از محسن ربیع‌خواه در این پست استفاده کند در حالی که زمزمه‌هایی هم درباره احتمال حضور مهدی طارمی در دفاع میانی شنیده می‌شود!

با توضیحی که دادیم و سابقه بازی مهدی طارمی در دفاع میانی ایرانجوان بوشهر (در رده نوجوانان و جوانان) برانکو می‌تواند از این بازیکن استفاده کند. هرچند گذشتن از طارمی مهاجم هم کار راحتی نیست.

منبع: همشهری
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین
خبر فوری