اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۷۴۶۶۴
استقلالی‌ها در این بازی متوجه شدند که موفقیت در بازی‌های بین‌المللی نیاز به تمرکز ۹۰ دقیقه‌ای دارد و یک لحظه غفلت می‌تواند تمام داشته‌های یک تیم را بر باد دهد.
۰۵:۱۴ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۵
وانانیوز| بعد از بردهای متوالی استقلال همه منتظر نمایش این تیم مقابل الاهلی امارات بودند. بعد از شش برد متوالی که مقابل حریفان مطرحی مثل السد، پرسپولیس و ذوب‌آهن به دست آمد، همه به این فکر می‌کردند که استقلال چرا نتواند در دبی هم به سه امتیاز برسد؟ چه اتفاقی افتاد که استقلال ۲ بر یک مغلوب میزبان شد؟ بازیکنان و کادر فنی کجا اشتباه کردند که امتیازات این بازی از دست رفت؟ این شکست قطعا درس‌های مهمی برای استقلال دارد که در صورت توجه به آنها می‌توانند در بازی‌های بعدی جبران کنند و به مرحله حذفی برسند.

تمرکز برای ۹۰ دقیقه

شکست استقلال مقابل الاهلی برای آبی‌ها بسیار تلخ بود. دو گل میزبان در آخرین ثانیه‌های نیمه اول و دوم زده شد. در این دقایق معمولا مربیان توصیه می‌کنند که تیم بازی را کنترل و از ریسک پرهیز کند. استقلالی‌ها در آخرین دقیقه نیمه اول یک کرنر به حریف دادند که همان توپ تبدیل به گل شد. در نیمه دوم استقلال بعد از ورود وریا غفوری موفق شد بازی را در اختیار بگیرد و به گل تساوی برسد، ولی بعد از آن یک بار دیگر در کنترل بازی ناموفق بود و در آخرین لحظات وقت قانونی یک کرنر دیگر به حریف داد که روی همان توپ گل دوم را دریافت کرد.

بازیکنان جوان استقلال که این روزها کاملا آماده‌اند و در هفته‌های گذشته در لیگ برتر موفق شدند حریفان را به راحتی شکست دهند، در این بازی متوجه شدند که موفقیت در بازی‌های بین‌المللی نیاز به تمرکز ۹۰ دقیقه‌ای دارد و یک لحظه غفلت می‌تواند تمام داشته‌های یک تیم را بر باد دهد. این را باید به حساب بی‌تجربگی تعداد زیادی از بازیکنان این تیم گذاشت.

ضعف روی کرنرها

دریافت دو گل روی ضربات کرنر یک ضعف فنی به حساب می‌آید و مربیان باید برای رفع این مشکل برنامه دقیقی داشته باشند. الاهلی که مربی و بازیکنان بین‌المللی دارد برنامه‌های مختلفی برای زدن ضربات کرنر داشت و با دو کرنر متفاوت توانست استقلال را دو بار غافلگیر کند. در صحنه گل اول کرنر کوتاهی روی تیر یک زده شد که بازیکن الاهلی موفق شد زودتر از مدافعان استقلال توپ را قطع کند و زکی‌پور نتوانست توپ سریعی را که به محوطه جریمه رسیده بود به درستی دفع کند. با دو اشتباه متوالی مدافعان استقلال، الاهلی ساده‌تر از آنچه تصور می‌شد به گل اول رسید.

گل دوم الاهلی هم نتیجه یک کرنر بود، ولی میزبان این بار برنامه متفاوتی داشت. الاهلی این بار کرنر دو ضربی زد و غفلت استقلالی‌ها به اورتون ریبیرو فرصت داد بدون مزاحم تا پشت محوطه جریمه نفوذ کند و توپ را با دقت به تیر دوم بفرستد. در کرنرهای دو ضرب توصیه می‌شود که دو مدافع به سمت نقطه کرنر بروند، ولی فقط یک بازیکن استقلال در صحنه حاضر شد. در این وضعیت دو بازیکن الاهلی مقابل یک بازیکن استقلال کار سختی نداشتند و با دو پاس ریبیرو موفق شد از آن نقطه خارج شود و پاس مرگبارش را روی دروازه بفرستد.

بازیکنان استقلال روی دفاع ضربات کرنر هم برنامه مشخصی نداشتند. تیم‌ها برای دفاع ضربات کرنر از یارگیری نفر به نفر یا دفاع منطقه‌ای استفاده می‌کنند. برنامه استقلال روی ضربات کرنر ظاهرا دفاع نفر به نفر بود، با این حال ماخته دیوپ، خطرناک‌ترین گلزن الاهلی روی هر دو صحنه مزاحمی نداشت. دیوپ روی گل اول کاملا آزاد بود و روی گل دوم مدافعان استقلال یارگیری دقیقی نداشتند. ظاهرا مهار این بازیکن به حسینی جوان سپرده شده بود که در ماموریتش ناموفق بود.

احتیاط بیش از اندازه

منصوریان در نیمه دوم سه تعویض انجام داد. در شرایطی که استقلال گل اول را دریافت کرده بود، وریا غفوری به جای برزای به زمین رفت. او موفق شد در کنار خسرو حیدری زوج خوبی در سمت راست بسازد و بعد از این تعویض استقلال توانست بازی را در اختیار بگیرد و به گل تساوی برسد. ورود غفوری تعویض موفق منصوریان بود و به استقلال کمک کرد به بازی برگردد.

سرمربی استقلال دو تعویض بعدی را برای کنترل نتیجه انجام داد، ولی گل لحظات آخر الاهلی نشان داد که این تعویض‌ها ناموفق بوده است. منصوریان بعد از گل تساوی فرشید باقری و مجید حسینی را به جای فرشید اسماعیلی و خسرو حیدری به زمین فرستاد. دو تعویض دفاعی با هدف کنترل نتیجه و تقویت خط دفاعی. این تغییرات اما استقلال را خیلی به عقب برد و به الاهلی اجازه داد که با خیال راحت به دروازه استقلال فشار بیاورد. این عقب‌نشینی تاکتیکی روی دریافت گل دوم بی‌تاثیر نبود. منصوریان با این تعویض‌ها به طور غیرمستقیم گفت که از تساوی راضی است. شاید اگر او در یکی از این دو تعویض بازیکنی هجومی به زمین می‌فرستاد، شرایط بهتری برای کنترل نتیجه به دست می‌آمد.

نیمکت ضعیف

استقلال در بازی‌های اخیر تقریبا با ترکیب ثابتی بازی کرده است. منصوریان در این بازی‌ها توانسته ترکیب ایده‌آلش را پیدا کند و با آنها نتایج خیلی خوبی گرفته، ولی وقتی چنین تقویم فشرده‌ای دارید، بهتر است نیمکت قدرتمندی داشته باشید و بتوانید در صورت نیاز تیم‌تان را ترمیم کنید. تعدادی از بازیکنان خوب استقلال در هفته‌های گذشته دوشنبه شب از آمادگی همیشگی فاصله داشتند، ولی دست منصوریان برای تقویت تیمش خالی بود. محرومیت استقلال از نقل و انتقالات بر خلاف تصوری که بعد از بردهای اخیر بوجود آمده در بلندمدت می‌تواند به این تیم ضربه بزند.

منبع: روزنامه ایران
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین