اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۷۴۵۱۱
پرسپولیس دوباره به آسیا رسید و بعد از یک فصل غیبت یکی از نمایندگان پر امید فوتبال ایران در لیگ قهرمانان خواهد بود.
۰۵:۳۲ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۵
وانانیوز| پرسپولیس دوباره به آسیا رسید و بعد از یک فصل غیبت یکی از نمایندگان پر امید فوتبال ایران در لیگ قهرمانان خواهد بود. تیم برانکو که بعد از برد مقابل سپاهان در لیگ داخلی دوباره به ساحل آرامش رسیده امروز با تمام نیروهای اصلی‌اش به مصاف الهلال خواهد رفت. این مسابقه در عمان و ورزشگاه سلطان قابوس انجام می‌شود اما پرسپولیس میزبان این مسابقه است و البته این اتفاق مهم‌ترین افسوس این بازی خواهد بود. مطمئنا با شرایط فعلی پرسپولیس در لیگ داخلی اگر این بازی در تهران برگزار می‌شد الهلال مقابل ورزشگاه پر از تماشاگر قافیه را می‌باخت اما حالا باید در ورزشگاهی به میدان برود که به احتمال زیاد فضایی نزدیک به ورزشگاه ریاض خواهد داشت. با این حال پرسپولیس تیم قدرتمندی است و حتی مقابل تیم قدرتمند الهلال هم می‌شود از آنها انتظار پیروزی داشت.

همیشه اولین مسابقه در مسابقات‌ اینچنینی اهمیت بسزایی دارد. دوسال پیش و در فصلی که تیم بحران زده پرسپولیس با هدایت حمید درخشان وارد این رقابت‌ها شد پرسپولیس با بردی قاطع مقال لخویای قطر کارش را شروع کرد و در نهایت با وجود تزلزل در دو مسابقه و شکست سنگین مقابل النصر و همین لخویا به مرحله بعد صعود کرد. بدون شک برانکو و شاگردانش که غالبا نفرات با تجربه‌ای هستند و در لیگ قهرمانان بازی کرده‌اند به این مهم واقفند و همه کار خواهند کرد تا از این بازی ظاهرا خانگی دست پر بیرون بیایند؛ بخصوص اینکه دو بازی بعدی شان هم در تهران نخواهد بود و این می‌تواند تیم برانکو را به لاحظ روانی تحت فشار قرار دهد. اما برد مقابل الهلال قدرتمند می‌تواند دو بازی بعدی را هم راحت کند چرا که با پیروزی بر جدی‌ترین رقیب همگروه هدفگذاری برای کسب امتیازهای لازم از بازی‌های بعدی و آنچه که برای صعود نیاز است راحت‌تر خواهد بود.
پرسپولیس در لیگ قهرمانان افتخاری نداشته است و دو عنوان سومی و یک چهارمی در آسیا مربوط به جام باشگاه‌های آسیاست که در شکل قبلی برگزار می‌شد. لیگ قهرمانان‌ آسیا از ۹ سال پیش به شکل امروزی در آمد و در طول این چند سال، پرسپولیس ۴ بار در مرحله گروهی حاضر شده است. سرخ‌ها در مجموع ادواری که در این مسابقات حاضر شده‌اند، ۱۱ پیروزی، ۵ تساوی و ۷ شکست را تجربه کرده‌ در شکل جدید ۳ بار موفق به صعود از مرحله گروهی شده‌ اما هر سه بار در مرحله یک هشتم نهایی حذف شده است. این بار اما هدف سرخ‌ها فراتر از صعود از مرحله گروهی است و برانکو گفته هدف بزرگش قهرمانی آسیا با این تیم است چرا که پتانسیلش را دارد.
اما برای قهرمانی در آسیا باید ابتدا به فکر صعود از همین مرحله گروهی بود. جایی که غیر از الوحده – که از پلی‌آف بالا آمده و ظاهرا شرایط خوبی در امارات ندارد - الهلال و الریان قطر سخت‌ترین گروه ممکن را برای پرسپولیس ایجاد کرده‌اند. از بد حادثه پرسپولیس در اولین بازی‌اش باید با الهلال بازی کند تیمی که مثل پرسپولیس صدرنشین لیگ داخلی است و البته افتخارات قاره‌ای‌اش از پرسپولیس بیشتر است. الهلال عربستان درحال حاضر با 47 امتیاز از 19 بازی صدرنشین لیگ حرفه‌ای عربستان است و البته سابقه دو قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا را دارد. جالب اینکه آخرین باخت الهلال به 26 دسامبر سال 2016 برمی‌گردد و می‌توان گفت این تیم حدود سه ماه است هیچ باختی را تجربه نکرده. همچنین در سایت ترانسفرمارکت ارزش پرسپولیس حدود 12 میلیون یورو تخمین زده شده اما تیم الهلال قیمتی در حدود 20میلیون یورو دارد.
 از این بازی بزرگ می‌توان به عنوان شهرآورد قرمز و آبی غرب آسیا نام برد چرا که الهلال هم مثل پرسپولیس تیم پرطرفداری است. در واقع همانطور که پرسپولیس در کشورهای اطراف ایران طرفدار دارد و البته از بیشترین طرفدار در داخل کشور بهره می‌برد الهلال هم محبوبیت زیادی در کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس از جمله عمان دارد. بزرگی این مسابقه از یک بعد دیگر هم قابل بررسی است؛ تعداد بازیکنان ملی‌پوش و ستاره‌ها در این مسابقه وزنه بازی را بشدت بالا خواهد برد تا جایی که می‌توان گفت این بازی به نوعی دیدار تیم ملی ایران و عربستان خواهد بود. در ترکیب پرسپولیس بیرانوند، حسینی، انصاری، ماهینی، رضاییان، کامیابی نیا، رفیعی، طارمی و امیری 9 بازیکن ملی‌پوشی _ یا سابقه حضور در تیم ملی را دارند - هستند که رودرروی اوسامه هوساوی، یاسر الشهرانی، محمد البریک، نواف العابد، سلمان الفرج، عبدالملک الخیبری، عبد المجید الرویلی 7 ملی‌پوش فعلی این تیم به علاوه محمد شلهوب و اسرالقحطانی دو ملی‌پوش کهنه‌کار سابق عربستانی قرار خواهند گرفت و این دوئل بین جمعی از بهترین‌های ایران و عربستان می‌تواند جذابیت این مسابقه بزرگ را بیشتر کند.
منبع: روزنامه ایران
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
تبلیغات
رپرتاژ تریبون
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین
خبر فوری