اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۷۵۰۰۷
کمیته انضباطی رای خود را در خصوص درخواست تجدید نظرخواهی دروازه‌بان تیم استقلال صادر کرد.
۰۴:۱۷ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۵
وانانیوز| کمیته انضباطی رای خود را در خصوص درخواست تجدید نظرخواهی دروازه‌بان تیم استقلال صادر کرد. درخواست باشگاه استقلال مبنی بر تجدید نظر خواهی ویژه در خصوص محرومیت سید مهدی رحمتی که در دیدار برابر پرسپولیس تهران مرتکب تخلفاتی شده بود از سوی کمیته انضباطی مورد بررسی قرار گرفت. بر این اساس کمیته انضباطی پس از بررسی اعلام کرد با توجه به اینکه رحمتی یک جلسه محرومیت تعلیقی داشته و دارای سابقه است، بدون توجه به محرومیت تعلیقی خود مرتکب تخلف شده و کمیته انضباطی با درخواست باشگاه استقلال مخالفت کرده و این رای را قطعی اعلام می‌کند.
رای اعلام شده از سوی کمیته انضباطی آب سردی بود بر پیکر مهدی رحمتی و کادرفنی استقلال. از آنجایی که نگاه ویژه کمیته انضباطی و مماشات آقای رییس شامل تیم‌های بزرگ می‌شود، تیم‌هایی مثل استقلال به این برخورد چکشی عادت ندارند و از این رفتارها شوکه می‌شوند. استقلالی‌ها در حال حاضر در خارج از کشور به سر می‌برند تا دومین بازی خود درآسیا را با تیم التعاون عربستان انجام دهند در چنین شرایطی اما کمیته انضباطی رای نهایی خود را در خصوص اعتراض ویژه استقلالی‌ها اعلام کرد و براساس آن محرومیت سه جلسه‌ای رحمتی به قوت خود باقی ماند تا استقلال در لیگ در غیاب کاپیتان خود به مصاف حریفان برود.
هرچند که این رای آنقدر رحمتی را شوکه کرد که سکوت خود را شکست و در صفحه شخصی خود به شدت از کمیته انضباطی انتقاد کرد و مدعی شد که حرف‌هایش را در کنفرانس مطبوعاتی قبل از بازی با التعاون می‌زند چون که نمی‌تواند در این خصوص به فیفا شکایت کند. خیلی‌ها این نوع برخورد کمیته انضباطی را با رحمتی نوعی بی‌انصافی و سختگیری بیش از حد می‌دانستند. کاپیتان استقلال به رغم اینکه در کمیته انضباطی پرونده دارد و در لیگ از این دست رفتارها زیاد انجام داده است اما به لحاظ کارشناسان فوتبال نباید با چنین محرومیتی مواجه می‌شد. فوتبالی‌ها بر این عقیده هستند که اگر قرار بود کمیته انضباطی چنین برخوردی را با کاپیتان استقلال داشته باشد بهتر بود که فصل پیش در پرونده بازی استقلال و تراکتور اعمال می‌کرد و یا اینکه حاضر نمی‌شد این بازیکن را ببخشد اما کمیته انضباطی هم پاسخ این منتقدان را اینطور می‌دهد که به تعلیق در آوردن محرومیت او در فصل پیش به همین دلیل بود که در صورت تکرار این رفتار محرومیت او برگردد و حالا که این بازیکن رفتارش را تکرار کرد محرومیت قبلی هم شامل او می‌شود.
جدای از رای کمیته انضباطی که به زعم اکثر فوتبالی‌ها غیر منصفانه بود اما بدنیست رفتارهای کاپیتان استقلال را کمی نقد کنیم تا مشخص شود که در شرایط حساس مهدی رحمتی چطور با مدیریت نکردن رفتارش به استقلال ضربه می‌زند. فصل پیش قبل از بازی استقلال و تراکتور تعدادی از پیشکسوتان استقلال به رحمتی گفتند حالا که تمام شرایط برای قهرمان شدن استقلال فراهم شده، کینه‌های قدیمی را کنار بگذار و با قلعه‌نویی آشتی کن اما رحمتی نه تنها حاضر نشد با این مربی آشتی کند بلکه در جریان بازی رفتاری انجام داد که باعث تنش سکوها شد و هواداران استقلال علیه قلعه‌نویی فحاشی کردند.
استقلال در آن بازی آنقدر غرق مسائل حاشیه‌ای شد که باختند و قهرمانی را از دست دادند ضمن اینکه به دلیل فضای نامناسب ورزشگاه هم هواداران استقلال محروم شدند و هم کاپیتان این تیم که مسبب جنجال‌ها شد. اما در آن زمان با بخشش محرومیت رحمتی توسط کمیته انضباطی همه رفتارهای اشتباه کاپیتان استقلال زیر این گذشت گم شد و رحمتی هم یاد نگرفت رفتارش را در بازی‌های حساس مدیریت کند. حالا اما وقتی او در بازی شهرآورد کارهای مشابه انجام داد کمیته انضباطی محرومیت قبلی را هم حساب کرد تا این بازیکن حسابی نقره داغ شود.
بد نیست کاپیتان استقلال به جای تهدید کردن کمی روی رفتار خود مدیریت داشته باشد. رحمتی به لحاظ فنی دروازه‌بان خوبی است و استقلالی‌ها به او اعتماد دارند. بدون شک اگر رحمتی قدری با فکر جلو برود و فریب مشاوران خود را نخورد و برای رضایت آنها در صفحه شخصی‌اش پست نگذارد نتایج بهتری در فوتبال ایران عایدش خواهد شد. لزومی ندارد که دروازه‌بان استقلال برای جلب رضایت رفقایش هر مطلبی را در اینستاگرامش منتشر کند. از رحمتی می‌خواهیم متین باشد.
منبع: روزنامه ایران
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین
خبر فوری