اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۷۴۳۲۰
تداوم نتایج ضعیف آرسنال و عدم کسب جام توسط ونگر، طاقت همه را طاق کرده و بسیاری عقیده دارند که فرد دیگری باید هدایت توپچی‌ها را برعهده گیرد. اما پس از ۲۰ سال، چه کسی جانشین مناسبی برای ونگر خواهد بود؟
۰۴:۲۴ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۵
وانانیوز| باز هم سال دیگر، جمله‌ای تکراری برای هواداران آرسنال که از سال 2003 در انتظار جام زیبای جزیره هستند.

گرچه آنها همواره در بین 4 تیم حضور داشته و به لیگ قهرمانان اروپا صعود کرده‌اند اما به نظر می‌رسد هواداران دیگر صبرشان لبریز شده و خواهان کسب جام هستند.

دیگر بهانه‌های قبلی مبنی بر خرج نکردن‌های زیاد باشگاه نیز وجود ندارد و آرسنال با خرید 42 میلیون پوندی اوزیل و 30 میلیون پوندی سانچس نشان دادند می‌تواند بازیکن خوب اروپا را نیز جذب کنند. حتی آنها توانستند در تابستان امسال با هزینه 82 میلیون پوندی، مصطفی، ژاکا و لوکاس پرز را به «امارات» آوردند.

اما در طول 2 هفته پیش، امید‌ها برای قهرمانی در 2 جام مهم تقریبا کمرنگ شد تا کسی پاسخی برای سوال همیشگی «پس چه زمان ما قهرمان می‌شویم» نداشته باشد.

آرسنال با باخت مقابل واتفورد و چلسی از صدر فاصله زیادی گرفت تا اکنون ضرورت ماندن در جمع 4 تیم مطرح شود. ماندن در جمع «بیگ فور» انگلیس که آنها را به لیگ قهرمانان اروپا برساند. همان رقابتی که در چهارشنبه پیش، توپچی‌ها دوباره مقابل باواریایی‌ها تحقیر شدند. اسکوردبورد آلیانس آرنا نتیجه 5 بر یک را نشان داد تا کمتر کسی به صعود توپچی‌ها به مرحله بعد امید داشته باشد.

امروز ونگر از ماندن در آرسنال سخن گفت. وی اظهار داشت که به 4 سال دیگر نیاز دارم. پیش از این نیز برخی منابع نزدیک به باشگاه منتشر کرده بودند که سران باشگاه خیال برکناری وی را نداشته و قصد دارند 2 سال دیگر با وی قرارداد ببندند.

اما اگر این مربی فرانسوی که تابستان پیش‌رو قراردادش به پایان می‌رسد، لندن را ترک کند چه کسی جانشین مناسبی برای هدایت توپچی‌ها خواهد بود؟

*کارلو آنچلوتی

درست است که به تازگی به مونیخ رفته و جانشین گواردیولا شده اما در لیگ آن اقتدار همیشگی را ندارد. در برخی رسانه‌های انگلیسی اعلام شده که وی به مربیگری این تیم علاقه‌مند است و حتی آن زمان که مربی ایتالیایی پس از 2 سال چلسی را ترک کرده بود از علاقه خود سخن گفت. اما باید اشاره کرد که پروژه کارلتو در بایرن تازه شروع شده و اینکه چقدر امکان دارد که سران باشگاه آلمانی اجازه ترک او را بدهند مشخص نیست.

*سیمئونه

جان کراس، خبرنگار مشهور روزنامه «میرر»، مربی آرژانتینی را یکی از گزینه‌های دور از ذهن اما مورد علاقه خودش نامید. سیمئونه‌ای که اتلتیکومادرید را به یک قدرت در اسپانیا و اروپا تبدیل کرد آیا می‌تواند همین کار را در آرسنال انجام دهد. تاکتیک ونگر که ساختار اصلی باشگاه را تشکیل می‌دهد چقدر با اندیشه‌های این مربی همخوانی داشته و آیا می‌توان این بدنه را تغییر داد.

* آلگری / توخل

جدی‌ترین گزینه‌های مربیگری آرسنال در مطبوعات این 2 مربی خوب دنیا هستند. هر 2 جوان و هر 2 دو صاحب سبک، یونتوس در صدرجدول ایستاده و در لیگ قهرمانان رقیب پورتو پرتغال شده است. از طرف دیگر دورتموند نسبت به فصل قبل در بوندس‌لیگا افت شدیدی کرده و اکنون در رتبه چهارم قرار گرفته است. اما در لیگ قهرمانان ضمن پیروزی مقابل رئال‌مادرید، صدرنشین گروه نیز شد تا به یکی از مدعیان قهرمانی بدل شود.

برخی خبرنگاران و کارشناسان معتقدند آرسنال به دنبال صرفا جانشین نبوده و به یک مربی جوان نیازمندند. مربی صاحب سبک که مثل ونگر به مدت طولانی در لندن بماند. نه امثال آنچلوتی که با اینکه مربی بسیار بزرگی هستند اما با توجه به سن بالایش امکان سرمایه‌گذاری طولانی مدت وجود ندارد. برخی حسرت خورده که چرا آرسنال «پپ گواردیولا» را به امارات نیاورد.

از گزینه‌های جوان که انتقالشان بسیار بعید به نظر می‌رسد باید به«روگر اشمیت»و«مارکوس سیلوا»اشاره کرد. جان کراس اظهار داشت: امشیت مربی خوبی بوده اما آن وقار و جاذبه را ندارد. باید کسی باشد که بتواند به اوزیل امر و نهی کرده و وی را وادار به ماندن کند.

استیو بیتس، خبرنگار «ساندی پیپل» در مورد مربی جدید ها‌ل‌سیتی نیز اشاره داشت: مارکوس سیلوا در این مدتی که تیم قعرنشین را در دست گرفته فوق‌العاده کار کرده است. کسی مثل این مربی پرتغالی که هم پتانسیل بالایی داشته و هم صاحب سبک باشد. البته همه می‌دانیم که این اتفاق نمی‌افتد.

این 6 تن، گزینه‌های مطرح شده در برنامه یکشنبه اسکای اسپورت بود. انتقال بعضی‌ها غیرممکن به نظر می‌رسد و برخی نیز با گذر زمان جدی شده است. شاید بهترین گزینه‌ها همان 2 مربی جوان یعنی توخل یا آلگری باشد اما تا آینده ونگر مشخص نشود هر نقد و بررسی بیهوده به نظر می‌رسد.

جیسون برت، خبرنگار «تلگراف» اظهار داشت: این بحث‌ها باید جدی‌تر شود و به نظرم باید ونگر صریحا اعلام کند که تا آخر فصل دیگر در لندن نخواهم بود. آن زمان بررسی مربی‌های جانشین بهتر و دقیق‌تر انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
برچسب ها: آرسنال آرسن ونگر
ارسال نظر
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین
خبر فوری