اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۷۴۵۹۸
برانکو ایواتکوویچ وقتی هدایت سرخپوشان تهرانی را به عهده گرفت شناخت زیادی از ستاره این تیم نداشت.
۱۷:۴۳ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۵
وانانیوز| فروردین‌ماه سال ۹۴ بود که در دقیقه ۶۱ از پرتماشاگر‌ترین بازی سال آسیا، مهدی طارمی موفق شد با ضربه‌ای چیپ از روی نقطه پنالتی دروازه النصر عربستان را باز کند.

 

آن روز برانکو تازه به ایران آمده بود و از روی سکو‌ها تماشاگر این دیدار شد در حالی که حسین عبدی به عنوان سرمربی موقت هدایت پرسپولیس برابر النصر را بر عهده داشت. شاید جالب باشد بدانید؛ پس از آن مسابقه برانکو و مهدی طارمی مهمان برنامه تلویزیونی ۹۰ بودند. مرد کروات مهاجم بوشهری را نمی‌شناخت و اتفاقاً خود عادل فردوسی‌پور این دو را به هم معرفی کرد. برانکو وقتی مهدی طارمی را شناخت به شوخی رو به مهاجم پرسپولیس کرد و گفت: «من تازه سرمربی پرسپولیس شدم و تو را نمی‌شناسم اما می‌دونم بازیکن خوبی هستی... دیگه هم این‌جوری پنالتی نزنی، چون قلب من ضعیفه!»

 

نزدیک ۲۰ ماه از آن روز گذشت تا اینکه در هفته بیست و دوم لیگ برتر پرسپولیس برابر سپاهان قرار گرفت. در دقیقه ۵۵ محمدرضا اکبریان داور مسابقه به سود پرسپولیس اعلام پنالتی کرد. رامین رضاییان پشت توپ ایستاد ولی به جای آن که ضربه خود را مستقیم بزند به مهدی طارمی پاس داد تا آن را تبدیل به گل کند؛ ضربه‌ای به سبک لیونل مسی و لوئیس سوارس که در بازی بارسا و سلتاویگو زده شد و سر و صدای زیادی به پا کرده بود. هر چند این پنالتی رضاییان و طارمی خیلی پر سر و صدا شد و مورد توجه هواداران پرسپولیس قرار گرفت اما برانکو را شوکه کرد! سرمربی کروات پرسپولیس بعد از بازی پرسپولیس و سپاهان این دو بازیکن را صدا زد و با آنها اتمام حجت کرد: «من هم مثل هواداران از پنالتی شما لذت بردم اما ریسک این کار زیاد است. اگر مسی و سوارس آن‌طور پنالتی زدند ۳ گل از سلتاویگو جلو بودند و با خیال راحت ریسک کردند. اگر پنالتی شما مقابل سپاهان گل نمی‌شد چی؟ دیگر این کار را تکرار نکنید!»

منبع: همشهری
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
تبلیغات
رپرتاژ تریبون
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین
خبر فوری