اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۷۵۲۴۲
خبر شکایت نیلسون کوریا دروازه‌بان سابق تیم پرسپولیس به فیفا باعث شد تا حرف و حدیث‌های زیادی در مورد این باشگاه به‌وجود آید.
۱۴:۳۵ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۵
وانانیوز| در حالی که تا قبل از این نیز باشگاه‌های استقلال و تراکتورسازی مورد غضب و جریمه فیفا قرار گرفته بودند، حالا با شکایت نیلسون، این خطر پرسپولیسی‌ها را تهدید می‌کند و هواداران این باشگاه نگران هستند تا مبادا از تیم محبوب‌شان به خاطر سهل‌انگاری‌های مدیریتی امتیاز کسر شود.

 

دروازه‌بان سابق پرسپولیس که در حال حاضر در باشگاه دی‌ مادیرای پرتغال توپ می‌زند از طریق وکلایش در اروپا پیگیر شکایتش از پرسپولیس است.

 

ماجرای شکایت تو از پرسپولیس تا چه حد جدی است؟

 

من بارها از مسوولان باشگاه‌ پرسپولیس خواستم تا حق و حقوق مرا پرداخت کنند اما هرگز این اتفاق نیفتاد. جالب اینکه من بارها به آنها تذکر دادم و از مسوولان باشگاه خواستم تا فکری به حال این ماجرا بکنند اما آنها حتی جواب مرا هم ندادند. 

 

اتفاقا مدیربرنامه‌هایت در ایران هم بارها به باشگاه پرسپولیس مراجعه کرد.

 

بله. من هر بار از او می‌خواستم تا به این موضوع رسیدگی کند اما مسوولان باشگاه حتی جواب مدیربرنامه‌های مرا نمی‌دادند جالب اینکه خود او نیز سال‌هاست که از باشگاه پرسپولیس طلبکار است و پرسپولیسی‌ها طلب او را هم پرداخت نمی‌کنند.

 

به هر حال صلاح را بر این دیدم تا از طریق وکیلم در اروپا پیگیر این ماجرا باشم. او نزدیک من زندگی می‌کند و قطعا می‌تواند ارتباط بهتری با فیفا داشته باشد. جدا از اینها مدیربرنامه قبلی من در ایران زندگی می‌کند و شاید بخواهد که با مصلحت‌اندیشی با باشگاه ایرانی برخورد کند.

 

تو که خیلی پرسپولیسی بودی...

 

من هنوز هم پرسپولیسی هستم و هیچ‌وقت یادم نمی‌رود که چه روزهای خوبی را در ایران گذراندم. مسوولان باشگاه پرسپولیس جدا از اینکه مطالبات مرا پرداخت نکردند، رفتار ناپسندی هم با من داشتند.

 

چطور؟

 

دو سال پیش با اینکه چند پیشنهاد از تیم‌های لیگ‌برتری ایران داشتم به من اجازه جدایی ندادند. حتی از مدیربرنامه‌هایم خواستم در این مورد با پرسپولیسی‌ها صحبت کند اما به او هم جوابی ندادند و بالاخره در آخرین روز نقل و انتقالات به من اعلام کردند که به من نیازی ندارند و مرا نمی‌خواهند.

 

جدایی تو از پرسپولیس بدون نظرت اتفاق افتاد؟

 

دقیقا... مسوولان باشگاه پرسپولیس بدون اینکه چیزی به من اعلام کنند و یا با مدیربرنامه‌هایم صحبت کنند، به جای من تصمیم گرفتند و کارشان را انجام دادند. آنها به راحتی مرا از لیست پرسپولیس خارج کردند تا بتوانند بازیکن جدیدی را جانشین من کنند. به همین دلیل به فیفا شکایت کردم تا تکلیفم با پرسپولیس روشن شود.

 

ماجرای مطالباتت از باشگاه پرسپولیس به چه شکل است؟

 

جدا از طلبی که از باشگاه دارم آ‌نها بدهی مالیاتی را هم پرداخت نکردند. در حالی که قرار بوده باشگاه پرسپولیس مالیات مرا پرداخت کند، این اتفاق نیفتاده و حالا من در ایران یک بدهکار مالیاتی هستم. جالب است بدانید که این اتفاق به سه سال مربوط می‌شود! یعنی سه سال است که هیچ‌کس این کار را انجام نداده و فقط دردسرهای این قرارداد نصیب من شده. البته این پایان ماجرا نیست چون پرسپولیسی‌ها برای اینکه مرا بدون اجازه از لیست تیم کنار گذاشته‌اند، از طرف فیفا با جریمه روبه‌رو می‌شوند.

 

به ما می‌گویی که طلبت از پرسپولیس چقدر است؟

 

خیلی دوست ندارم که در این مورد صحبت کنم.

 

اما در مورد این موضوع صحبت‌های زیادی مطرح می‌شود.

 

من دقیقا نمی‌دانم که طلبم از پرسپولیس چقدر است اما آن طور که می‌دانم حدودا یک میلیارد تومان از باشگاه پرسپولیس طلبکار هستم. البته بحث پرونده مالیاتی هم مطرح است و فکر می‌کنم که رقم بدهی مالیاتی من برای سه سال حدود ۳۰۰ میلیون تومان بشود.

 

می‌دانی در صورت محکوم شدن پرسپولیس در این پرونده دچار چه جریمه سنگینی می‌شوند؟

 

من هرگز دلم نمی‌خواست که پرسپولیس دچار این اتفاق شود، اما شما خودتان را جای من بگذارید و بگویید که چکار کنم. من تا امروز به هر ترتیبی بود با پرسپولیس مدارا کردم و دلم نمی‌خواست که چنین اتفاقاتی در مورد من و پرسپولیس بیفتد. من عاشق پرسپولیس بودم و همیشه با جان و دل برای این تیم بازی کردم اما نحوه برخورد و رفتاری که مسوولان باشگاه با من داشتند، اصلا درست نبود. در این مورد حتی داستان‌هایی به‌وجود آوردند که حتما خودتان در جریان هستید.

 

بله... یادمان هست...

 

برای اینکه بخواهند کارشان را پیش ببرند، برای من داستانی درست کردند که باعث شد دردسرهای زیادی برایم به‌وجود بیاید. شاید اگر فقط به‌خاطر خودم بود، تا این حد موضوع را جدی نمی‌گرفتم اما رفتار آنها با من اصلا درست نبود.

 

در حال حاضر وضعیت‌ات چطور است و چکار می‌کنی؟

 

در حال حاضر من در تیم دی‌مادیرا حضور دارم. این تیم سال گذشته در لیگ برتر بود اما برای این فصل لیگ دسته دو سقوط کرد. جدا از اینکه کارهای مربوط به مربیگری را دنبال می‌کنم، شماره چهل این تیم را می‌پوشم و گهگاه درون دروازه می‌ایستم.

 

هواداران پرسپولیس حتی دوست داشتند تو مربی دروازه‌بان‌های این تیم شوی و ناگفته پیداست که تو هواداران زیادی در بین پرسپولیسی‌ها داشتی

 

من به‌خوبی در جریان این موضوع هستم و می‌دانم که هواداران پرسپولیس نسبت به من لطف داشتند اما متاسفانه رفتار مسوولان این باشگاه به نحوی بود که باعث شد چنین اتفاق‌هایی بیفتد. من دلم نمی‌خواهد به‌خاطر شکایت من ضرر کند اما هیچ راه دیگری نداشتم. 

 

هنوز هم بازی‌های پرسپولیس را دنبال می‌کنی؟

 

تا جایی که بتوانم بازی‌های پرسپولیس را دنبال می‌کنم. به نظر من پرسپولیس امسال تیم خوبی دارد و می‌دانم که سرخ‌ها در حال حاضر صدرنشین بازی‌های لیگ هستند. امیدوارم که پرسپولیس قهرمان شود چون هواداران بسیار خوبی دارد. دل من نیز هم با آنهاست و همچنان مثل زمانی که در پرسپولیس بازی می‌کردم دوست دارم تا این تیم برنده و پیروز باشد.

 

منبع: همشهری
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
تبلیغات
رپرتاژ تریبون
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین