اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۷۶۰۱۱
موضوع از دو حالت خارج نیست؛ یا حجم فشارها آنقدر زیاد بوده که دیگر نمی‌شده بر موضع اولیه پافشاری کرد و یا خود کی‌روش متوجه شده در دعوای او با برانکو بازیکنان پرسپولیس نباید مجازات شوند.
۱۶:۱۵ - ۱۳ اسفند ۱۳۹۵
وانانیوز| آغاز برنامه این هفته 90 با یک سورپرایز بزرگ برای هواداران پرسپولیس همراه بود. عادل فردوسی‌پور در همان آغاز کار به مخاطبانش نوید داد که مشکل کارلوس کی‌روش با پرسپولیسی‌ها حل شده و در اردوی بعدی تیم ملی برای بازی با قطر و چین، نام هشت سرخپوش وجود دارد.

اگر این خبر صحت داشته باشد (که به نظر می‌رسد دارد) این اولین عقب‌نشینی کی‌روش در طول شش سال کارش در ایران خواهد بود. سرمربی تیم ملی پیش از این به صراحت اعلام کرده بود دیگر بازیکنان پرسپولیس را به اردو دعوت نخواهد کرد.

بعدها از قول او مدعی شدند برای بازگشت سرخ‌ها، عذرخواهی رسمی برانکو ایوانکوویچ را شرط کرده. هرچند این مطلب هرگز از سوی مرد پرتغالی تایید نشد، اما سکوت او و عدم تکذیب موضوع هم نشان می‌داد کارلوس هنوز از دست همتای کرواتش دلگیر است.

حالا اما او دوباره رضایت داده پرسپولیسی‌ها را به تیم ملی برگرداند. این اتفاقی است که قبلا هرگز رخ نداده بود. وقتی امثال سید مهدی رحمتی و هادی عقیلی در لیست سیاه قرار گرفتند، هیچکدام از پادرمیانی‌ها نتوانست به بازگشت آنها کمک کند.

قصه بازیکنان پرسپولیس اما فرق دارد. موضوع از دو حالت خارج نیست؛ یا حجم فشارها آنقدر زیاد بوده که دیگر نمی‌شده بر موضع اولیه پافشاری کرد و یا خود کی‌روش متوجه شده در دعوای او با برانکو بازیکنان پرسپولیس گناهی نداشته‌اند و نباید مجازات شوند.

* وسوسه پول یا رکورد؟

کی‌روش فاصله‌ای تا صعود دادن تیم ملی به جام‌جهانی روسیه ندارد. او امتیازات زیادی کسب کرده و تنها در چند قدمی این مهم قرار گرفته است. در این شرایط عدم دعوت از بازیکنان پرسپولیس می‌توانست ریسک ادامه مسابقات را برای او بالا ببرد.

یادمان باشد کارلوس در صورت کسب این موفقیت پاداش خوبی از فدراسیون فوتبال ایران دریافت خواهد کرد؛ پولی که در گمانه‌زنی‌های غیررسمی حدود یک میلیون دلار تخمین زده می‌شود.

به علاوه صعود دوباره با ایران به جام‌جهانی از دو نظر می‌تواند کی‌روش را ماندگار کند. به این ترتیب او اولین مربی در دنیای فوتبال خواهد شد که چهار دوره پیاپی تیم‌هایش را بدون میزبانی و از طریق شرکت در مسابقات انتخابی به جام‌جهانی می‌برد.

به علاوه افتخار نخستین حضورهای متوالی فوتبال ایران در جام‌جهانی هم برای همیشه به اسم کی‌روش به ثبت خواهد رسید.

شاید مجموعه این وسوسه‌ها بوده که باعث شده او کوتاه بیاید و دوباره سرخ‌ها را به اردو فرا بخواند. هرچند همچنان باید منتظر اعلام لیست رسمی و نهایی از سوی فدراسیون فوتبال باقی بمانیم.

منبع: همشهری
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین
خبر فوری