اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۷۴۳۸۴
با اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا یک داور سریلانکایی که برای فوتبالدوستان ایرانی چهره‌ای شناخته شده به حساب می‌آید، دیدار پرسپولیس و الهلال را سوت خواهد زد.
۱۳:۰۰ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۵
وانانیوز| داور بازی جنجالی تیم‌های ملی فوتبال ایران و قطر در سری رقابت های مقدماتی جام جهانی 2018 از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا به عنوان داور مسابقه پرسپولیس و الهلال انتخاب شد و این درحالیست که این داور برای نمایندگان ایران همواره با خوش‌شانسی و برد همراه بوده است. 
 
تیم فوتبال پرسپولیس در اولین بازی خود در لیگ قهرمانان آسیا روز سه شنبه سوم اسفند در ورزشگاه سلطان قابوس مسقط در کشور عمان میزبان الهلال عربستان خواهد بود. براساس اعلام AFC قضاوت این مسابقه بر عهده کریشانتا دیلان پریرا داور اهل سریلانکا خواهد بود که با نگاهی به پرونده قضاوت‌هایی که او برای ایرانی‌ها انجام داده متوجه می‌شویم این قاضی حداقل برای ما خوش یمن بوده است.

البته از نکات تاریک این داور سریلانکایی می‌توان به قضاوت دیدار تیم‌های ایران و قطر در دور رفت مسابقات مقدماتی جام جهانی 2018 اشاره کرد که با مدیریت ضعیف او این بازی در دقایق پایانی به جنجال کشیده شد و با تصمیم فیفا چندین محروم از دو تیم از جمله سردار آزمون و جواد نکونام و جرایم نقدی سنگین برای تیم های ایران و قطر به دنبال داشت.
 
خاطرات خوش ایرانی‌ها از داور پرسپولیس - الهلال 
 
همه قضاوت‌های دیلان برای ایران
این داور شرق آسیایی در سال 2014 دیدار استقلال و الجزیره را سوت زد که این بازی با نتیجه پرگل 2 - 2 به پایان رسید. این تنها دیداری بود که با قضاوت این داور با پیروزی تیم ایرانی همراه نبود.
 
دیلان در سال 2015 قضاوت دیداری که پرسپولیس در آن 3 گل به لخویا زد را برعهده داشت و در همین سال باز هم قاضی دیداری بود که در آن نفت هم توانست با نتیجه مشابه 3 بر صفر این بار الشباب را از پیش رو بردارد.
 
کریشانتا پریرا در سال 2016 دو بازی را برای نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان سوت زد که در هر دو بازی ایرانی‌ها پیروز میدان بودند. در این سال سپاهان با قضاوت این داور 2 بر صفر النصر را برد و تراکتورسازی هم در خانه الجزیره این تیم را با یک گل شکست داد.
 
داور خوش یمن
کریشانتا پریرا تا کنون 5 بار بازی نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا را قضاوت کرده است که از این تعداد بازی 4 بار ایرانی‌ها پیروز از میدان خارج شده‌اند و تنها یک بار بازی استقلال با تساوی به پایان رسیده است. با ثبت این نتایج متوجه می‌شویم که این داور حداقل برای نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان خوش یمن بوده است.
 
این داور یک بار هم در سال 2013 به عنوان داور چهارم شاهد شکست 2 بر صفر استقلال در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا مقابل اف سی سئول بود.
 
داوری که فقط به کار باشگاه‌های ایرانی می‌آید!
همانطور که در ابتدای مطلب اشاره کردیم این داور تنها یک بار قضاوت بازی تیم ملی فوتبال بزرگسالان ایران را بر عهده داشته که در آن علی رغم پیروزی 2 بر صفر ایران مقابل قطر در انتخابی جام‌جهانی 2018 بازی به جنجال کشیده شد و نتیجه آن محرومیت برای چند بازیکن و مربی از دو تیم بود.
 
البته گفتنی است داور سریلانکایی یک بار هم قضاوت دیدار تیم ملی امید کشورمان در مسابقات انتخابی المپیک ریو را بر عهده داشت که اگر یادتان باشد ایران در آن بازی علی رغم بازی خوب خود در وقت‌های اضافه با نتیجه 3 بر صفر مغلوب ژاپنی‌ها شد و از رسیدن به المپیک بازماند.
منبع: تجارت نیوز
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین
خبر فوری