اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۷۵۳۶۰
مدیرعامل سابق باشگاه پرسپولیس گفت: «در جنگ جهانی دوم هم تیم‌ها در کشور ثالث بازی نمی‌کردند.»
۰۳:۵۱ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۵
وانانیوز| امیر عابدینی از عملکرد برانکو ایوانکوویچ و شاگردانش در اولین بازی پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا راضی است چرا که معتقد است سرخپوشان خودشان هستند و دچار غرور نشده‌اند بلکه به این باور رسیده‌اند که می‌توانند در بازی‌هایی که دارند عملکرد خوبی از خودشان به نمایش بگذارند و نتایج خوبی کسب کنند.

اظهارات عابدینی را در ادامه می خوانید:

* اولین بازی پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا مقابل الهلال عربستان با تساوی به پایان رسید. شروع پرسپولیس در آسیا چطور بود؟

- بچه‌ها مقابل الهلال خیلی خوب کار کردن و حریف را با همه تبلیغاتش به هیچ گرفتند و کار خودشان را کردند. بچه‌های پرسپولیس در این بازی تحت تاثیر تیم مقابل و میزبانی قرار نگرفتند و خوب و روبه‌جلو کار کردند.

* از نتیجه مساوی مقابل الهلال عربستان راضی هستید؟

- بله، نتایج ادوار گذشته را هم که نگاه کنید نتیجه بسیار خوبی بود.

* الهلال همان تیمی که همه فکر می‌کردند بود؟

- از نظر فرهنگ و نژاد، هارمونی تیمی نمی‌تواند در این تیم شکل بگیرد. یعنی یک طرف زمین آنها سطح بازی خیلی بالاست و یک طرف زمین نه. استنباط من این است که نه تنها از نظر فکری و معنوی نمی‌توانند هماهنگی داشته باشند بلکه از نظر فیزیکی و تکنیکی هم نمی‌توانند به هماهنگی برسند. قبلا که عرب‌ها به بضاعت خودشان فکر می‌کردند خیلی بهتر بودند.

* در مورد بازی با تیم‌های عربستانی در کشور ثالث چه نظری دارید؟

- فکر می‌کنم در جنگ جهانی دوم هم این اتفاق نیفتاد و فقط در کشورهایی که زیر آتش هستند باید چنین اتفاقی بیفتد که ما چنین شرایطی نداریم و امنیت کامل داریم. الان سوریه و یمن هم چنین شرایطی ندارند و می‌توانند در کشورشان بازی برگزار کنند اما نمی‌دانم عربستانی‌ها می‌خواهند با این کارها چه چیزی را ثابت کنند. از نظر مدیریتی عربستان نشان داده که لیاقت میزبانی را ندارد، آن از بحث حجاج و این هم در فوتبال که می‌ترسد یک تیم ورزشی به کشورش برود اما ما ترسی نداریم. در هر کشوری چهار تا جوان یک کارهایی تحت تاثیر مسایل و اتفاقات سیاسی می‌کنند اما ورزش را به مسایل سیاسی ربط نمی‌دهند.

* بازی بعدی پرسپولیس در آسیا مقابل الوحده امارات است. چه تصوری از این بازی دارید؟

- کلاس فوتبال عربستان بالاتر از امارات است و الهلال عربستان از الوحده امارات قوی‌تر بود. ان‌شاءالله اگر خستگی سراغ بچه‌ها نرفته باشد الوحده امارات را راحت می‌بریم. الان مدت طولانی است که بچه‌ها خارج از کشور هستند و تنها مساله‌ای که نگران آن هستیم و می‌تواند تیم را اذیت کند بحث خستگی است. اگر بچه‌ها از نظر روحی و فیزیکی خسته نباشند راحت الوحده را می‌برند.

* با توجه به شرایطی که گفتید برانکو می‌تواند تیم را در شرایط آرمانی به زمین بفرستد؟

- برانکو واقعا این هنر را دارد که تیمش را از بحران‌ها نجات بدهد. بدترین حادثه‌ای که این اواخر برای پرسپولیس رخ داد از دست دادن هادی نوروزی بود که خدا رحمتش کند اما دیدید که چطور تیم جمع شد و به یکدلی رسید و نتایج قبل را جبران کرد. الان که از هر نظر شرایط مطلوبی دارند هم از نظر روحی و روانی و هم تکنیکی و تاکتیکی و از نظر بودجه هم شرایط خوب است. برانکو و مدیریت باشگاه این هنر را دارند که تیم را در شرایط آرمانی نگه دارند و قبلا هم این کار را کرده‌اند.

* پرسپولیس از گروهش در آسیا صعود می‌کند؟

- امیدوارم که راحت صعود کند.

* اما بسیاری از بازیکنان پرسپولیس اولین‌بار است در آسیا بازی می‌کنند و این مساله تیم را اذیت نمی‌کند؟

- اتفاقا همین خوب است چون خودشان هستند و برای تاریخ بازی نمی‌کنند. بچه‌های تیم پرسپولیس همیشه خودشان هستند و تحلیل را به مربی سپرده‌اند که این مساله برای یک تیم خیلی عالی است. پرسپولیس به یک باور و اعتمادبه‌نفس خوب رسیده است. بعضی‌ها می‌گویند بازیکنان پرسپولیس را غرور گرفته اما اصلا این‌طوری نیست. طبیعت یک تیم است که خودش را باور کند و باورم این است که پرسپولیس از گروهش صعود می‌کند.

منبع: همشهری
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
نظرات بینندگان
محمد
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۷
قسم حضرت عباس را باور كنيم يا دم خروس را؟!!!
از يك طرف ميگوييد امنيت كامل داريم. و از طرفى ميفرماييد چهارتا جوان تحت تاثير قرار گرفته و خيلى راحت به سفارت يك كشور حمله ميكنند. در مورد سفارت امنيت كجاست؟
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین
خبر فوری